Зарядна станция за Tesla вече и у нас – пред пловдивски хотел

Supercharger все още не е открит официално
Обновена: 30 яну 2020 11:26 | 30 яну 2020 08:48, Бойчо Попов
35
Зарядна станция за Tesla вече и у нас – пред пловдивски хотел
Снимка: Димитър Михайлов, група "Собственици на електромобили в България"

Град Пловдив, х-л „Империал“. Това е адресът на първата зарядна станция на американския пионер в сферата на електрическите превозни средства Tesla Inc. в България, съобщи Investor.bg.

T. нар. Supercharger е готов още отпреди Коледа, но все още не е открит официално, а колоните са обвити с найлони. Причината: компанията на Илон Мъск възнамерява да изчака още 2-3 седмици с официалното анонсиране, за да може да го направи заедно с откриването на станциите си в Сърбия - в Белград и край Ниш, които все още не са напълно готови.

Улицата около хотела все още е разкопана, което означава, че в близките дни е възможно и увеличение на капацитета на зарядните.

Хотел "Империал" се свързва с бившия градоначалник на града Иван Тотев.

Фактът, че първата зарядна станция на американската компания е в Пловдив (т.е. на половината на разстоянието между турската и сръбската граница, б.авт.), не е изненада, за това имаше спекулации още от преди 3-4 години. Изборът на града бе препотвърден през миналата година, когато Tesla обнови своята карта на предстоящите станции за зареждане по цял свят. Картата показва кои региони са приоритетни за компанията.

Пловдив не е избран случайно, защото е част от коридора между Западна Европа и Турция. Supercharger коридорът минава през Загреб, Белград (където вече има 3 станции), Ниш, Пловдив и стига до Одрин.

Зарядната станция в Пловдив е с четири колони за зареждане и по всяка вероятност ще бъде от предното поколение на технологията Supercharger V2. Преди време тя получи актуализация и вече може да зарежда не само с до 120 kW, а с до 150 kW. По-бързо може да се зарежда само с последната генерация - Supercharger V3.

Пазарът в България

По неофициални данни в България има над 80 aвтoмoбилa Теѕlа и oбщo над 850 eлeктpoмoбилa. Развитието на пазара обаче зависи и от сервизната мрежа, както и от зарядната инфраструктура. Най-близкият сервизен център на Tesla поне засега е във Виена. Поне по отношение на зарядните станции има по-сериозен напредък.

Наскоро българското поделение на австрийския EVN разкри, че разработва план за изграждане на зарядна инфраструктура за електрически превозни средства в районите, в които оперира. В момента компанията е открила три зарядни станции в Пловдив с възможност за зареждане на два автомобила едновременно. Услугата е безплатна до края на тази година. Идеята на EVN е да изготви статистически преглед на потреблението, честотата и автомобилите, на базата на който да изгради план за разширяване на своя бизнес. За изграждането на въпросните зарядни станции са били необходими инвестиции в размер между 20 и 40 хил. лв на станция.

Друг голям играч в страната ни е Eldrive, която изгражда и управлява интегрирана мрежа от зарядни станции за електромобили на Балканския полуостров. Компанията работи с други фирми от различни сектори, например Shell, Фантастико и др.

Като цяло в България има мeждy 150 и 220 пyблични cтaнции. Cпpямo бpoя в Eвpoпa това e знaчитeлнo пo-мaлък брой, нo редица предприемачи работят сериозно по нови проекти.

Още по темата прочетете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


35
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
22
0
 
0
 
! Отговори
Тони преди 4 години
Споко братя работим по въпроса. Мой приятел Оги взе златен медал тази година на панаира за зарядна станция 60 квт. Аз лично преди пет години съм направил зарядна станция 150 kW за бърз девет минути заряд на електробуси. Получихме и престижната награда на ИКЕМ - Кубратов меч, но за съжаление никакъв съпорт от държавата. Тествахме станцията една година в София Търново и Габрово и накрая нищо. Станцията беше два пъти по-евтина от китайската и три пъти по-малка. Снимки- в сайта на ИКЕМ.
21
2
 
0
 
! Отговори
Скептик преди 4 години
21, Тесла ще карат само гъзарите, които вярват на маркетинга.
20
0
 
2
 
! Отговори
Hristo преди 4 години
Alleluia!!!
19
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
V2... Да ходят вандалите да я изпотрошат на бързо, че да монтират V3 как си тебе.
18
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До TeslaМи другите производители да почнат да правят еквивалентни електро-автомобили. За сега само се почесваха по цацарките и спаха над 1000 патента за производство на електрички, без да правят нищо с тях, че да не им навреди на ДВГ-тата. Сега почват да се паникьосват, че един компютърджия им го надъни. Ми мерси, да се хващат в ръце.
17
1
 
7
 
! Отговори
Само питам преди 4 години
За какви Тесли въобще говорим като след има-няма 100 г. транспорта в България ще е еко и ще е на 70% от каруци? Защо не погледнете в бъдещето и не правите стоянки за каруци, места за отдих и за връзване на конете, места за изхвърляне на фекалиите?
16
2
 
1
 
! Отговори
Tesla преди 4 години
Е държавно финансирана компания за разоряване на Европейските, Японските и Корейските производители. Че и реклама и правите. Айде аут.
15
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До God Ми да се задълбочим в тоя анализ. В България около 50% от електрическата енергия идва от ТЕЦ-ове. Значи, трябват въглища. Въглищата за разлика от нефта не се преработват след като се извлекат от земята. Въглищата за разлика от нефта се добиват (поне от части) местно, тоест транспорта е по-евтин. Въглищата за разлика от нефта са МНОГО по-евтини. Относно батериите. Там се наблюдава МАСИВЕН подем в капацитета им последните години. Вредата им е ниска в сравнение и намалява.
14
1
 
1
 
! Отговори
До 10 преди 4 години
Минали сме транзит покрай хуните.Прочети малко инфо за хан Кубрат(Курт) от род Дуло и ще видиш къде ще те отведе ДНК-ато на батко Дуло.
13
3
 
2
 
! Отговори
God преди 4 години
До Анонимен 11А сега направи същият анализ за производството на ток. Някой трябва да добие въглища или природен газ, да го достави до ел.централата, да произведе електричество, да изгради ел.мрежа и да ти го достави до зарядното. Ток от ВЕИ не стига за нищо. И за разлика от бензина, токът не можеш да го складираш. Като стане авария и ти спре тока минаваш на колело. И не електричките са вредни, а батериите им и тяхното производство. Със сигурност те са бъдещето, но то е доста далечно.
12
2
 
1
 
! Отговори
Майко мила преди 4 години
*** ще кара Тесла:)))
11
0
 
10
 
! Отговори
хм преди 4 години
Тотев добре се е възползвал от времето, през което беше кмет. Хотелът му е от съборетина тип "студентско общежитие" сега е от лъскав по-лъскав. Ново крило си построи, лъскава сграда с офиси. Сега и зарядни станции за електроавтомобили. И всичко това с парите от закуски...
10
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Като знам каква злоба цари тука, горките хора с Tesla - ще има да им ги палят, дерат, чупят, рисуват ...
9
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До 8Не знам пич - вкъщи излиза 82-3 kWh, да напълълниш от 1% до 100%. Ако го караш градско минава по 750+ км. На магистралата е тaшaк малко, ама ай ся - не е колкото тока, особено ако си хитъ и само нощно зареждаш или крадеш ток!
8
3
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До popa ot razgradГлупости на търкалета. За да произведеш бензин трябва да го - извлечеш като нефт. Транспортираш до танкер, превозиш на хиляди километри, стовариш в рафинерия, рафинираш на бензин, натовариш на цистерна, стовариш в бензиностанция. Всеки по този път си взема горница. Няма как бензин да е по-евтин от електричество. За това не ползваме генератори да си го правим масово. А доколкото електричките били вредни за природата - смях в залата.
7
3
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
На *** такива модерни инсталации не му трябват, ние сме хуни ... това ще оцелее точно няколко месеца.
6
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Лошо няма бре. Притеснява ме, че в момента в който мутрагените се усетят, че електричките им правят конкуренция на бензиностанциите ще почне масово палене и саботажи. После най-вероятно лобистки ограничения правещи отварянето на нови административен кошмар. Ако можеха да ни върнат в пещерите - щяха.
5
12
 
3
 
! Отговори
popa ot razgrad преди 4 години
да видим колко жертвоготовни ще се окажат екологичните поддръжници...ще се окаже, че пълненето на батериите с електричество е по-скъпо от пълненето на резервоара с бензин...пък и целия процес на производство на електрички е много по-опасен за околната среда...така че назад към бъдещето...
4
2
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Балканските диваци питекантропи ще им с*рат отгоре още на първата седмица....
3
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Ейц, много бе! Осемстотин и петдесет електрически автомобила в цяла България?Направо ще се получи задръстване от електромобили...

Спонсорирани публикации