Борбата с рака: Британски учени откриха "универсален метод"

На прага на революционно откритие: Имунната система ще се „настройва“ против рака?
21 яну 2020 16:04, Елка Василева
Борбата с рака: Британски учени откриха "универсален метод"
Снимка: Pixabay

Откритие на екип учени от университета на Кардиф може би ще позволи на медиците да „настройват“ имунната система на човека против раковите клетки. Това може да открие пътя към намиране на универсално лекарство от рак.

Засега методът не е клинично изпитан, но изследователите казват, че той има огромен потенциал. Кратко изложение за откритието е публикувано в списание Nature Immunology.

Същината на изследването се заключава в търсене на „необичайни“ начини, по които имунната система се бори с раковите образувания.

Учените са открили особен вид Т-лимфоцит – клетка, която в организма на човека отговаря за имунната реакция.

Откритата от учените клетка обаче за разлика от останалите може да противодейства на различни видове заплахи.

„Има вероятност това да може да излекува всички пациенти. Досега никой не си е мислел, че подобно нещо е възможно“, каза пред Би Би Си изследователят Хенри Сиуъл.

Как действа това

На повърхността на Т-лимфоцитите /или Т-клетките/ има химични рецептори, с помощта на които те определят антигените, опасни за организма.

Екипът учени са успели да открият начин да накарат открития от тях вид Т-лимфоцити да атакува широк спектър от ракови клетки.

Методът е бил изпитан върху клетки на рак на белите дробове, на кръвта, на костите, на простатата, на яйчниците, на шийката на матката, на дебелото черво, бъбреците.

Лимфоцитът е унищожавал раковите клетки и не е докосвал здравите.

Как точно Т-лимфоцитът различа раковите от здравите клетки засега не е известно. Неговият рецептор си взаимодейства с молекула под названието MR1, която е налична на повърхността на всяка клетка в човешкия организъм.

Смята се, че раковите клетки „използват“ MR1 за маскировка от имунната система. Откритият в Кардиф Т-лимфоцит обаче, смятат изследователите, може да получава от MR1 сигнал, че метаболизмът на клетката е нарушен и че това е ракова клетка.

„Ние сме първите, които са описали Т-клетка, откриваща MR1 в раковите клетки. Досега никой не е правил това“, казва изследователят Хали Долтън.

Т-лимфоцитите са клетки, които могат да сканират тялото и да преценят къде съществува заплаха за здравето, която трябва да се елиминира. Те биха могли да се използват за „атака“ срещу различни видове тумори.

Това не е първото изследване в тази сфера. Опити за настройване на имунната система срещу рака се провеждат доста отдавна.

Най-известният от тях е CAR-T. Това лекарство срещу левкемия препрограмира имунната система за противодействие на този вид рак. В случая с CAR-T T-лимфоцитите са генетично препрограмирани, така че да откриват и унищожават раковите клетки.

Модифицираните лимфоцити се връщат в тялото на пациента, където броят им се увеличава всеки път, когато те се сблъскват с ракови клетки.

Коментар 1 е истината !

Рентген преди 2 месеца
Универсален метод за редуциране на популацията - ракът може и да не ви убие, но химио и лъчетерапията със сигурност ще го направят.

Миналата година почина от рак на 65г един от съоснователите на Майкрософт, милиардер! Ако е имало лекарство за неговия рак - дали пък е нямало да се излекува? Това по повод конспирациите. А като раково болен ще ви кажа, че лекарства за рак има и то не едно и две, но не са универсални и имат много странични ефекти. За щастие има и за моя и ще отърва ножа.

ми ние каво ще правим с нащти фармацевични фабрики с много и наи разнообрани псевдо лекарства за лечение на рак ние това няма да го допуснем не искаме да губим милиарди

Аз преди 2 месеца
Може да ви се струва смешно но коментар 1 отразява всичко по темата!

хммм преди 2 месеца
Поредните глупусти, дори да има лек, няма да бъде пуснат в масова употреба. Хората които управляват света, тази oтвратителна система спираща развитието на света няма да го позволи. Тя е егоистична точно колкото папата във Ватикана и признаването на останалите религии, само си представете колко е нелепо това. Живеем в свят пълен с абсурди, само тоталното унищожение и срив на всичко около което се крепи този свят може да възроди хората и унищожи тази ситема в която ни въвличат още с раждането ни.

Британски , Американски и Руски университети всяка седмица откриват лекарство против рака .. И това е от години.. А някой да е видял лекарството в аптеките..

читател преди 2 месеца
До АнонимеН
Не само котешка стъпка ти трябва май. Вземай си и другите лекарства.

АнонимеН преди 2 месеца
СЪЩИЯ ЕФЕКТ ЩЕ ПОЛУЧИТЕ С КОТЕШКА СТЪПКА!!!

КОТЕШКАТА СТЪПКА НАРЕЖДА НА ИМУННАТА СИСТЕМА ДА АТАКУВА РАКОВИТЕ ОБРАЗУВАНИЯ !!! АЗ ЛИЧНО СИ СВИХ ЕДНО РАКОВО ОБРАЗОВАНИЕ 2 ПЪТИ ПО-МАЛКО СТАНА ОТ НЕЯ И ТО ЗА МЕСЕЦ ПРИ МИНИМАЛНА УПОТРЕБА НЕ СЕ ШЕГУВАМ КЪЛНА СЕ В ИМЕТО СИ!

КОТЕШКАТА СТЪПКА НЕ Е ВПИСАНА В НИТО ЕДНА КНИГА ЗА БИЛКИТЕ В БЪЛГАРИЯ ВЪПРЕКИ, ЧЕ САМИЯ ВАСИЛ ЛЕВСКИ Я Е ПОЛЗВАЛ И ПРЕПОРЪЧВАЛ КАТО НАУЧИЛ ЗА НЕЯ ОТ СТАР ЗНАХАР!!!

ДРУГИ БИЛКИ ЗА РАК НЕ ДАВАМ! САМО КОТЕШКАТА СТЪПКА ДОКАЗАНО!

// преди 2 месеца
До 7 пишман фармацевт,
Паляк, онкоболните по света едва ли са и 10%, колкото и пари да им взимат, не е като да направят една имунизация на 7 милиарда човека, ако открият лекарство. Щото всеки ще си купи и по 1000 лв., ако тя работи. А сметни колко пари са тогава.

АнонимеН преди 2 месеца

БРАВО НОМЕР 5

ПРЕДЛАГАМ ВСИЧКИ ДА БЪДАТ ВАКСИНИРАНИ :D

МИСЛЯ, ЧЕ ФИЛМА: АЗ СЪМ ЛЕГЕНДА БЕШЕ ТОЧНО ТОВА! ВАКСИНИРАХА ЧОВЕЧЕСТВОТО СРЕЩУ РАКА И ВСИЧКИ СТАНАХА НА ЗОМБИТА

ФАРНАЦЕВТ преди 2 месеца
Ако наистина този метод може работи срещу раковите клетки, той никога няма да види бял свят и масова употреба. Просто ниякоя фармацевтична компания нама да финансира разработката на подобна терапия - толкова е просто. А на пазара излизат само медикаменти и терапии финансирани от фармацията. Такъв е регламента.

Ако не знаете - онкоболните са "безценни" за фармацефтичната индустрия - от тях се печели най-добре.

Capital преди 2 месеца
На Британци не вярвам!

Т-клетка.. това не беше ли в Resident Evil, мутагенираната клетка която направи зомбитата? ;)

Русофил преди 2 месеца
Истината е:
Британски учени открАДНАХА "универсален метод" за лечение на рака от руските учени работещи във фабриката за тролове в Олгино при готвач матер шеф Пригожин.

Радиацията например унищожава всички видове клетки за 10 минути и няма как да се спасиш

"Засега методът не е клинично изпитан, но..."

Значи това е 374-тия универсален метод за лечение на рак, за който никой не е сигурен въобще дали лекува рак.

Ми, пичове, то там е проблема - клетката се дели, деленето не преминава успешно и воалла: имате си ракова клетка, която си е лично ваша и имунната система не я пипа. Щото си е ваша. С ваш`то ДНК, РНК и всички други маркери... ха пробвайте да я утрепете? Как ще я разпознае организма? Без да утрепе една камара други неща? Нема как.

Някой си преди 2 месеца
Така,
Първо - през ден чета статии в различни сайтове как е намерен лека за рака... или как са на път да го открият !
Второ - да не мислите, че лек няма след толкова години и технологичен напредък?! Лек има, НО света ще се пренасели, тъй като липсват войни, а работа няма !!!
Съжалявам, ако някой е загубил близък или роднина от коварната болест - аз също съм губил, НО всички са паднали жертва на шепа хора, които управляват света и решават кой да живее и кой - НЕ !!!
А ние - ние само ще си четем..