Метро, автобус? Велосипедите изместиха градския транспорт

Нараства търсене на електрически колелета
62
Метро, автобус? Велосипедите изместиха градския транспорт
Снимка: Bloomberg

Все повече хора предпочитат да използват велосипед вместо личния си автомобил по улиците на редица градове в Европа, пише Bloomberg в свой анализ.

Още преди пандемията търсенето на велосипеди бе голямо от страна на потребители, които се стремят да опазват околната среда. Но сега рискът от заразяване с коронавирус в автобусите или метрото прави велосипедът още по-привлекателен за потребителите и така преходът към масовото използване на велосипеди се ускорява.

Появата на електрически велосипеди, които поддържат висока скорост чрез електрическия мотор, премахва елемента на умората за колоездача. Ето защо велосипедът става все по-предпочитан от повечето потребители след премахването на ограничителните мерки срещу Covid-19.

Междувременно правителствата поддържат тази тенденция, като предлагат стимули при покупката на електрически велосипед от 100 евро до 1500 евро. Много градове, сред които са Берлин и Лисабон, разширяват пространството за велосипеди. В двата града ще се обособят 1500 километра велоалеи, което е обещано от местните власти зарад коронакризата, отбелязват от Европейската федерация на колоездачите.

„Хората искат самоподдържаща се и устойчива мобилност. Това е промяната в обществото“, коментира Сюзан Пуело, която е в ръководството на компанията за електрически велосипеди Pierer Mobility. По думите ѝ коронавирусът дава огромен тласък на прехода към електрически велосипеди.

Нарастващото търсене дава сила и на някои нови услуги като Swapfiets. Базираната в Амстердам компания, която предлага велосипеди под наем, обяви плановете си да стъпи на пазара в Лондон, Милано и Париж до края на тази година. Групата предприема този ход, тъй като нарастващото търсене на електрически велосипеди по време на пандемията увеличи клиентската ѝ база до над 200 хил. души.

„Коронавирусът само допринася за взимането на подобно решение, но не е основната причина. Всъщност повечето хора осъзнават, че велосипедът е най-добрият вид транспорт“, смята Оно Хиге, управляващ директор в Swapfiets.

По време на ограничителните мерки срещу коронавируса в Германия гражданите са прекарали два пъти повече време в колоездене спрямо нивата от преди пандемията, обяснява Стефани Кроне, експерт в Германската асоциация на велосипедистите ADFC. В магазините в страната се наблюдава безпрецедентен бум на продажбите на велосипеди.

Още по темата четете на bloombergtv.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


62
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
15
5
 
7
 
! Отговори
Перо преди 3 години
В София тичаме пред вятъра на принципа видяла жабата, че подковават вола... По велосипедната алея в Дружба, например можеш цял ден да не видиш велосипедист. Разчертаха пешеходните пътеки по цар Борис трети, отнемайки терен от пешеходци. По алеите на централния парк на Стара загора рискуваш да бъде блъснат от велосипед. Някои велосипедисти са по-агресивни от шофьорите. Предполагам, че такава е ситуацията и на други места.
14
5
 
15
 
! Отговори
Владимир Димитров преди 3 години
В градове като Виена, Копенхаген, Амстердам, Малмьо и други подобни има велоинфраструктура из целия град. Тя е паралелна на автомобилните пътища и буквалн навсякъде, където може да се стигне с кола може да се стигне и с колело. В България сме на светлинни години от това. За жалост.
13
11
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Не само, че това е бъдещето, а трябва да се насърчи като едновременно се разкарат всички неелектрически коли от градовете - това не са автомобили, това са отровители.
12
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До Анонимен 9Защо? Срам ли те е, какво? То едно хбава колело е от 1200 лева нагоре, така или иначе ...
11
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
В нормалните държави може би...
10
4
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Евала и алей - 1 алея, няма и метър, ходят по нея поешеходците, ама не просто да я преминават,ами все едно е пътека, и са от едната страна на пътя, няма посока на движение ... сикитир баааа!
9
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Трябва нужната организация на движение-това едно на ръка.Второто е че едно колело с ел.асистенция са от 1000лв на горе и някак си ще ми е притеснително да го паркирам на пътя.
8
4
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
българина от джипа ауди купен с евросубсидии никой не може да го свали, той е роден с него и е много велик като гледа от джипа
7
12
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Пропаганда и лицемерие е тази статия.
6
0
 
6
 
! Отговори
Да допълня... преди 3 години
Българина е мързелив , а *** трябва да се натискат.
5
4
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Преди да се забранява, трабва да се осигури алтернатива ... самата София е направена така че не можеш да избегнеш центарлната част напълно. Другия проблем е нагъчканите администрации в центъра ...
4
13
 
19
 
! Отговори
трябва преди 3 години
Да се забрани ползване на леки коли вътре в градовете изобщо. Те съкращават живота на всички с от 10-40 г. 1. катастрофи->смърт, инвалидност2. замърсен въздух -> болести безброй3. обездвижване на ползвателите им ->инфаркт вследствие на затлъстяване4. излишни разходи ->бензин, данъци5. шум, нерви итн.Има един научно-фантастичен разказ "Чудовището". Извънземни идват на Земята след 100 г и виждат, че в музеите няма коли. Хората са се срамували от това, че са изобретили колата.
3
5
 
16
 
! Отговори
До 1 преди 3 години
Ако чакаш алеи....Първо е културата на хората да го ползват , алеите и условията помагат определено , но не могат да те качат на колелото. Спомням си преди 40 години , 3 *** от нашите съседи на улицата в София не слизаха от колелото, а иначе във всяка къща имаше поне едно колело.
2
7
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
И ние искаме зеленина и площадки за спорт и велоалеи ама няма, даскалицата строи само молове и чалготеки. В метрото има опаcност от коронавирус и в градския транспорт. Неадекватни мерки.
1
5
 
21
 
! Отговори
x преди 3 години
Дано и в България държава и общини да инвестира в инфраструктура. И аз бих си взел велосипед или ел.скутер, но ме възпира липсата на достатъчно алеи.