Музикалните албуми умират, синглите се раждат

Продажбите на албуми в САЩ са спаднали с 4.9% през 2006-та година, но за сметка на това купуването на отделни песни чрез интернет бележи огромен скок
5 яну 2007 17:07,
Музикалните албуми умират, синглите се раждат
Купуването на музика през интернет е определено най-удобният и бърз начин. Снимка: Корбис

Купуването на CD-та вече става демоде. Все повече хора предпочитат по-бързия и лесен начин – свалянето на музика през интернет. Не става въпрос за пиратство разбира се, а за напълно законни продажби.

През 2006 година продажбата на албуми на CD и чрез сваляне от интернет е спаднала с цели 4.9%. Продажбите на музика онлайн обаче са скочили с цели 19.4%, съобщава BBC. Това е така заради повишеното търсене само на отделни парчета, а не на цели албуми.

Продажбите на сингли са скочили близо с две трети през изминалата година. През 2006-та година има 22 дигитални песни, които са се продали повече от милион пъти. През 2005-та година е имало едва две такива.

Това красноречиво сочи, че публиката залага все повече на отделни песни, вместо да дава пари за цели албуми. В съвременната поп музика се влага много повече старание в отделни песни, които да станат хитове, отколкото в един цялостен, завършен албум.

Най-продаваният албум за годината е саундтракът към филма на Уолт Дисни High School Musical, следван от Rascal Flatts, Кари Ъндърууд, Никълбек и Джъстин Тимбърлейк. 

Най-голям ръст има при класическата музика, чиито продажби са скочили с 22%, благодарение на продажбите на Андреа Бочели и на английския квартет Ил Диво.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


Спонсорирано съдържание