18 години след Конкорд: Ще летим ли отново по-бързо от звука?

Новият самолет Overture ще бъде произведен в базираната в Денвър компания Boom
84
18 години след Конкорд: Ще летим ли отново по-бързо от звука?
Снимка: БГНЕС

Американската авиокомпания United Airlines планира да закупи 15 нови свръхзвукови самолета и "да върне свръхзвуковите скорости на авиацията" през 2029 година, съобщава BBC, цитирани от Bloomberg TV Bulgaria.

Свръхзвуковите пътнически полети приключиха през 2003 г., когато Air France и British Airways пенсионираха легендарния "Конкорд". Новият самолет Overture ще бъде произведен в базираната в Денвър компания Boom, която все още не е тествала свръхзвуковата машина.

Сделката на United зависи от това новият самолет ще отговаря на стандартите за безопасност.

Свръхзвуков е полетът, при който самолет се движи по-бързо от скоростта на звука, или при височина от 18 300 м скоростта трябва да е по-висока от 1060 км/час. Обикновеният пътнически самолет може да се движи с около 900 kм/час, но се очаква Overture да достигне скорост от 1805 kм/час.

С тази скорост времето за пътуване по трансатлантически маршрути като Лондон - Ню Йорк може да бъде намалено наполовина. От американската компания Boom казват, че Overture ще може да направи пътуването за 3 часа и половина, като спести три часа от сегашното времетраене на полета.

Конкорд, който започна да обслужва пътниците през 1976 г., беше по-бърз - с максимална скорост от 2,04 маха - около 2180 км/час.

Съществуват две основни опасения при свръхзвуковото пътуване на пътниците: шум и замърсяване. Пътуването по-бързо от скоростта на звука предизвиква звуков бум, който може да се чуе на Земята като силен гръм или експлозия. Оттам идва и името на компанията Boom.

Шумът ограничава къде самолетите могат да летят с максимална скорост. Обикновено те трябва да намаляват скоростта си, докато не излязат над океана, далеч от граждани, които могат да бъдат обезпокоени от силния гръм и трясък. "За да летите свръхзвуково, ще ви трябва повече мощност, т.е. повече гориво", каза Кати Савит, главен търговски директор на Boom.

Тя очаква Overture да бъде експлоатиран като "самолет с нулево въглероден отпечатък".

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


84
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
20
5
 
8
 
! Отговори
Брежнев преди 2 години
Тук гледам само спецове, първо Конкорд не е спрян заради катастрофата в Париж, защото тя няма нищо общо със самолета, всеки друг самолет щеше да де разбие по същия начин, след сблъсък с чужд обект в резервоара. Икономически са причините. Второ - ТУ 144 никога не е летял като свръх звуков самолет, защото той беше една щайга с болчета движещи се в една посока, незнайно как и защо, самолета се използваше за много кратко за вътрешни полети при нормална скорост под 1000 км/ч.
19
4
 
4
 
! Отговори
Bili преди 2 години
Нулевия карбонен отпечатък се постигал с ново сертифицирано гориво...и нас така ще ни сертифицират - до 100 карбонови единици на човек на година...за пътуване, ядене, отопление бензин...конспирация днес, утре единствен начин да спасим земята...от хора
18
2
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Явно Ако си ваксиниран ще летиш,ако не....ще го гледаш как прелита над теб само.
17
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До V. Американският проект за свръхзвуков самолет Boeing 2707 е бил точно такъв "трансформърс" с подвижни крила, които могат да формират делта крило или стандартни криле. Друг е въпросът доколко са могли да го направят, но по онова време Боинг още са били сериозна компания. А и точно такива амбициозни проекти бутат технологиите напред. Може би са щели да го направят, ако не са стигнали до заключението, че този тип самолети са скъпи, непрактични и мръсни.
16
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До АнонименБратчед, американците също са имали проект за такъв самолет, развиващ скорост до Мах 3, но решават, че е твърде мръсен, скъп и шумен, а само за презокеански полети не си струва, както се видя от "Конкорд". Ако ще правят железопътни линии, това ще удари и без това изтънелия джоб на превозвачите и надали ще им е до такива неща. А пък на такъв самолет би пътувала само бизнес класа, обаче, както се видя последната година, работа може да се върши и без луксозни пътувания.
15
2
 
2
 
! Отговори
V преди 2 години
Няма как да се направи един самолет подходящ и за ниски височини и за високи и разредена въздушна среда. Трябва да е нещо като трансформанс .Ама за да е и безопасен трябва мноооого да се работи .Работата със задкрилките също ще е важна . Не е невъзможно да се намали цената и звука ама ще е доста скъпо а в началото и опасно.
14
2
 
2
 
! Отговори
V преди 2 години
Може много работи да се направят ама няма кой да ги направи .Ако не са военните не виждам кой. Според мене двигателите или двуконтурни с малка част на лопатките във втори контур и смяна на оборотите което ще го направи много безшумен на и много по опасен или двувекторен с голям скос на въздухозаборниците .И тава е само началото .Носа като се вирне на голяма височина хем разваля аеродинамиката хем увеличава заграването и напреженията което оскъпява поддръжката.Е няма как да направиш един самолет
13
4
 
3
 
! Отговори
План преди 2 години
Руснаците ще правят от Ту-160 пътнически ХиперСоник, ще се движи с 2200 километра/h!
12
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Е аз и преди 18 години не съм летял с Конкорд, така че и сега няма да летя.
11
2
 
3
 
! Отговори
Supersonic преди 2 години
Конкорд и ту144 си приличат малко по форма (подходяща за такива скорости), но иначе са доста различни самолети.
10
3
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Никой на нищо няма да лети, защото е скъпо. Даже щатите вече залагат на железопътни линии. Да не говорим за развитие на технологии за отдалечена работа и тн.
9
4
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До АнонименДоста добро видео по въпроса - Why You Wouldn't Want to Fly On The Soviet Concorde - The TU-144 Story. Безаналогова руска технология!
8
3
 
11
 
! Отговори
Аман от Русофили преди 2 години
До АнонименПрав си. Така е.Но само 102 пътнически полета.Както всяко нещо идващо от братска Русия, скъпо и безполено.
7
7
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До АнонименТу-144 е краден от Конкорд. Бил е доста дървен и непрактичен самолет. Затова е имал само ювелирни полети.
6
4
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Нулев въглероден отпечатък е нещо като да ти дам едни пари да те изплющя,ама ти понеже съм ти платил пак ще си девствен.
5
3
 
3
 
! Отговори
НЕ МОЖЕ ТАКА БУМ преди 2 години
Трябва да развият още по-добре технологията да няма такъв БУМ шум. Ще е вредно за екологията и океанските обитатели постоянно да бъдат подлагат на стрес и шок от звуковите БУМ вълни, които ще удрят и ще се чуват в океана. Бъдещето е по-скоро на суб-орбиталните околоземни полети.
4
3
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Трябва още много да поработят . По мощни двигатели за да се стига крайцерска скорост от 2000 км на 20 - 25 км височина .Друга конструкция .Трябва да е нещо като трансформанс .Първо да се направи военния модел.
3
5
 
20
 
! Отговори
пияница мистик преди 2 години
Честно казано предпочитам да летя двойно по-кратко, ако ще да струва двойно по-скъпо. Конкорд го спряха заради катастрофата в Париж. А всъщност самолета си беше супер. Гледах по National Geographic причината за катастрофата е някаква паднала от друг самолет част, дето спукала гумата на Конкорд-а и едно парче се врязало в резервоара и го пробило.
2
5
 
4
 
! Отговори
Ф16 бл.15 вх.А преди 2 години
Че кога сте летели досега? Някой да се е качвал на Конкорд или ту144?
1
3
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Мен ли питате?Никъде в западните медий няма статии с въпросителни, никъде. Тук в Бул гари стан стана модерно. Жалка история

Спонсорирани публикации