Електрическите коли стават масови през 2025 г.

Брюксел предлага глоби за цапащ транспорт и рейсове вместо автомобили
8 ное 2017 17:15, Екип на Dnes.bg
47
Електрическите коли стават масови през 2025 г.
Снимка: архив, Ройтерс

До 2025 г. електрическите автомобили ще влязат в масово производство в Европа. Това заяви енергийният еврокомисар Мигел Каниете. А вицепрезидентът на Европейската комисия Марош Шефчович прогнозира, че цената на електрическите и хибридните коли ще се изравни с тази на бензиновите най-късно до 2019-2020 г.

Европейската комисия днес предложи пакет от законодателни мерки, с които да насърчи намаляване на замърсяването на въздуха от транспорта. По данни на Брюксел 400 000 души умират всяка година от заболявания, причинени от мръсния въздух, а транспортът остава най-големият източник на въглеродни емисии.

Заради това Еврокомисията препоръчва да вдигнат съществено целите за производство на чисти автомобили и микробуси, като за дизеловите и бензиновите коли производители и собственици ще бъдат глобявани. Брюксел смята, че санкциите трябва да почнат от 95 евро на грам СО2 над нормата на автомобил. Препоръчват се и цели за емисиите, които да са съответно с 15 и с 30 процента по-ниски за леките коли и микробусите, регистрирани през 2025 и 2030 г. спрямо досега валидните до 2021 г. Настоящите стандарти започват от 95 г СО2 на километър.

За да се решат хората на електрически коли, ще бъдат дадени европейски средства за подобряване на батериите им, които сега са най-скъпият елемент и най-голяма грижа на собствениците им. Евробюджетът е готов да плаща и за разкриване на зареждащи станции, както и за увеличаване на местата за такива автомобили на паркингите.

Комисията обаче не се реши да въведе квоти за производството на чисти коли, като остави на производителите възможността сами да избират технологиите и съотношението на влагането им в своите модели.

Брюксел предлага и въвеждане на стимули, които да развият автобусния транспорт на дълги разстояния като алтернатива на използването на частни автомобили. Така според Еврокомисията, освен чеще се намалят замърсяващите газове, ще се решат и проблемите със задръстванията.

За товарните превози се предлага да се насърчават комбинираните превози, като камионите се заместват за част от разстоянието от влакове, шлепове и товарни кораби. С електрическите и хибридните коли Брюксел изчислява, че ще пести 380 милиона тона петрол годишно, който основно се внася от трети страни и увеличава енергийната зависимост на Съюза.

Европейската комисия се надява като ускори въвеждането на електрическите и хибридните коли да навакса и изоставането си на световния автомобилен пазар. От 34% от продадените леки коли преди икономическата криза, сега европейският дял е спаднал до 20 на сто. ЕС изостава от Китай и от САЩ, а на местния пазар се предлагат само 6 типа коли с нулеви емисии при 400 налични на световния пазар.

"ЕС изостава в надпреварата за чисти технологии в момента не е на прав път. Електрическите автомобили са под 1%", заяви комисар Каниете, като добави, че автомобилната индустрия страда и от тежка загуба на доверие след скандалите с фалшивите емисии, засегнали най-вече германски марки.

Новите мерки ще позволят на Съюза да влезе в крак с ангажиментите си по Парижкото споразумение, което се зарече да спазва, особено след заявлението на американския президент Доналд Тръмп, че ще изтегли САЩ от договореностите за опазване на климата.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


47
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
24
4
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Дай Боже да се изхвърлят тия пишещи таралвсници по улиците на София.
23
6
 
12
 
! Отговори
... преди 6 години
Епа ха дано ама на дали! Определено електроавтомобилите са твърде далеч от това на което е свикнал обиновения мужик! На него му требе скорост да мирише на изгоряло масло и бенз да има по 500-600 коня, да може като натисне газта и да вдига хум все едно излита совалката! Та така! Ел автомобилите са далече от тия параметри все още!
22
4
 
4
 
! Отговори
Масови в Българиа преди 6 години
2055та
21
3
 
3
 
! Отговори
Я гледай.... преди 6 години
До Анонимен 6 Това го знае само Путин.Той се готви трескаво да унищожи планетата Земя.
20
1
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До Пчеличката Мая 11 Кой не иска да се вози почти без пари..? Ооо, не се притеснявай за без парите. Ще му намерят и на това цаката.Загубите от нефта трябва да се компенсират.
19
3
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До химераС толкова малко мозък нямам идея как дори пазиш равновесие.
18
4
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До Така еДемокрация не значи анархия ве балкански селянин! Това така и не го разбрахте!
17
6
 
13
 
! Отговори
Така е преди 6 години
Нали в Европа е демокрация.Как ще ни налагат нещо насила?Всеки сам маже да прецени какво кола да има.Субсидирайте ел. коли , направете ги два пъти по евтини от тези с ДВГи гледай кво става. Бедните с електрички , а богатите с ДВГот 500к.с. нагоре.
16
0
 
3
 
! Отговори
клинична пътека преди 6 години
До Елинзащото и бедните гласове са важни по време на избори
15
7
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Поредната капиталистическа простотия, повечето въобще не осъзнават как ще се промени планетата в следващите 20 години, тя предстои да заличи капитализма и ограниченото мозъче на капиталиста-масон :D
14
3
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
ний тука сме еко на конски впряг с камшично задвижване на каручките без чипове и с малко побутване, обаче за отоплението кю.мюра много уврежда паветата
13
1
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
То българина една нова кола не може да си позволи да си купи а къде остана електромобил. За целта Баце ще трябва да направи доходите ни над 1000 евро а това познайте кога ще стане - никога
12
6
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До ???Белгийското правителство призова белгийците поетапно да продават старите си дизелови автомобили в Източна Европа, така че българопитека ще се сдобие с расови джипки на хубави цени, а Боко ще има да се бие в гърдите и да вика "докарах ли на всяко семейство по един джип за без пари".
11
4
 
21
 
! Отговори
Пчеличката Мая преди 6 години
Ама те и сега са масови. Продават се масово (навсякъде), но никой не ги купува. С пробег 100 км. и зареждане 5 часа след това няма как да станат масови. Да не говорим, че са около 2 пъти по-скъпи от другите! Би било добре, разбира се. Кой не иска да се вози почти без пари? Прекрасно ще е, но нека стане истина и тогава да говорим.
10
4
 
5
 
! Отговори
Елин преди 6 години
Защо БАХ обива птици а не дава тях на бедни хора пекът на жар и едът
9
11
 
21
 
! Отговори
??? преди 6 години
По принцип ел.автомобилите замърсяват повече околната среда от автомобилите с ДВГ и това се знае. Може би тук става дума за друго - ще се изнесе мръсната част в по-бедните среди, за да може в ЕС да е чистичко. Замърсяването при ел. коли е при производството им и при унищожаването им, както и от производството на ток за експлоатацията им.
8
12
 
13
 
! Отговори
химера преди 6 години
Електрическите автомобили са като "Глобалното затопляне", една печатница на пари и нищо друго. Както ви прилъгват, че нивото на Световния океан ще се повиши с топенето на ледниците, както се повишава нивото на уискито в чашата ми като се стопят ледчетата.
7
6
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
ЕС изостава технологично в почти всяка област, а брюселските бюрократи като Мигел Каниете само задълбочават тенденцията с наивно-гуповатите си директиви.
6
4
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
2025 не се знае ще има ли планета и каква територия ще става за живеене след евентуален ядрен холокост
5
11
 
5
 
! Отговори
Боко Тиквата преди 6 години
Вие на наш *** няма да обяснявате кое цапа и кое не, кое е вредно и кое не. Анадън му?

Спонсорирани публикации