Рекордът на горящото Порше на Донохю, който няма да бъде победен

Той развива 355 км/ч на закритата писта Таладега
Обновена: 24 окт 2019 16:54 | 24 окт 2019 16:53, Нели Христова
13
Рекордът на горящото Порше на Донохю, който няма да бъде победен

В началото на 70-те години, пистата в Таладега, САЩ, привлича всякакви видове състезатели по време на уикендите в NASCAR с една единствена цел – да опитат да запишат световен рекорд за най-бърза обиколка на затвореното трасе.

Първи е Бъди Бейкър през 1970 г., който прави обиколка със средна скорост 320 км/ч. През 1974 г. Ей Джей Фойт развива 349 км/ч. За 1975 г. организаторите канят Роджър Пенске и Марк Донохю, за да опитат да подобрят рекорда на Фойт.

Донохю решава да използва Porsche 917/30 – автомобил, с който печели шест от осем състезания в шампионата Can-Am през 1973 г.

917/30 е силно модифицирана открита версия на 917, с която Porsche печели първата си победа в Льо Ман, оборудвана с 5,4-литров 12-цилиндров боксер и по-дълго междуосие. Според Porsche автомобилът притежава 1100 к.с. на пистата, но на стенда двигателят развива до 1500.

Болидът тежи малко над 800 килограма. Той е толкова бърз, че е забранен в сериите Can-Am след 1973 г. За рекорда в Таладега, той е оборудван с два охладителя и според Porsche мощността му е 1230 к.с.

Въпреки че притежава една от най-мощните състезателни коли в света, Донохю е изправен пред трудна задача.

"Когато приближиш завоя, усетът ти за колата е, че тя няма да успее да го вземе, казва той в интервю. - Тогава си склонен да върнеш газта и си казваш че ще вземе завоя. Можеш да държиш педала натиснат. До момента не успях да го държа натиснат през цялото време, но съм близо“.

„Автомобилът е много лек и крехък. Много е чувствителен към движенията на волана, добавя той. - При тази скорост, на такава писта, той е много, много страшен“.

След една обиколка Донохю влиза директно в бокса, вместо да направи обиколка за охлаждане. В резултат на това автомобилът се запалва. Огънят не го унищожава и Донохю продължава да натиска докато накрая записва средна скорост в обиколката от 221,16 мили в час или 355,84 км/ч. На правите той дори достига над 385 км/ч.

Фойт се отнася с незачитане към новия рекорд на Донохю и обещава скоро да достигне 230 мили в час (370 км/ч). Накрая той постига рекорд за най-висока скорост на затворено трасе през 1987 г. на тестова писта в Тексас със скорост 413,71 км/ч с Oldsmobile Aerotech.

Каква е съдбата на Донохю след рекорда, четете на сайта на Аутомедия.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


13
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
7
5
 
6
 
! Отговори
Ник преди 4 години
Германофилията е като русофилията 5 часа философия за да се стигне до извода че накрая американците са ги победили.
6
2
 
22
 
! Отговори
ного прос преди 4 години
Нищо не разбрах. Уж не победен, пък ония в Тексас вдигнал 470км.
5
2
 
22
 
! Отговори
123 преди 4 години
Рекордите на безмислието.
4
3
 
22
 
! Отговори
Ivaylo преди 4 години
София под блокада! Никъде нищо.. Продажни медии!
3
3
 
23
 
! Отговори
ЦЕНЗУРА преди 4 години
СОФИЯ Е БЛОКИРАНА ОТ ПРОТЕСТИ СРЕЩУ ПРОКУРОРА НА #КОЙ, А ВИЕ ЗАНИМАВАТЕ ХОРАТА С ГЛУПОСТИ.КАК НЕ ВИ Е СРАМ? ЗАРАДИ ТАКИВА "МЕДИИ" СМЕ НА 111-ТО МЯСТО ПО СВОБОДА НА СЛОВОТО.
2
5
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
За някой руски мужик с каруца няма ли да пишете, те са ви най на сърце.
1
1
 
7
 
! Отговори
House M.D. преди 4 години
Покойният вече Ники Лауда горя жив в болида си, но не виждам дитирамби за него.

Спонсорирани публикации