Германски медии: VW предпочете Измир пред България

Правителството в Анкара готово да предостави над 100 млн. евро подкрепа
24 юни 2019 15:08, Красимир Ангелов
399
Германски медии: VW предпочете Измир пред България
Снимка: Reuters

Volkswagen планира да построи новия си автомобилен завод в Турция, съобщава Investor.bg, като се позовава на информация на германския "Handelsblatt".

Въпреки че изборът все още не е окончателен, има предварително решение за изграждане на новата фабрика в Измир. От решаващ фактор за окончателния избор са редица условия, пише германският икономически ежедневник "Handelsblatt".

Още по темата
Първият аспект са парите. Правителството в Анкара е готово да предостави трицифрена сума в милиони евро за подкрепа на строителството на новата фабрика за автомобили, цитира Handelsblatt информирани източници. За фаворит във Волфсбург считат място в Западна Турция близо до Измир. Значителна част от планираните инвестиционни разходи от около 1,3 милиарда евро ще бъдат покрити от правителството в Анкара.

С такава финансова подкрепа Турция може лесно да се противопостави на офертите от България. Правителството в София се опитва да рекламира страната като място за нова фабрика. "В подкрепа на България говори фактът, че държавата е част от Европейския съюз и по този начин гарантира определена правна сигурност", пояснява мениджър на Volkswagen.

Ще има ли завод на Volkswagen у нас? Решението няма да е скоро!

Разговорите със съответните правителства обаче все още не са приключени. "В момента се провеждат преговори за локации в България и Турция", каза преди няколко дни главният изпълнителен директор на Volkswagen Хербърт Дийс на вътрешнофирмено мениджърско събитие. Но вече е било взето предварително решение в полза на Турция.

Дийс обаче иска да запази и други опции. Окончателното решение ще бъде взето през следващите седмици, като в него решаваща роля ще играе и Надзорният съвет. Преди лятната голяма отпуска в основния завод във Волфсбург, която започва в средата на юли, трябва да има окончателно решение. Дийс е бил през миналата седмица в Турция за преговори, потвърждават източници от бизнес средите.

През последните години Volkswagen построи много нови заводи – включително  в Китай, чието правителство редовно нарушава демократичните принципи. Така че ръководството на Volkswagen е свикнало да взема деликатни решения. Въпреки това много мениджъри не гледат с добро око на Турция. "Не знаем кого искаме да изпратим, ако турският президент реши да дойде на откриването на новия завод", заяви високопоставен изпълнителен директор.

Тъй като много европейски корпорации задържат инвестициите си в Турция заради противоречивия президент Реджеп Тайип Ердоган, едно решение в полза на страната може да бъде използвано популистки, пояснява мениджър пред Handelsblatt. Затова във Volkswagen са дискутирали интензивно и риска от загуба на имидж. Вероятно ще има критики, но в крайна сметка и рамковите условия били в полза на Турция, пояснява той.

Колко голяма е дилемата, демонстрира и Щефан Вайл. Министър-председателят на Долна Саксония и член на Надзорният съвет на VW бе принуден наскоро да защитава Турция като място за инвестиции. Запитан от журналисти, наскоро той заяви, че по-нататъшните икономически връзки между Германия и Турция щели да са положителни. Въпреки че не можел да коментира възможни решения, "като цяло е положително, ако междудържавните отношения се укрепват дори и в трудни времена", заяви политикът от SPD по време на общото събрание на концерна през май.

"Приятелите на демокрацията в Турция ни молят в този труден момент да не се отвърнем от страната им", каза той.

Целият анализ четете в Investor.bg


399
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
269
3
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Измир е пристанищен град с развита инфраструктура. С население колкото цялото население на Р.Б Голям процент от гражданите на Измир са про-западно настроени и с високо образование. Малцинства почти няма. Много по свободно ще се разкарвате със забрадка в някой български град отколкото в Измир. Там веднага ще ви напомнят, че Турция е светска държава и че религията трябва да се изповядва "отвътре" и без показност.
268
8
 
7
 
! Отговори
БГ преди 1 година
Ако не бяха руснаците сега ние щяхме се чудим къде да си правим колите в коя по евтина страна
267
0
 
5
 
! Отговори
Географов преди 1 година
Измир по население е колкото цяла България...6 милиона
266
2
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Ай честито на печелившите! Какво ли има тук за да привлича инвестиции? Инфраструктура - максимум 2 години от направата и се руши, администрация - шуробаджанащина - неспособна на нищо друго освен дребен рекет, квалифицирани кадри - кучетета които обикалят прд УНСС не са решили, не са завършили и те едно "вишу"! Какво да се чудим защо Турция!
265
0
 
19
 
! Отговори
Мдя преди 1 година
Аз ти дадох вече пример. Абе радвайте му се там на Боко, щом дотам стигат стремежите и амбициите ви.

Важното, че фрау Меркел го прегръща и папите го галят по главата. За Путин ще е Северен поток 2 и чисто нов завод на Мерцедес, за Ердоган новия завод на Фолксваген.

По-звучен шамар и оценка за България едва ли може да бъде даден.
264
0
 
0
 
! Отговори
БГ преди 1 година
Ми я провери защо страните извън ЕС могат да дават по голяма държавна помощ
263
4
 
16
 
! Отговори
Мдя преди 1 година
Пред "европейска" *България на Плeвню и Боко, Германия предпочита да инвестира в Русия и Турция - само тази година завод на Мерцедес в Русия и сега явно Фолксваген в Турция.

Гасете лампите и закривайте!
262
7
 
1
 
! Отговори
БГ преди 1 година
Ти Баце Баце не го мисли той има да печели още 3-4 избори пък вие тъпите русофили се радвайте ,че завода ще е при фесляците
261
1
 
3
 
! Отговори
До БГ преди 1 година
Смешко идея нямаш какво е "държавна помощ" и какво гледат от ЕС.

Само ще ти дам пример с Ryanair, които избират летища, ако общините наоколо са съгласни да дотират полетите. Това правеха Пловдив, Бургас и десетки забутани летища в цяла Европа.
260
2
 
8
 
! Отговори
гого преди 1 година
Баце Баце, баба ти от швабия ти се изплю в очите. Смеххх и скръб. Ердо дето го плюете че станал русофил ви го намъкна двоен, честито гербаджии....и Томата и Поетесата да пишат оправдания за някоя телевизия
259
4
 
1
 
! Отговори
БГ преди 1 година
Смешко парите които може да дадем за финансиране на проекта е ограничен и се проверява от ЕС върви се обеси ти ,че като ти гледам акъла и емблемата на автомобилен производител няма правим
258
4
 
4
 
! Отговори
Мдя преди 1 година
Е, сега ще обвинят Радев, *** нали си подсигури изкупителна жертва в случай, че омаже гащите.

Още като прочетох, че той е водещата фигура в преговорите предстоящото фиаско ми беше ясно.
257
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Няма бизнес, който да не е мутренски, и който да избере клоаките ЕС и още по-малко - България. Нормалният бизнес бяга от потъващия Титаник, какъвто е Европа.
256
1
 
21
 
! Отговори
Мдя преди 1 година
Ако пред ЕС членката България, Германия избере Турция на Ердоган и Боко и *** трябва незабавно да бъдат обесени!

Значи имаме 2.2 млд. за американските кошници които ще са ни само разход, а нямаме няколкостотин милиона за привличане на крупен инвеститор който води работни места в България!

Всъщност Германия и със Северен поток 2 и сега с Фолксваген доказва, че гони икономическите си интереси.

Нашите продажници от "автентичните" , шайката на Боко са за разстрел!!!
255
0
 
10
 
! Отговори
Waffen SS преди 1 година
До 24466
Е, как нима се съмнявате в това.Тома Биков,този интелектуален колос,вече загрява край входа на някоя телевизия да внесе своя забавна трактовка и още по-забавни обяснения по случая, а пред друга тръпне в очакване другият интелектуален стожер на ГЕРБ,незабравимата специалистка по политология Десислава Атанасова.Ето такива като тях управляват България
254
2
 
25
 
! Отговори
Край преди 1 година
Едно време ни учеха че най-голямото богатство на една страна са нейните хора. България хората си губи. Всичко друго се оправя.
253
2
 
11
 
! Отговори
24466 преди 1 година
Сигурно Р. Радев ще изкарат виновен сега.
252
3
 
11
 
! Отговори
Waffen SS преди 1 година
Като гледам каква е останало от индустрията в България, след все още не свършващият преход може ситуацията да се характеризира с една народна поговорка:"Гащи няма, гайда иска", но може и една друга "Видяла жабата,че подковават коня и тя вдигнала крак"
251
3
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
България не може да бъде никакъв конкурент на Турция.
Разликата в класата и мащабите е огромна.
Тук могат да дойдат само по други причини, неикономически.
250
7
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
За България най-добре е излизане от ЕС и НАТО и сами каквото си направим. Не можем да разчитаме на Германия, защото не ни искат и единствено се самоубиваме с внос на чужда стока и скъп лев с валутне борд и изчезваме като народ.