Панамският канал пресъхва, танкери търсят нови пътища

Два газови танкера вече промениха посоката си
8 ное 2023 18:15, Анисия Иванова
34
Панамският канал пресъхва, танкери търсят нови пътища
Снимка: БГНЕС/EPA

Сухото време ще принуди големите петролни танкери напълно да спрат да използват Панамския канал, което ще наложи плавателните съдове да удължат пътуванията си с хиляди мили, каза изследовател на корабоплаването.

Управлението на Панамския канал миналата седмица обяви все по-драстични съкращения на броя на корабите, които ще пропуска всеки ден. Това стана, защото езерото Гатун, което се намира над водния път и захранва шлюзовете отдолу, има исторически ниски нива на вода. До февруари дневните транзитни слотове може да паднат до около половината от нормалния капацитет на водния път.

Това ще направи живота особено труден за плавателни съдове, които нямат фиксирани графици, а вместо това зависят от това кога са натоварени, каза Poten & Partners Inc. в бележка в петък. Панамският канал е пряк път между Атлантическия и Тихия океан и избягването му означава вместо това да плавате около Африка или Южна Америка.

„Големите петролни танкери вече няма да участват в тази търговия“, каза Poten.

Този октомври беше най-сухият, регистриран в Панама, откакто се водят записи през 1950 г. Два гигантски газови танкера вече извършиха обратни завои само на километри от Панамския канал.

Pyxis Pioneer и Sunny Bright, които помежду си могат да транспортират приблизително 158 000 кубични метра LPG, са се приближили на около 10 мили (16 километра) от канала през последните дни, преди да отплават, според събраните данни за проследяване на кораби от Bloomberg. Не е сигурно накъде са се насочили, но най-големите износители на LPG в региона са производители по крайбрежието на Мексиканския залив на САЩ.

Проблемът с липсата на вода в канал вече е толкова сериозен, че все по-строгите квоти за това колко кораби могат да преминат заплашват търговията с енергия, потребителски стоки и храни, тъй като превозвачите са принудени да плават хиляди допълнителни мили, за да извършват доставки.

Pyxis Pioneer и Sunny Bright бяха празни, след като доставиха товари на клиенти в Азия.

Въпреки че не е нечувано газовозите да избягват канала, двата кораба са преминали целия път през Тихия океан, преди да се отклонят едва когато са достигнали устието на водния път, показват данните от проследяването.

Целият материал на сайта на Bloomberg TV Bulgaria

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


34
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
24
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
да им пратим нашия хидролог на републиката Меди Доганов да им реши проблема срещу някой друг милион
23
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
Е добре де. След като си свършат работата с водата, не я ли връщат обратно?
22
5
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
Да са копали по-дълбоко и то достатъчно повече, че да плуват и корабите с най-голямо газене, така че поначало да бяха под океанското ниво, ама мързеливци, сър!
21
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
Разликата в гравитацията и кориолисовите сили са причина за разликата във разстоянието от морското равнище в различно точки до центъра на Земята. Тази разлика може да достига 100 м. При Панамския канал вероятно няма такава голяма разлика. Топографията показва, че равнището на използваните езера е над равнището на океана и на са отделени със система от шлюзове. В района има сух и дъждовен сезон.
20
3
 
7
 
! Отговори
Евро Атлантик преди 5 месеца
Путин е виновен!
19
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
Хе, хе, хе, то на тая планета много жега, вода не остана, всичко пресъхва, даже и моретата и океаните. Кой испи водата.
18
0
 
9
 
! Отговори
Дo Aбe... преди 5 месеца
Пaнaмcкият канал е със шлюзове, нo ползва свързани сладководни езера между двата океана...
17
12
 
3
 
! Отговори
Абе... преди 5 месеца
...хора, да сте чували за скачени съдове. Отваряш шлюза между двата океана и край. Кви езера, какви дъждове и сладки води...ала бала.
16
7
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
Абе нали глобалното затопляне топи ледовете и повишава нивото на океаните. Каналът да не се захранва със сладка вода от валежите. Чудят се кой колко и как повече да излъже.
15
6
 
4
 
! Отговори
АнонимеН преди 5 месеца
До15 DO 14/ БРАВО , МОЖЕ НЯКОЕ МОРЕ НЕСВЪРЗАНО С ОКЕАНА ДА Е С РАЗЛИЧНО НАДМОРСКО РАВНИЩЕ ОБАЧЕ ОКЕАНИТЕ СА СВЪРЗАНИ ТОВА ГО УЧИХМЕ В ОСМИ КЛАС. А ТОЯ СМРЪДЛИВ КАНАЛ ЯВНО МНОГО ГИ Е МЪРЗЯЛО ДА ГО ПРОКОПАЯТ КАКТО Е СУЕЦКИЯ И АКО СЕГА ИМА ПРОБЛЕМ ТО ВИНАГИ ГО Е ИМАЛО! ОТНОВО ЦЕЛТА Е ПЛАТЕНА СТАТИЯ ЩОТО ЦЕНИТЕ НА ПЕТРОЛА ПАДНАХА И СЕ ЧУДЯТ С КАКВА ГЛУПОСТ ДА ГИ ВДИГНАТ.
14
3
 
1
 
! Отговори
българина преди 5 месеца
чудесно
13
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
Дрън дрън ярина. Нали жегите топяха ледниците, Ингилизия щеше да се потопи като Атлантида. Така е когато медиите се държат от едни ... Очаквах че Черно море шъ доди до Шопландия да не бъхтям до морето 500км всяко лято. Пууууу!
12
0
 
10
 
! Отговори
Чобан Ходжа PhD преди 5 месеца
Чудят се как да вдигат цената на петрола. Нали уж океаните вдигат нива
11
1
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
Когато каналът е бил строен голям кораб е бил 20-30 хил тона.Сега това е почти корабче особено сравнен с плуващите планини с водоизместимост от четвърт милион тона дори и повече.Тва малко напомня София която е строена за 200-300 човека а сега е задръстена с 2 милиона и вместо да строят паркове и градинки и широки пътища те строят сгради в градинките между преръпканите блокове. Винаги е едно и също.Стара инфраструктура невъзможност да поеме новите реалности.
10
4
 
9
 
! Отговори
До 14 преди 5 месеца
Ти не знаеш какво говориш. Равнинщата на всички океани са еднакви. Те няма как да ся различни от едната и другата страна. Шлюзовете са заряди ландшафта и защото не им се е копаело навремето за да си е буквално канал от до без нуждата от корекция на дълбочината заради надморското равнище
9
3
 
6
 
! Отговори
DO 14 преди 5 месеца
Изби Рибата пич .Значи има разлика в нивото на Океаните ? Това е по причината че Земята е Плоска ?Откъде го измисли това ?
8
12
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
Панамският канал НЕ се захранва от ОкеанА. Равнищата на океАНИТЕ от двете страни на Панама са различни, затова има шлюзове ( отварящи се и затварящи се клетки). Тези шлюзове се пълнят с вода от езерото, за да се повдигнат корабите на равнището от другата страна. За всеки кораб поотделно и то много вода. Зашото сегашните кораби са мнооооого по -тежки от предвидение при строежа на канала.
7
8
 
7
 
! Отговори
АнонимеН преди 5 месеца
ЦЕНАТА НА ПЕТРОЛА ПОЧНА ДОСТА ДА ПАДА И СЕ ЧУДЯТ КАКВА ГЛУПОСТ ДА ИЗМИСЛЯТ ДА СЕ ВДИГНЕ! ФАЛШИВА НОВИНА!! ПАНАМСКИЯ КАНАЛ СЕ ЗАХРАНВА ОТ ОКЕАНА А НЕГОВОТО РАВНИЩЕ СЕ ПОВИШАВА ! ТОВА Е ПЛАТЕНА СТАТИЯ
6
1
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
Не разбрах кому са необхорими тези танкери, тръгващи от Мексиканския залив на запад през Панамския канал? И как така били минали през целия Тих океан? През Тихия океан биха минали танкери от Австралия, откъдето !!!!! поради изключителната наглост на САЩ се доставя сега втечнен газ за Европа.
5
4
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
Да инсталират помпи и соларни панели. Сушата ще продължи и през следващите 100-200 години.