Коли на водород превземат София! Кои са плюсовете им?

Код "Водород" събира малки и големи по повод 1 юни
Обновена: 2 юни 2018 07:32 | 1 юни 2018 22:01, Екип на Bloomberg
36
Коли на водород превземат София! Кои са плюсовете им?
Снимка: Chris Ratcliffe/Bloomberg

Най-големите плюсове на водородните автомобили са липсата на вредни емисии, доста по-високият коефициент на полезно действие на двигателя и това, че не е нужно притежаването на свидетелство за управление на МПС. Това каза Ивайло Бонев от „Технократи“ в ефира на Bloomberg TV Bulgaria. 

Специалистът представи в студиото прототип, който показва какво се случва под капака на автомобила, какво се случва под седалките, така че всеки да може да придобие по-ясна представа за това какво представлява този вид кола.

Същата ще бъде представена и днес в София по време на събитието Код „Водород“, където всички присъстващи ще станат част от експерименти с добиване на водород в реално време, ще видят и как се движи прототипът и ще могат да го тестват.

Бонев сподели, че към момента основен недостатък на тези автомобили е така нареченият процес електролиза (делене на водата на съставните и молекули), който все още е скъп и към днешна дата има отделяне на вредни емисии. Целта е този процес да стане т. нар. „зелен водород“ - без вредни емисии от възобновяеми енергийни източници.

Друг сериозен проблем е липсата на инфраструктура - не само в България, но и в цяла Европа.

"Лидерите в Европа, като Германия и Австрия, започват да влагат в инфраструктура. Shell направиха първата бензиностанция, на която има и водородна станция и спокойно може да заредите автомобила с"“. По думите на Бонев в България също започва да се работи усилено в тази насока, като според него този процес ще се случи, но ще отнеме време.

"Заместник-министърът на транспорта само преди няколко дни каза, че България се наема да изгради 10 водородни зарядни станции до 2025 г. Вече има големи концерни, които произвеждат автомобилите на поточна линия и те спокойно могат да бъдат закупени".

Повече вижте на Bloomberg TV Bulgaria

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


36
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
10
3
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До 3За електролиза е нужен ток. Ток може от ТЕЦ, ВЕЦ, АЕЦ, и зелените и т.н. - от където ти душа иска
9
2
 
24
 
! Отговори
Донко преди 5 години
Този господин що не каза че налягането в бутилките с водород е 700 атмосфери? Това е голям риск. Иначе технологията е чиста но скъпа. Зареждането във водородните станции става от цистерни с водород...а рекламата си я направиха
8
3
 
15
 
! Отговори
man преди 5 години
Японците имат Toyota Mirai.Реално дали ще пълниш газ или водород ще ти е все тая, май по-добре от BEV (батериен електромобил) където след 10г батерията е ***, асамата батерия е 50% от цената на автомобила
7
4
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Тази технология е твърде неефективна дори и за богатите държави
6
1
 
13
 
! Отговори
MaйMyнaтa преди 5 години
Японците не работят ли в тази посока, или са алергични към водородот
5
2
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Анонимен 2Ами защото не ги караш ами ги буташ.За това не ти трябва книжка.То и до сега ги имаше РК 1 и РК 2Работят с двуводороден окис и се налива направо в устата на бутащия.
4
0
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Зелен водород нанай!
3
1
 
29
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
А водородът как ще го правим, с ток от въглища?
2
0
 
32
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
"Най-големите плюсове на водородните автомобили са липсата на вредни емисии, доста по-високият коефициент на полезно действие на двигателя и това, че не е нужно притежаването на свидетелство за управление на МПС."А? Без книжка ще караш МПС? Как става тоя номер? Сега кажете, че и регистрационни табели нямат.
1
0
 
8
 
! Отговори
1 преди 5 години
Те тези коли ако стават за каране, къде отиват много зелените и безвредни електромобили ?Мисля, че това пазара ще го определи.

Спонсорирани публикации