Смисълът на секса бил... в бацилите

Смесването на два генома правело поколението устойчиво на зарази
Обновена: 12 юли 2011 07:01 | 12 юли 2011 07:01,
Смисълът на секса бил... в бацилите
Снимка: Getty Images/Guliver Photos

Какъв е смисълът на секса – това е въпрос, който вълнува учените още от времето на Чарлз Дарвин.

Сега учените установяват, че животните се възпроизвеждат по двойки вместо просто да се клонират, защото това им помага да се предпазват от паразитите, съобщава британският в. „Дейли телеграф“.

Откритието подкрепя теорията за еволюцията, според която смесването на геномите от две животни създава поколение с нов генетичен код, което прави наследниците на двойката по-устойчиви на атаки, смятат изследователите.

Кръстосаното оплождане дава на живите организми предимство в непрекъснатата надпревара с паразитите, които постоянно еволюират и заразяват по-добре.

Биолози описват ситуацията като "да тичаш с Червената кралица", правейки аналогия с книгата на Луис Карол "Алиса в огледалния свят", която казва: "Трябва да тичаш с всички сили, за да можеш да останеш на същото място".

Въпреки че теорията е популярна, досега имаше твърде малко доказателства в нейна подкрепа.

Учените от университета на Индиана обаче осигуриха доказателства в подкрепа на твърденията, създавайки два вида червей чрез генно инженерство – едните се възпроизвеждат чрез сношение помежду си, а другите се клонират.

След това ги изложили на вируси и червеите, които се възпроизвеждат по двойки устояли на заразите сравнително добре, докато клонираните умирали.

леля Ви преди 12 години
леле, добре, че открихте смисъла на секса, че без тва се чудих какъв мотив да си измисля, за да го правя. Т'ва е като цял живот да търсиш смисъла на живота, вместо просто ...да го живееш

Свтл преди 12 години
Яяяяя, открили топлата вода...

Томас преди 12 години
дрън дрън - пак се правят опити да се "подкрепя" лъжливата теория на еволюцията и то уж добре обосновано.

нашия преди 12 години
за мен смисълът на секса е във удоволствието:)след секс се чувствам спокоен,задоволен,щаслив и здрав като бик.и съм сигорен че всеки един които обича секса чувства същото,все пак това е смисълът на секса ако незнаете само хората и ДЕЛФИНИТЕ правим секс за удоволствие:),а когато доиде време за размножаване се съветваме със партнйорите,поне цивилизованите хора правят така.

някойситам преди 12 години
Според мен учените доказват една от идеите на еволюцията - колкото по голямо генетично разнообразие , толкова по-голям шанс за приспособяване към променящатата се среда, респективно по-голям шанс за оцеляване на вида. Как става това генетично разнообразие - при двуполовото размножаване. 23 хромозоми от майката и 23 от бащата, а резултатът - съвършенно нов индивид.

Смесването на ХИВ 1 и ХИВ 2 определено прави потомството устойчиво на зарази...

Другият смисъл на секса е, че партньорите трябва взаимно да се харесат, т.е. има момент на селекция на партньора. Женската извършва селекцията (в 95% от случаите), като тя внимателно подбира в зависимост от цветовете (по-добрият цвят показва повече витамини), сила и т.н. От човешкият вид основно подбират по вторичен полов белег - портфейла (какво има в него), след оглед и на външния вид (версаче, ла коста, тинтири минтири).

Онанимен преди 12 години
36, обади се на Азис или оня с обувките от крокодилска кожа. Девойка няма да ти свърши работата.

kurentzo lapas преди 12 години
oбява:търся грозна , с криви зъби ,миризлива и *** девойка да обменим малко ***,че моите нещо вече не привличат рибата....:))

Основният смисъл е, че в развитието ни и на нашите предци с течение на времето се появяват повреди в ДНК структурата ни. А тя отговаря за синтез на различни белтъци. Когато се синтезира от повредена ДНК, белтъка частично или напълно е нефункционален и организма трябва да си го набавя отвън с храната.При смесването на 2-те ДНК структури (в зависимост от това кой ген е доминантен) такива повредени части се заменят с работещите от другия ген.

До NaVsiaka4orbaMerudia Имаш право да защитаваш себеподобните си чехалчета (все пак всеки може да изказва мнения- нали сме демокрация), остани си на твоя етап еволюция.

Миска преди 12 години
Виждам че по темата са се изкавали все някакви капацитети които са в час в физиологията,анатамията и паразитологията.Аз от няколко месеца имам един постоянене вътрешен сърбеж в междубедрието.Някой можи ли да ми каже от какво е породен?

jasemi преди 12 години
"два вида червей " Абе хайде стига бе може ли да сте толкова ***?????

e преди 12 години
Добро утро, това се знае отдавна...

NaVsiaka4orbaMerudia преди 12 години
Конюгацията е процес в който участват "чехълчетата" бре ***,тях *** и вируси ги не морят,затова "конюгират".Тук става въпрос за по-висши същества от тях.Те затова и не са еволюирали,иначе ако бяха мозъка ти щеше да е основна съставка от тях!

А АЗ,НЕЩАСТНАТА ЖЕНА,50 ГОДИНИ ДА ЖИВЕЯ В ЗАБЛУЖДЕНИЕ И ДА СИ МИСЛЯ,ЧЕ ПРАВЯ НЕЩО ДРУГО! Е,ПРАВИЛНО СА КАЗАЛИ,ЧЕ ЧОВЕК ЦЯЛ ЖИВОТСЕ УЧИ НА НЕЩО.

Евг. Минчев преди 12 години
Добре, че са тези умни хора, да ни отварят очите за природните тайни! Искам в другия си живот да се преродя в британски учен...

Трябва ли да публикувате всяка тъпотия по света? Някой от вас да е чувал за Конюгация. После що бил *** народа?

dr Gregory House преди 12 години
Аз ли не съм достатъчно ***, за да разбера дълбокия смисъл на това "откритие"?Не знам какво да кажа, онемях!При комбинирането на два генома рисковете от предаване на наследствени увреждания намаляват. Ако бащата е имал диабет, но майката няма, тогава е по-малко вероятно детето да получи диабет, отколкото ако бащата се беше клонирал. Толкова е просто! Ама това се знае още от времето на Грегор Мендел. Всеки, който е учил генетика е наясно. Какви ***, какви пет лева?

ined преди 12 години
- Маце ти знаеш ли че имаш страшни бацили? Какво ще кажеш да обменим малко антигени?