Нобел за медицина – при учени, борещи се с рака

Те са първите спечелили от Нобеловата седмица
2 окт 2018 08:45, Петя Славова

Американецът Джеймс Алисън и японецът Тасуко Хонджо спечелиха отличието за медицина заради откритията им, довели до нов подход в стимулирането на имунната система срещу рака. Двамата поотделно са изучавали протеини, които блокират имунната система и как те могат да бъдат освободени, така че тя да бъде активирана срещу тумори.

Наградата за медицина е първата от Нобеловата седмица. След нея се присъждат отличията за физика, химия, литература, мир. Тази година обаче призът за литература няма да бъде връчен. Причината е секс скандалът, който се разрази миналата година в Шведската академия и доведе до напускането на 18 нейни членове, предаде Bulgaria ON AIR.

Най-чакан е призът за мир. Тази година за отличията са номирани широк спектър от личности и организации. Сред претендите са папа Франциск, американския президент Доналд Тръмп, лидерите на Северна и Южна Корея – Ким Чен Ун и Мун Дже Ин за дипломатическите им усилия за решаване на конфликта на Корейския полуостров.

Носителят на приза ще стане ясен в петък, а наградата е 1.4 млн. долара.

Внимателно преди 5 години
Напреженията между САЩ и КНДР бяха свалени от известния Български експерт Йордан Иванов геолог.Писмено ,,Имаше риск от нарочно наркотизирани лидери да направят ядрена война.

Нобелова награда за физиология и медицина.За литература с връчва в Осло.

Големи учени! Пренебрегнаха лечението с бактериофаги и от 1941 г. човечеството е само на антибиотици. Бактериофагите са безвредни и унищожават болестотворните бактерии без странични ефекти и алергии. Само в Грузия има лаборатория за производство на препарати с бактериофагите. Когато повечето бактерии станат резистентни към антибиотиците тогава да ги видим "учените" !

кРАК преди 5 години
Някои се борят с рака, други с омара, въпрос на вкус ... и фин.възможности.

З авсичкин- Правете си пълни изследвания ежемесечно. Ракът е опасен, когато го игнорира с. Месеци. Много хора, когато ги забили нещо, чувстват се зле, си казва "То от умората", а истината е, че ако ако бяха посетили лекар на време, нещо е можело да се направи.

До Коце кметаАх, кое - н село вече Интернет ли прекарали? Стига рев и приказвате глупости. Кои са те? Къде са го открили? Какви факти имаш, че да изтрелвшмтскива аргументи? Трудно е мисленето Коцеееее. Ама ти знаеш де. Боли те глава от него и не го правиш, нали, умствено изостанал приемат такъв...

Питам преди 5 години
Сега ясно ли е защо Америка и Япония са на светлинни години пред Русия ?Едните работят за човечеството, а другите да го унищожат.

Коце кмета преди 5 години
За какво ги номинират, така или иначе лекарствя срещу спин и рак няма да бъдат открити. Защото те вече са открити, но на най-мощната чафия в света и е по-изгодно да "лекува", вместо да излекува тези болести.