Откриха ген, който води до усложнения в белите дробове при Covid-19

15% от европейците носят високорисковата му версия
5 ное 2021 15:08, Анисия Иванова
Откриха ген, който води до усложнения в белите дробове при Covid-19
Снимка: БГНЕС

Учени от Оксфордския университет откриха ген, който удвоява риска от усложнения при белите дробове и смърт от Covid-19, съобщи Би Би Си.

Ваксинирането е ключов фактор и помага за намаляване на риска у хората с този ген, казват учените.

Проучването, публикувано в „Нейчър генетикс“, хвърля светлина защо някои общности във Великобритания и Южна Азия са изложени на по-голям риск при Covid-19, но не го обяснява напълно.

То е базирано на предишни генетични изследвания, като изследователите използвали комбинация от изкуствен интелект и нова молекулярна технология, за да идентифицират ген, наречен LZTFL1, който е отговорен за повишения риск.

Техните оценки показват, че рисковата версия на гена присъства у 2% от хората с африканско-карибски произход и при 1,8 на сто у хората с предци от Източна Азия, съобщава БНР.

Учените смятат, че тази рискова версия на гена прави белите дробове по-податливи на коронавируса. Тяхната хипотеза е, че тази версия спъва ключов предпазен механизъм в клетъчната обвивка на белите дробове за защита от Covid-19. Когато обвивката взаимодейства с коронавируса, една от защитните стратегии е да се формират по-неспециализирани клетки и така се намалява гостоприемността за вируса.

Този процес на редуциране на специализацията намалява повърхността на ключов протеин по повърхността на клетките, наречен ACE-2, който е ключ за коронавируса за прикрепване към клетката.

При хората с рисковата версия на гена LZTFL1 този процес не работи добре и клетките на белите дробове стават уязвими за проникване на вируса. Учените отбелязват, че този ген влияе на белите дробове, но не и на имунната система.

Това означава, че хората с този високорисков ген могат да си осигурят имунна защита чрез ваксиниране.

Изследователите се надяват, че тяхното откритие ще помогне за разработка на лекарства с фокус върху белите дробове, сегашните се концентрират основно върху имунната система.

Пълни глупости. Кога ще вземат първо да изолират ковид 19?

Добре, че афро карибския ген не е разпространен у нас. Чудя се,от къде ли са го получили англичаните? :)

Право в целта преди 2 години
Контекстът на тази поредна поръчкова статия е, че: "Ваксинирането е ключов фактор и помага за намаляване на риска у хората с този ген".

Право в целта преди 2 години

Сарказъм Радомирски преди 2 години
Страхотно! Сега ще пуснат иРНК ваксина, която унищожава този ген : чрез LZTFL1-нуклеаза.

Има разлики в расите. Жълтите са изключително жестока раса и обичат диктатурата. Умни са, колкото да копират добре неща, но трудно изобретяват нови неща. Слаби физически. Африканците са силни физически, но много слаби умствено. Белият човек е най-интелигентен. Постоянно изобретява нови неща, жълтите крадат и копират. Общо взето белите движат света.

ДДРОнег преди 2 години
Това не е ли расистко :"Тяхно проучване сочи, че 60% от хората с произход от Южна Азия и 15% с европейски носят високорискова версия на гена."___И сега к'во пра'йме?!___Значи има разлика между расите, а ?!

Значи най-общо казано, при хората с този ген не работи механизъм за намаляване на АСЕ2 рецепторът, към който се прикрепя кое? Шипчестият протеин. Който ваксините карат собствените ти клетки да произвеждат. Или с други думи, тези хора ще са едни от най-прецаканите с ваксините.

Хаха - открили топлата вода. Баща ми, който е ветеринарен лекар, още преди 1 година ми каза, че има хора, които генетично са по-устойчиви на вируса - или ги подминава, или го карат леко. А гръмката информация,която носи тази дописка, е нещо, което класическите хомеопати наричат миазъм - "генетично замърсяване" - човек предава на поколението си своите генетични слабости, то - на своето... За разлика от конвенционалната медицина обаче, хомеопатичната "изчиства" тези слабости, че и евтино.

Инфо преди 2 години
С ваксина или без устойчивите на вируси/ те имат повече Тh1 клетки, отколкото Th2/, които не хващат грип и не боледуват ще го прекарат леко, но онези, които всяка година ги лови грип и вдигат температура е по-добре да се ваксинират.

Антиваксер преди 2 години
Абе не е верно бе, това е гена, който Бил Гейтс ползва да ни кара да си купуваме офис пакета му. Аз съ, ваксиниран насила и вече имам 3 уиндолса и 5 офиса и усещам, че ми трябват още поне 5. Оная нощ ходих да пикая в 4 часа и ваксината ми пулсираше, явно по това време обменям данни с централата им. А и междувременно всички лъжици от кухнята ми се преместиха в легото. Вилиците съм ги заключил щото вече ходих до Пирогов за пренастройка на честотата.

AAA преди 2 години
някой от вас бил ли е свидетел нс на толкова пропаганда и глупости нон стоп през живота си? Аз лично не

Цигарите, ракията, свинската осолена в пъту пържола и туршията унищожават този ген! Компотът и сладката - също!

Вакситирай се! Никой не знае носи гена или не.

Спрете цигарите и нема да имате увредени дробове..

"Тяхно проучване сочи, че 60% от хората с произход от Южна Азия"Сиреч ромите са най-застрашени, но са най-малко ваксинирани.

Асан преди 2 години