"Черните кутии" - ключът за разплитането на влаковата катастрофа

Най- вероятно обаче са унищожени заради високите температури
16
"Черните кутии" - ключът за разплитането на влаковата катастрофа
Снимка: БГНЕС

От изключителна важност за разплитането на най-тежката железопътна катастрофа в историята на Гърция, отнела живота на най-малко 57 души, са "черните кутии" на двата влака, съдържащи тахографа и вероятно различните разговори, които са се водили между машиниста и ръководителя на движението на гарата в Лариса. Това заяви Христос Главопулос, машинен електроинженер и съдебен експерт пред обществената телевизия ЕРТ, предаде БНР.

Според него обаче проблемът е, че поради високите температури след взрива "черните кутии" вероятно са били унищожени. Относно въпросите около експлозията, гръцкият съдебен експерт обясни, че вероятно са се запалили маслата, регулиращи спирачната система на влаковете. Съгласно информацията на ЕРТ става дума за общо пет тона масло.

Според разследванията на властите товарният влак е превозвал ламарина, плодове и зърно, а не запалими материали.

В съобщение на частния превозвач Hellenic Train се отбелязва, че в пътническия влак не е имало газови бутилки. По отношение на броя на пътниците Hellenic Train отбелязва, че списъкът, предаден на властите, включва само имената на пътниците, които са закупили онлайн билет.

Вчера в Гърция бяха проведени още демонстранции в знак на протест срещу причините за най-тежката железопътна катастрофа в Гърция. Това стана в момента когато бяха погребани първите жертви на катастрофата.

Хиляди протестиращи излязоха по улиците в цяла страна след челния сблъсък между пътнически и товарен влак във вторник вечерта, близо до град Лариса, където загинаха най-малко 57 души, а десетки бяха ранени. На места избухнаха сблъсъци, полицията използва сълзотворен газ и шокови гранати, за да разпръсне протестиращите.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


16
Още по темата: влакГърциякатастрофа
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
16
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
И без черни кутии е ясно какво е станало - 2 влака са се сблъскали челно и не е имало (все още няма) система, която да го предоврати. В нормалния случай по трасето семафори ще светят в червено, а системата за сигурност и в 2та локомотива и при диспечерите ще пищи на умряло. виновни са от управлението на железниците им, които са наредили са да се деактиивира системата и държавната служба която е одобрила пускането на линията в експлоатация. Останалото са ала-бала да отърват кожите правилните хора
15
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Не мога да разбера, 15 минути двата влака се движат един срещу друг в една линия, при двойна такава! Минават сума ти семафори...Еб@@@ти и електрониката, и системите, да не отбележат нещо ЕЛЕМЕНТАРНО и най-опасно! Или е САБОТАЖ, или ЧУДОВИЩНО БЕЗХАБЕРИЕ!
14
0
 
2
 
! Отговори
Обективно преди 1 година
Човекът може да сгреши, затова е нужен Технически Контрол - потвърждение на правилността на действията му. А такава е нямало там!! Тоест Частната италианска фирма има значима вина за това!!!
13
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
"Черните кутии" са предвидени именно да имат защита от удар и огън, вода и т.н.
12
1
 
3
 
! Отговори
Пореден преди 1 година
Ключа е в човешкият фактор не в черните кутий... пиянство и безотговорност до това водят
11
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
В медите казаха , че е частна. Значи си има име и отговорности. Не е Премиера на Италия.
10
1
 
7
 
! Отговори
АнонимеН преди 1 година
ГРЪЦКАТА ЖЕЛЕЗНИЦА Е КУПЕНА ИЗЦЯЛО ОТ ИТАЛИАНСКАТА ЖЕЛЕЗНИЦА ПРЕЗ 2017-ТА ГОДИНА! ИЛИ НЕ СА НАПРАВИЛИ НУЖНАТА МОДЕРНИЗАЦИЯ НА АПАРАТУРАТА ИЛИ Е ДРУГА НЕИЗПРАВНОСТ! НО ТУК ЕС НЯМА НИЩО ОБЩО НИТО САНКЦИИТЕ НА ЕС КЪМ ГЪРЦИЯ НИТО НЕЩО ДРУГО СВЪРЗАНО С ЕС! ДА НЕ ВИ ЛЪЖАТ ПУТИНИСТИТЕ ЛЪЖЛИВИ , ЧЕ ЕС ИМА НЯКАКВА ВИНА ИЗОБЩО ЗА ИНЦИДЕНТА!
9
4
 
0
 
! Отговори
Румен преди 1 година
Влезна Гърция в Шенген и Еврозоната. И враговете на ЕС и НАТО се активираха. Това да се очаква и тук. Нашето МВР и ДАНС е с по слаби сили от гръцкото.
8
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Е как толкова масло за едни спирачки ? И как най важното за следствието " черните кутии" да изгорят? . И как се возят газови бутилки за бита, при пътническия влак? И как няма запис от началника на гарата, какво е говорел с машинистите? Гарата не е пострадала. ..... Прилича на тероризъм - комунизъм, анархизъм
7
0
 
4
 
! Отговори
до 1 преди 1 година
Вярно е, тия системи са с релейна логика, която не позволява грешки, някой е правил ремонти като е байпасвал системите за сигурност. Тепърва ще има уволнения и дори затвор за отговорните.
6
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Спирачните системи на влаковете са пневматични, както при камиони и автобуси. Водеща фирма в производството на тези системи е Knorr Bremse.Маслото което гори е трансформаторно.
5
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
3, що бе, ти четириполов ли си че си за запада и покрайна?
4
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Бас хващам, че всъщност са оранжеви
3
0
 
1
 
! Отговори
До 2 преди 1 година
Да пратим тебе в Украйна? А чак, третополовите сте с маникюр
2
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
да ги пратят в масква за разшифроване
1
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Системата на влаковете така трябва да е направена, че човек дори и да иска да не може да насочи два влака един срещу друг, останалото са само празни приказки.