Полетът, убил Коби Брайънт – неразрешен и незаконен! Фатални се оказали 8 м

Според "Ню Йорк Таймс", пилотът нямал право да излети
Обновена: 31 яну 2020 11:22 | 31 яну 2020 11:14, Нели Христова
71
Полетът, убил Коби Брайънт – неразрешен и незаконен! Фатални се оказали 8 м
Снимка: БГНЕС

Трагедията, която отне живота на баскетболната легенда Коби Брайънт предизвика много въпроси. Бил ли е хеликоптерът годен за летене? Защо е решил да тръгне дори в лошото време? Направил ли е пилотът грешка?

Вече стана ясно, че в машината нямало черни кутии. Липсвала и важна система за предупреждение при опасност от сблъсък с наземно препятствие. Но за да разбере повече по случая, в. "Ню Йорк Таймс" започва свое разследване, за да установи какво се е объркало с хеликоптера на Коби, който уби него и дъщеря му Джиджи.

Още по темата

Хеликоптерът напуска летище "Джон Уейн" в Ориндж Каунти в 9 часа сутринта за да стигне до "Камарило" - летище, близо до спортната академия на Брайънт "Мамба". Там се е провеждал турнир по баскетбол за деца, на който са отивали пътниците на борда.

Тук се появява и първият пропуск - компанията Island Express Helicopters, която притежава машината, използвана от Коби, имала лиценз само за полети, при които няма никакви ограничения във видимостта. Но първото нещо, което стана ясно след трагедията бе, че по пътя на хеликоптера е имало гъста мъгла, а властите са разпространили бюлетин, в който препоръчвали да не се изпълняват полети.

Дори полицията на Лос Анджелис оставя на земята своите машини за няколко часа, докато видимостта се подобри. Мъглата идва от Тихия океан, който е зад хълмовете на Калабасас - точно там тя е най-гъста. Там става и ужасната катастрофа.

При обявените условия пилотът не е имал право да излети. И го е знаел. Той не е разполагал с инструментите за навигиране в "специални условия", което лишава машината му от лиценз за полет в мъгла и затруднена видимост.

Изводът е само един - полетът не просто е бил неразрешен. Той е бил незаконен.

За сега Island Express Helicopters не са коментирали обвиненията на в. "Ню Йорк Таймс", но компанията е спряла от днес всички свои полети. За своето разследване медията се позовава на кодекса за полети (visual flight rules - V.F.R.) на САЩ. Вестикът също така прави и възстановка на последния полет на Брайънт. Паралелно с това продължава и разследването на полицията.

Според възстановката полетът е бил безпроблемен до момента, в който от наземния контрол са предупредили пилота, че лети твърде ниско и не може да попадне в техните радари за навигация. Това означавало, че те не могат да му помогнат с данни, докато е толкова близо до земята.

За свой ориентир пилотът Зобаян следва като маршрут пътя на магистралата, която се вие от Лос Анджелис към мястото, където отиват и пътниците му. Това е традиционна процедура при полет в градските условия на региона. Но всичко се обърква, когато той трябва да се издигне над хълмовете на Калабасас, които по това време са погълнати от мъглата, идваща от океана.

Според "Ню Йорк Таймс" именно влизането от напълно чисто небе в гъстата мъгла е най-вероятната причина пилотът да не прецени добре височината, на която трябва да издигне машината. По изчисленията на дигиталната симулация не са достигали едва между 8 и 10 метра, за да бъде прехвърлен хълмът.

Ударът във възвишенията е бил с висока скорост, а хеликоптерът е падал по хълма около 50 метра, след което се е запалил.

 


71
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
56
4
 
12
 
! Отговори
Диабло преди 11 месеца
Никой не очаква нещо да е като хората, там където нищо не е като хората .!.
55
6
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 11 месеца
Първото което разбрах, е че хеликоптерът не е негов като ни уверяваха постоянно. Второто което разрах е че не трябва да се вярва на нито една статия по случая.
54
5
 
15
 
! Отговори
Е ми да преди 11 месеца
Баба му е ходила на тръстиката с частен вертолет
53
4
 
8
 
! Отговори
Истината преди 11 месеца
Баба му само с хеликоптер се е придвижлава !??
52
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 11 месеца
Не вярвам поне да не се е вслушал в предупрежденията, но са му скръцнали със зъби да лети
------

Никий не му е скърцал, нито има прави да му скърца със зъби, а и той има право да лети как си иска.
На борда той е цар и Бог.
Освен това се разби 3 секунди след предупреждението.
Грешката вероятно наистина си е на пилота, и най-добрите грешат.

Между другото, пилотът е имал разрешение да лети по прибори.
51
2
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 11 месеца
Спазването на правилата сред някои групи от населението е трудна работа, колкото и да се опитваме да сме политкоректни.
50
4
 
6
 
! Отговори
Хахахахахахахаха преди 11 месеца
Що за простотия е да имаш лиценз за летене само в ясни условия...У нас са умни тикви но и в САЩ не си поплюват...

Ама ти верно си умен колкото един пръч, а може и по-малко. Пилотите си имат категории, както шофьорите за леки автомобили, товарни и пътнически превози, просто в авиацията критериите са други
49
10
 
2
 
! Отговори
Пръч преди 11 месеца
Що за простотия е да имаш лиценз за летене само в ясни условия...У нас са умни тикви но и в САЩ не си поплюват...
48
1
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 11 месеца
Айде пак пилотът виновен. А като няма черни кутии пък съвсем ще го отнесе. Не вярвам поне да не се е вслушал в предупрежденията, но са му скръцнали със зъби да лети, понеже бързат за тренировка и ето го резултата. Който плаща - той поръчва музиката както се вика.
47
11
 
5
 
! Отговори
Гошо...Тъпото преди 11 месеца
Жалко за спортиста и приятелите му.Пилотът е виновен за трагедията с неговата самонадеяност.Не е бил...професионалист като е тръгнал на...юнашко доверие към гибелта,с хеликоптер,необурудван със система за полет без видимост.Освен това,не е спазил и забраната за полети в момента,при наличие на ниската гъста облачност.Предоверил се е...известния спортист и това му е коствало живота неговия и на още седем невинни човека.
46
6
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 11 месеца
Къде са му феновете днес, не ги чувам.
Да не са хванали хеликоптера за погребението?
45
7
 
14
 
! Отговори
мишо бирочето преди 11 месеца
айде стига с тая пекча бе. ако не е той ше е бат хари и неговата пекча със синкавата кръв. СТИГА. *** е за бесилка. хунтата му също. опозициите и те. до кога ще спим и ще ни приспивате.
44
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 11 месеца
На големите спортни разбирачи им увисна coпoля.
Не чувам лай...
43
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 11 месеца
Този въртолет да не от първата световна война.
Нямат ли удеди на таблата.
42
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 11 месеца
Те и там и тука зелените са с еднакъв манталитет и интелект.
Има 2 лв, обаче иска всички да знаят че си е купил дъвки за два лв, не за 10 ст.
Индийска работа..,
41
2
 
6
 
! Отговори
2 преди 11 месеца
Тази журнаглиска -Христова здраво го е захапала Коби и ще го дъвче сигурно докато излезе в пенсия///
40
3
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 11 месеца
Има зелен, има проблем.
Защо гетата са пълни със зелени, а не с бели?
Навсякъде зелените носят само проблеми, мизерия и гета.
39
2
 
17
 
! Отговори
Discovery преди 11 месеца
Лошо Гошо... силно се съмнявам пилотът да не е предупредил, че не е ок да се лети в това време, но като имаш пари и то много пари си мислиш, че те правят по знаещ и можещ от другите... и като нищо може да е пренебрегнал предупрежденията на пилота и да му е казал да тръгват въпреки времето...
38
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 11 месеца
Тъмни “хора”, тъмни страсти.
Кога ще станат хора тъмните и ще спазват законите, кога?
37
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 11 месеца
Тъй било, инак било, нам как било, а се оказа че просто е нарушил правилата за безопасност и се е мислел за безсмъртен.
Хубава работа, ама...

Спонсорирани публикации