Огромна комета е сложила край на ледников период на Земята

Падащи огнени кълба са опожарили 10 милиона кв. км суша
Огромна комета е сложила край на ледников период на Земята
Снимка: Reuters, архив

Падащи от небето огнени кълба са опожарили 10 милиона кв. км суша преди 12 800 години и са унищожили значителна част от биомасата на планетата, съобщи БТА като цитира Лайф.

Международна група учени изследваха съединения от 170 точки на планетата и в тях откриха следи от едновременно падане на много отломки от огромна комета, чийто диаметър е не по-малко от 100 км. При преминаването си през атмосферата отломките се загрели и опожарили големи площи. Били унищожени 9 процента от биомасата на сушата.

Учените проучиха съдържанието на платина на 26 места на планетата преди 12 836-12 815 години. За този 21-годишен период там се увеличала концентрацията на платина. В 4 проби от лед на тази възраст бе открита анормално висока концентрация на нитрати, оксалати, ацетати и соли на мравчената киселина. Подобни съединения се появяват при изгаряне на биомаса. Но по онова време климатът бил студен и нямало биомаса близо до днешните ледници на сушата. Следователно "продуктите" от изгарянето на биомасата стигнали до ледниците, след като били пренесени от ветрове.

За масовите пожари с огромни мащаби свидетелства и пикът в съдържанието на въглероден газ в мехурчетата въздух в леда от онова време. Учените се опитали да установят какво количество биомаса трябва да изгори, за да се оставят подобни следи. Оказало се, че за целта трябва да изгори биомасата на около 10 милиона кв. км суша.

Учените отбелязват, че големи кратери през онази епоха не е имало. Затова предполагат, че платината и световният пожар не са били "донесени" от паднал астероид, а са в резултат на разрушаване на комета с диаметър не по-малко от 100 км близо до Земята. Фрагменти от кометата години наред са падали на нашата планета.

Резултатите от изследването са публикувани в Journal of Geology.

Пишпунта преди 6 години
Огромна ,огромна , колко да е била огромна ? Метър на два или повече.

До Знаете ли че...потресен съм от факта, че през 2018 година в държава членка на ЕС има хора, които вярват на такива твърдения.

Знаете ли че... преди 6 години
в You Tube има клипчета с над 200 научни доказателства....че земята не е топка която се върти бясно, там учените дават логични обяснения и отхвърлят съществуването на космос като се позовават на Библията, че земята е плоска с нещо като ледников купол подобен на " шатра" и всичко около земята е бездна(вода)...за слънцето, звездите, въздуха и небето дават научни обяснения...че не е това което масоните ни втълпяват чрез учебниците в училище....то много от коментарите ви са с възможни попадения:)...

Вангу преди 6 години
Тогава една комета щяла да удари земята.Но тъкмо се родил Асан и извънземните взривили кометата с динамит за да не умре асанчо.Така експеримента на извънземните,които били евреи естествено продължил до днешните времена...аали.***...и се родила Македония,която е наша казали гърците-те пък били другите извънземни къде се мислят,че създали всички народи.Но взели семето на хан Аспарух това го пазят в тайна....

И още един бисер:"Учените отбелязват, че големи кратери през онази епоха не е имало"

JJivanov преди 6 години
при проучвания за тн "НОЕВ Потоп" се появиха данни за паднало взривено голямо тяло северно от МУрманск.. след него е имало ударно растопяване на заледени региони до Балканите..

JJIvanov Geolog преди 6 години
При теренни проучвания з а хим трайли се натъкнахме на особени патогенези на дървета .С наличните диагностични методи определихме ТРАГЕДИЯТА"АРДЖУНА".Имаме нужда от детайли химически анализи ..

До 8 "Друг пък, ми обясняваше, че вътре в земното кълбо, имало друго,много по-голямо от външното"Из "Швейк в лудницата"

Православен патриот преди 6 години
И сега Шорош замисля да пусне комета и да ни унищожи, но Путин ще я хване с голи ръце и ще ни спаси.

Космонафтика преди 6 години
Нищо подобно . Едно време хората са живеели на Венера предода замръзне . Послес космически кораби от платина са се преместили на земята където е имало многовулкани и комтинентите са били на едно парче което в последствие се разделя .Адам и *** са пренесени от Венера както и животните и растенията .А теорията на Дарвин за *** са верни само за МЕРКЕЛ и БОЙКО !

Лили Иванова преди 6 години
Значи, като изтрещя тая комета комина на дядовата къща се разцепи на две. Аз точно си играех на двора. Голям ужас беше!

Стига лъгахте бе, признайте, че е било атомна война, която е унищожила Атландида (Антарктика) и е била средство за "прочистване", и редуциране на населението, каквото и сега масончетата ни подготвят. Затова са и всичките Библии и стари апокалиптични книги. Упътване как се прави масово убийство.

и сте цензурирали ж-у-р-н-л-я ле бее :):):)

Абе *** кой е този въглероден газ?

Курцио преди 6 години
На нас българите не ни трябва комета!Стига ни и Борисов 3, за да изтрепе всичко живо!

Микеланджело преди 6 години
Който не вярва, може да провери:)

вергил преди 6 години
Това отдавна се подозираше, но не беше доказано.Дава окончателен отговор на въпроса какво е избило мегафауната-мамути, носорози, саблезъби тигри, американският лъв, голямата мечка в Северна Америка и други големи животни.

ясно преди 6 години