Турция за българската оферта към "Фолксваген": Като празен лист!

Според тях автомобилният гигант само протака
17 фев 2020 17:30, Нели Христова
180
Турция за българската оферта към "Фолксваген": Като празен лист!
Снимки: БГНЕС

В сравнение с турската оферта за новия завод на “Фолксваген” българската е като празен бял лист, казва пред “Франкфуртер алгемайне цайтунг” /ФАЦ/ президентът на Търговската камара в Истанбул, цитиран от БГНЕС.

“Германската политика натиска спирачката” – така авторът на репортажа Андреас Мим описва накратко ситуацията. Заедно с група германски журналисти той е бил поканен да посети индустриалната зона в турския град Маниса близо до Измир, където трябваше да се строи новият завод на “Фолксваген”. Мим припомня, че заради навлизането на турски войски в Сирия Надзорният съвет на “Фолксваген” все още отлага решението. “Важна роля в този съвет играе социалдемократът Щефан Вайл, който е министър-председател на провинция Долна Саксония. Сраженията в Сирия отново се разгорещиха, броят на убитите и ранените вече е трицифрен, тъй че решението за завода едва ли ще влезе в дневния ред на следващия Надзорен съвет в края на февруари”, прогнозира авторът и цитира официалната позиция на концерна по въпроса: “Засега няма промяна”.

От първостепенна важност за Анкара

Журналистите, посетили Маниса, явно са били обект на специални грижи. От репортажа на ФАЦ научаваме, че дори са ги ескортирали автомобили със синя лампа. Андреас Мим е разговарял и с Ибрахим Калън, съветник на турския президент Реджеп Тайип Ердоган. “Той дава всичко от себе си, за да убеди “Фолксваген”, че не бива да се влияе от голямата политика”, пише журналистът и припомня, че очакваната инвестиция на концерна в Турция е от първостепенна важност за Анкара. “Преговорите се водят от турското Бюро по инвестициите, което е подчинено пряко на президента. Ердоган, който иначе се вози в брониран Майбах, лично се е ангажирал с въпроса”, четем още в репортажа.

Цитиран е и директорът на индустриалната зона в Маниса Джемал Тюрек, който предпазливо говори за “политически проблеми”, имайки предвид турската военна операция в Сирия. Авторът на репортажа описва актуалната ситуация така: “В момента едно положително решение би прозвучало като германско одобрение – не само за военните акции, но и за авторитарната политика на президента Ердоган, на която се гледа с критично око. От турска гледна точка също става дума за нещо повече, а не само за работни места, оборот и експорт. Алваро Ортиз, главен икономист на най-голямата чуждестранна частна банка в Турция – BBVA в Истанбул, смята, че инвестицията ще бъде “добър сигнал за Турция”. Така страната щяла да покаже, че върти бизнес с един топ-концерн, а това би било важно доказателство за стабилността ѝ”, казва Ортиз пред ФАЦ.

Тук авторът на репортажа пояснява, че напоследък Турция не е особено стабилна икономически: лирата е в нокдаун, инфлацията бързо расте, увеличава се и безработицата, икономическият растеж е почти нулев, търсенето на вътрешния пазар спада. В този смисъл заводът на Фолксваген в Маниса би бил добре дошъл, отбелязва авторът и цитира оптимистично настроени събеседници в Турция: “Секиб Авдагъдж, президент на Търговската камара в Истанбул, се надява, че в крайна сметка ще надделеят икономическите аргументи. А такива има много: младо население, добре обучени работници, голям вътрешен пазар с 83 милиона потребители, популярността на марката “Фолксваген”, близостта на други пазари и не на последно място икономическата изгода – в Турция производството на един автомобил е с 1000-1200 евро по-евтино, отколкото в Германия. Към това се добавя и убедеността на мнозина в Турция, че като индустриална дестинация страната им има предимства пред потенциални конкуренти като България. Самоувереният президент на Търговската камара картинно описва как изглежда презентацията на конкурентите: “От дясната страна – просто бяла страница, на която няма нищо”.

“Фолксваген” просто протака?

В края на репортажа авторът изказва предположението, че навярно ще има протакане. Търсенето на електромобили засега не е толкова голямо, тъй че Фолксваген вероятно може да отложи освобождаването на капацитети в Германия и в Словакия, тоест – решението за изграждане на нов завод в Турция може да почака, докато положението се поуспокои, заключава ФАЦ.

В статия по същата тема чешкият “Хосподарске новини” пише, че ръководството на “Шкода”, която е част от концерна “Фолксваген”, в момента иска разширяване на производствените капацитети в Европа – тъкмо заради отлагането на новия завод в Турция.


180
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
127
0
 
3
 
! Отговори
Р У С О Ф И Л преди 1 месец
Мачкай, Вова!
126
0
 
0
 
! Отговори
Анадолски бабаит преди 1 месец
Абе, той, че е празен, празен е, ама техният като е толкова пълен, защо не взеха завода ...? Резултатът е важен! И за тях и за нас - нула. Да не се пъчи толкова! Ако нещо им пречи, не сме ние. Няма смисъл да ни плюе.
125
0
 
0
 
! Отговори
Climate change преди 1 месец
Терора срещу Земята с включени фарове и скенери /лед ,ксенонови ,халогенни и лазерни/ провеждан от милиарди автомобили денем и нощем е страшно вреден
Активирани са милиарди аномални зони отлично охранявани от природата до преди 40 години.
На 19 02.2020 при тестове на границата Балкан Предбалкан в Троян е засечена огромна активирана аномална зона . В зоната е засечено ПРОСЪХВАНЕ НА ТРЕВИ И ГОРИ.
Подобно може да доведе до огромни пожари ..вижте сателитни снимки на пожари в Сибир.
124
0
 
0
 
! Отговори
Climate Change преди 1 месец
ДА се спазва въведена забрана за производство на нови автомобили.
Масови убиици произвеждат нагло вредни превозни средства повреждащи тежко Земята,Слънчевата система и климата.
Всички се следят като особено жестоко вредни анти климатични и анти земни оръжия поразяващи огромни обеми въздух с включени бели скенери инсталирани вместо доказано безвредни жълти фарове.цел s тези скенери е ликвидация на живота на Земята ни./the end of Neozoic era/
123
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Аз не мога да разбера защо трябва да има "Българска" оферта? В смисъл защо държавата трябва да преговаря с която и да е компания, която иска да развива бизнес у нас? Защо големите компании трябва да се ползват с привилегии и специално отношение? Помня как инвеститори "клас А" не бяха платили една стотинка данъци в продължение на години. За какво точно са и на държавата такива "инвеститори". Лукойл ако не се лъжа например се води винаги на счетоводно загуба.
122
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
До Анонимен

Вниавай с й!
Иначе си прав
121
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Като си представям Фолцваген със свързана каса към НАП-а се подпикавам от смях!

За всеки разход от 50 ст. фактура със двойна ДДС идентификация VW и продавача.

Не разбрахте ли, че и не искат, иначе да са дошли. Но при такива закони БГ малко са тези фирми които искат да имат двоен управленчески разход!
120
1
 
3
 
! Отговори
Адам Опел преди 1 месец
Да си ги продават в Анадола!!
119
2
 
3
 
! Отговори
Джаго инджинерин преди 1 месец
Турски Фолксваген, малии, туй няма аналог😃
118
10
 
6
 
! Отговори
ВАЙ-ВАЙ-ВАЙЙ... преди 1 месец
Турция иска да влезе в ЕС,защото той се нуждае от Турция,не обратно.Докато Европа не помоли учтиво,Ердоган няма да се съгласи да влиза в никакъв ЕС.
117
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
В Русия има заводи на ФВ и други,но те са за вътрешния им пазар.Това се прави,за да се избегнат данъци при внос,като ги правят по руски норми,които са далеч по-невзискателни от тези в Европа,нещо като турските автомобили,които са само за Турция.За това и търсят европейска сглобка.
116
3
 
3
 
! Отговори
МЕРТ отомобил преди 1 месец
Наш Ердоган ни е обещал отомобилен завод.Стягам потурите за Измир,омръзна ми да доя овце и да яхам магарици.Ние сме силна икономика.Ако Ердо поиска,може да изпревари цяла Европа,нима не са слушали за турския самолет 5-то поколение и бъдещия хелектрически отомобил,който прилича на Ферари?Ще го продаваме само с записвания и то в америка и германия.Само почакайте да видите турската лира,която ще стане по-стабилна от евро и долар взети заедно.ХАХАХ-АХ-АХ-ВАЙ-ВАЙ-ВАЙ
115
5
 
6
 
! Отговори
Anon преди 1 месец
Страх го е. Защото знаят, че са размирна държава в която скоро мир няма да има. Всяка ислямска държава или има война на една или повече от границите си или е в гражданска война. Особености на религията... а празния лист е най- страшния защото на него немеца може да си напише каквото си пожелае и ние самоделно козируваме. Лошо няма в този конкретен случай :)
114
8
 
9
 
! Отговори
Истината преди 1 месец
Щом Турция има отрицателно търговско салдо дори с България,какво друго да кажем!Внася от България повече стоки,отколкото изнася.Толкова за турското качество и конкурентноспособност!
113
4
 
10
 
! Отговори
Мюмюн инджинера преди 1 месец
Вече 10 месеца съм на поляната край Измир и чакам завода!Мятам сластни гюбеци.В кръста съм като кардан на Фолксваген.Някой знае ли какво става,къде е завода?
112
2
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
WV ако искаха да ходят в турция вече щаха да са там
А празен лист е като празен чек сам да си пишеш цифрите
Не бих потценявал подобно нещо
111
3
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Немци и турци са свои хора ... немците много си обичат манннгггали , ме им бяха достатъчни само тирчилята ами си внесоха и всякаква иззззмммет от Афганистан , Пакистан , Ирак , печки североафрикамци и всякаква сволллачч!
110
11
 
11
 
! Отговори
ХА-ХА-ХА-ХАААААААААА преди 1 месец
На Турците не им пука за Фолцваген, но на Фолцваген им пукка за Турция
ХА-ХА-ХА-ХАААААААААА
Турция инвестира около 4 Милиарда долара за Турска марка Електромобили - * TOGG*,
По дизайн на Пинин Фарина - приличат на Ферари , серийното производство започва 2021 - и при пазар от 83 милионна Турция - не им трябва конкуренцията на Фолцваген
ХА-ХА-ХА-ХАААААААААА
109
6
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
България, категорично, няма капацитет за подобен завод. Другият проблем е, че до 4-5 години ще продават все по-малко коли с конвенционални ДВГ-та. Германците осъзнаха, че е безмислено да инвестират пари в стара технология, вместо да ги набият в хибриди и батерии. Според мен ще преработят някоя стара фабрика в Централна Европа и ще правят ефтинджоските Шкодилаци още няколо години, вместо да строят чисто нови мощности.
108
1
 
2
 
! Отговори
Ко ши прайм преди 1 месец
Жалко за завода за фолквагини .
Коко работни места само лелии.