Продажбите на музикални албуми в САЩ отново се понижават

Universal Music Group държи най-голямата част от пазара – с 31,7% от продажбите
5 яну 2006 12:34,
Продажбите на музикални албуми в САЩ отново се понижават
Албумът на Марая Кери е най-продаваният в Щатите за миналата година; снимка: Universal
Продажбите на музикални албуми в САЩ са се понижили със 7,2% през 2005 г.в САЩ, достигайки най-ниско ниво от 1996 г., показва статистиката на Nielsen SoundScan.

618,9 млн. албуми са продадени в САЩ през 2005 г., с което се затърждава тенденцията на спад въпреки лекото покачване на продажбите през 2004.

Nielsen SoundScan обобщава данните от продажби на CD, касети и цифрови устройства.

Понижението се обяснява и с нелегалното сваляне на музика от Интернет, и с все по-нарасналата конкуренция на други форми на забавление, като видеоигрите, и с липсата на новини в американската музикална индустрия.

Nielsen SoundScan подчертава, че най-продаваният албум в САЩ за 2005 г. е бил "The Emancipation of Mimi" на Марая Кери, продаден в над 5 млн. екземпляра. Втори в класацията е рапърът 50 Cent с 4,9 млн. копия.

Universal Music Group държи най-голямата част от пазара – 31,7% от продажбите, или покачване в сравнение с 29,6% за 2004 г. Втори с 25,61% е Sony, а Warner Music Group държи 15% от музикалния пазар.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


Спонсорирано съдържание