Синдикатите във VW: Работни места срещу завода в Източна Европа

Работническият съюз иска гаранции за работните места в Германия до 2028 г.
20 мар 2019 17:52, Бойчо Попов
19
Синдикатите във VW: Работни места срещу завода в Източна Европа
снимка: Ройтерс

Ръководителят на влиятелния работнически съвет на германския автомобилен концерн Volkswagen Бернд Остерло поиска десетгодишна защита за работните места на служителите от основната марка VW - до края на 2028 г. Това е условието за т. нар. цифрова трансформация на компанията (която на практика включва и плановете за нов завод в Източна Европа, за който сред водещите кандидати е и България, б.ред.), поясни пред хиляди служители самият Остерло по време на срещата на съюза. 

Мярката следва да важи за всички германски заводи на бранда VW: „Искаме същата защита за всички служители на Volkswagen тук", поясни той, цитиран от DPA.

По този начин предишните защитни регулации ще бъдат коригирани - досега имаше гаранция за работните места до края на 2025 г. за „бъдещия пакт“ - пакета за строги икономии, както и застраховката за работните места до края на 2028 г. за заводите в Емден и Хановер.

Преди седмица стана ясно, че синдикатите ще блокират решението за строежа на новия завод на концерна в Източна Европа.

"В рамките на вота в Надзорния съвет нашите представители няма да гласуват в подкрепа на това предложение“, посочиха представители на Работническия съвет. Според тях вместо да се строят нови капацитети в Източна Европа, концернът би трябвало да насочи компанията към вече съществуващи мощности.

Главният изпълнителен директор Херберт Дийс увери, че приема сериозно несигурността и опасенията на служителите. Тенденцията за дигитализация ще струва работни места, особено в администрацията. С модерните IT системи много рутинни задачи и процеси могат да бъдат автоматизирани, каза той пред около 20 000 служители. „Ясно е: това ще премахне и част от работните места в администрацията“. По думите му ще бъде търсено социално решение, например чрез частично пенсиониране.

Дийс подчерта, че до 2025 г. той е гарантирал сигурността на работните места. Въпреки това няма алтернатива: „Трябва да генерираме значително повече пари с нашите коли, за да инвестираме в бъдещето". Поради строгите изисквания на ЕС за емисиите CO2 делът на Volkswagen от пазара на електрически автомобили ще трябва да бъде около 40% до 2030 година. Въпреки това: „Електрическата кола се произвежда с около 30% по-малко работа от тази с традиционни двигатели и ще е трудно това да се компенсира само с текучеството на служителите и частичното пенсиониране", каза той. В същото време концернът продължава да изпитва недостиг на софтуерни специалисти. В сегмента трябва да се създадат 2000 нови работни места.

Целият материал четете в Investor.bg

 


19
Още по темата: VolkswagenVolkswagen AG
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
12
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Ако заводът не е в България Бойко трябва доста добре да обясни как така приятелката на Русия Сърбия е по-привлекателна за европейски инвестиции от европейската членка България.
11
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Предлагам заводът да бъде в Перник!
10
7
 
5
 
! Отговори
дигитализация преди 2 месеца
В България е още непозната дума но тя навлиза.След 10 до 15 г. излишни професии ще станат преводачите,шофьорите,част от лекарите,част от барманите,рецепционистите поне в хотелите до 3 звезди,огромна част от работещите в производството,След навлизането на 5 G дигитализацията навлиза масово.
9
3
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
До ХА-ХА-ХА !
Братята-роми ще се преквалифицират и ще станат автомобилни техници и инженери................хаха..................голям смях ще пада!!!
8
4
 
9
 
! Отговори
Нов преди 2 месеца
Това е бъдещето. Машините ще работят управлявани от машини. Тук там ще се налага човешкото присъствие и то на много високо ниво. Да се надяваме, че съкратените служители в Германия ще тръгнат по Източна Европа да си търсят работа
7
3
 
17
 
! Отговори
ХА-ХА-ХА ! преди 2 месеца
Братята роми ли ще работят този завод, ако германците го построят в България ?
6
10
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Само Китай може да ни индустриализира вижте какво правят в Африка и Азия строят пристанища,заводи,инфраструктури и т.н.
5
10
 
20
 
! Отговори
Бай Иван преди 2 месеца
Чакайте ЕС и запада да ви оправи после, нужни сме им само за обслужващ персонал и да им купуваме боклуците второ качество ;) !!!
4
0
 
4
 
! Отговори
Заглавието кърти преди 2 месеца
Троен смисъл..
3
0
 
17
 
! Отговори
Циник преди 2 месеца
От много дървета - не виждате гората!
Тази тенденция важи за абсолютно всички браншове...
В недалечно бъдеще - 8те милиарда ще са "обсулейт инвентори" - остаряло оборудване
Дигитализация ... автоматизация .... в ребуса се пита - с какво ще си вадят хляба - масите?
2
19
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Не се съмнявам, че Борисов да ги убеди да построят завода в България.
1
7
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
10 годишна?

Тоя не ормален ли е? Правят голф 12 в завода, ама се оказва пълен провал. И кво? Ще държат завода 10 години, за да мятат пари ли?