Колко са приходите на музикантите, милиардери по гледания в YouTube?

"Клубът" вече включва повече от 300 музикални клипа
4 апр 2023 19:52, Елка Василева
7
Колко са приходите на музикантите, милиардери по гледания в YouTube?
Снимка: архив, БГНЕС

Преди малко повече от 10 години, в края на декември 2012 г. една песен се превърна в първото видео в YouTube, което премина психологическата бариера от 1 милиард гледания. Героят на деня тогава беше южнокореецът Psy, чието парче "Гангнам стайл" изненадващо се превърна в хит, а характерният танц в него беше повторен в стотици други видеа от почитатели, създавайки една от първите "заразни" вълни в интернет.

По този начин се роди своеобразният "Клуб на милиардните видео преглеждания" (Billion Views Club) в платформата на "Алфабет" (Alphabet, тогава "Гугъл" - Google), пише в публикация на сайта на една една от най-престижните в света компании за музикални класации - "Билборд".

"Клубът" към този момент вече включва повече от 300 музикални клипа, включително някои от най-емблематичните хитове от последните 10 години – от Hello на Адел, песента достигнала най-бързо 1 млрд. гледания (само за 88 дни) до Despacito на Луис Фонси и Деди Янки. През тази седмица там влезе и класиката на Джордж Майкъл от осемдесетте години на миналия век Careless Whisper.

Влизането в този клуб обаче не представлява само закачване на красива брошка на ревера на изпълнителите, техните творчески екипи и продуценти, но носи със себе си и значителни финансови постъпления, генерирани от бизнесмодела на Ютюб чрез платформата за реклама във видеата.

Тези възнаграждения зависят от няколко фактора, вариращи от типа и популярността на лейбъла (музикалната компания), който представлява отделните изпълнители, до това от коя страна са хората, които са гледали видеоклиповете.

Така официален музикален видеоклип в YouTube за изпълнител от голям лейбъл може да генерира смесена средна стойност от 0,0038 долара на преглеждане в САЩ, но средно в световен мащаб сумата спада до 0,0026 долара за "стрийм". Ако даден клип се гледа от абонати на услугата YouTube Premium, възнагражденията нарастват, както в САЩ, така и средно за останалата част от света.

Важно е да споменем и че клипове на потребители, които използват музика на популярни изпълнители, също носят постъпления в касите на музикалните компании, като в този случай те получават около 0,0021 долара за преглеждане.

В този ред на мисли "Билборд" изчислява, че музикален клип с 1 млрд. гледания генерира на изпълнителите приходи от около 2,6 млн. долара. Това разбира се е сумата, получавано от музикалната компания, която взима "лъвския пай", а по веригата пари получават и композиторите и другите музиканти и творци участвали в създаването на видеото.

Интересен факт е, че като цяло с най-много гледания в "Ютюб" не са непременно клипове на популярни музиканти, но и такива на творци, които по-принцип са извън радара. Такъв пример е "бебешкият" хит "Бейби шарк" (Baby Shark) на южнокорейската компания "Пинкфонг" (Pinkfong), който е първият видеоклип, преминал бариерата от 10 млрд. гледания и заемащ в момента първата позиция с над 12,5 млрд. показвания. В резултат на това, както и на други клипове, азиатската компания увеличи приходите си от "Ютюб" от 8 милиона долара през 2015 до над 27 млн. долара по данни за 2020 г. на "Кей И Ди Глоубъл".
(БТА, Спас Стамболски)

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


7
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
4
1
 
1
 
! Отговори
До Пепи преди 1 година
Разбира се, че е Азис. Що руснаци са го гледали...трагедия
3
1
 
0
 
! Отговори
Ядрен вампир Z преди 1 година
Фики чупки в кръста счупи лева.Доп доп доп доп иес иес иес
2
5
 
1
 
! Отговори
Пепи преди 1 година
До Анонимен Азис май има най много от българските изпълнители .
1
6
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Ляля Ъванова участва ли в класацията? Колко милиарда гледания има реликвата на българската естрада? Свири, свири щурче, детелини с четири листа ляляля ела ме ритни