Пътниците на полет SQ321 на Singapore Airlines са претърпели 19 секунди на екстремна турбуленция, която включваше падане от 55 м само за 4,6 секунди – което представлява вертикална скорост от 26 мили в час.
"Тази поредица от събития вероятно е причинила нараняванията на екипажа и пътниците", казват следователите.
Боинг 777 е излетял от Хийтроу в Лондон предишния ден с рутинен полет до Сингапур. Докато летеше южно от Мианмар на 37 000 фута на 21 май, той попадна в силна турбуленция. 73-годишният британец, Джеф Кичън, почина от сърдечен удар по време на инцидента. Други пътници и екипаж са ранени, някои от тях тежко.
Сингапурското Бюро за разследване на безопасността на транспорта (TSIB) вече публикува своите предварителни констатации от разследването на инцидент, включващ SQ321.
Разследващият екип се състои от следователи на TSIB и представители на САЩ от Националния съвет за безопасност на транспорта (NTSB), Федералната авиационна администрация (FAA) и Boeing.
Те извлякоха информацията, съхранена в записващото устройство за полетни данни (FDR) и записващо устройство за глас в пилотската кабина (CVR) на полет SQ321.
Драмата по време на полет започна в 7.49 сутринта по Гринуич, когато самолетът прелетя през "зона на развиваща се конвективна активност". Самолетът е бил на автопилот.
В доклада се казва:
"Беше регистрирано некомандно увеличение на височината на самолета, достигащо връх от 37 362 фута. В отговор на това увеличение на височината, автопилотът наклони самолета надолу, за да се спусне обратно до избраната височина от 37 000 фута. Освен това пилотите забелязаха увеличение на въздушната скорост, което спряха чрез удължаване на скоростните спирачки. При управление на въздушната скорост в 07:49:32 часа се чу, че пилот вика, че знакът за закопчаване на колана е включен.
Разследването изглежда показва, че са били необходими 11 секунди, за да се включи знакът за колан след началото на турбуленцията. Пилотите поеха управлението от автопилота.
Изпитанието за пътниците и екипажа продължило.
"В 07:49:40 часа самолетът претърпя бърза промяна в G, тъй като записаното вертикално ускорение намаля от положителни 1,35G до отрицателни 1,5G, в рамките на 0,6 секунди. Това вероятно е довело до това пътниците, които не са били с колани, да излетят във въздуха."
Силите се обърнаха почти мигновено. "Това вероятно е довело до падането на пътниците, които са били във въздуха", казват следователите. "В средата на последователността от бързи промени в G, записаните данни показват, че пилотите са инициирали контролни входове за стабилизиране на самолета, изключвайки автопилота в този процес."
Пилотите ръчно управляваха самолета за 21 секунди, преди да включат отново автопилота. Когато кабинният екипаж каза на пилотите за нараняванията, те решиха да се отклонят към Банкок. "Нормалното, контролирано снижаване" започна 17 минути след като самолетът за първи път попадна в турбуленция.
Полет SQ321 кацна безопасно в тайландската столица в 8.45 сутринта по Гринуич, почти час след началото на екстремната турбуленция.
Говорител на Singapore Airlines каза: "Ние се ангажираме да подкрепим нашите пътници и членове на екипажа, които бяха на борда на SQ321 в този ден, както и техните семейства и близки. Това включва покриване на техните медицински и болнични разходи, както и всяка допълнителна помощ, от която може да се нуждаят. Дълбоко оценяваме безценната помощ, предоставена от правителствата на Сингапур и Тайланд, както и от многобройните ни партньори и медицинските екипи в двете страни и по света. Също така сме смирени и благодарни за насърчението от нашите пътници и членове на обществеността."
Авиокомпанията промени своите процедури по време на полет и вече не позволява на кабинния екипаж да сервира храна, докато знакът за предпазен колан е включен.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
AMD повежда възстановяването на търговията в технологичния сектор в САЩ*
Когато говорим за дигитализация, не забравяйте управлението на печата
Как се отразяват смущенията в полетите в САЩ на кабинния екипаж?
ОПЕК промени оценката си за петролния пазар от дефицит към излишък
Ед Ярдени: Очаквам S&P 500 да стигне 7000 пункта до края на годината
Малкият бизнес в САЩ е притеснен от по-високите здравни вноски
Ненад Цоневски е обвинен в умишлена жестокост, той е български гражданин
Променят важно правило за фаровете в Европа
От 1 декември забраняват влизането на стари автомобили в "големия ринг" в София
Русия е съгласна с Вучич: Eвропейските страни да се подготвят за евентуална война
България остава с най-ниската средна годишна заплата в ЕС
19 ноември – големият юбилей на efbet!
„Вълците“ имат нов треньор
Бултрасите щурмуват „Васил Левски“ за битката с ЦСКА
Черно море разби Добруджа за полувреме
Трансферна бомба: Барса взима Хари Кейн от Байерн
Светлина в тунела! Лудогорец уреди национален селекционер
Какво може да видите на кожата си, когато здравето на червата е влошено
Изберете таро карта и вижте какво ви очаква в любовта през ноември
6 хитрини малкото жилище да изглежда по-голямо
Биотин – витаминът за красота отвътре
13-ата Нощ на театрите ще е на 15 ноември, събота
Грим „без грим“ – новият хит в тенденциите
Повдигнаха обвинение на македонеца, прегазил кучето Мая
“Активни потребители”: Плащайте с карти в първия месец с еврото
Венецуела на нож: Обявиха мобилизация
20 турски военни загинаха при авиокатастрофа в Грузия
Погват търговците за необосновано покачване на цените, 65 вече са санкционирани
Радев наложи ново вето! Поряза закона за нефтените компании, приет покрай "Лукойл"
Без човешка намеса: Новите технологии решават самостоятелно в Космоса
Карстови пещери на Марс може да са съхранили следи от минал живот
Днес Земята е под влиянието на силна магнитна буря
Учените обясниха „невъзможното“ сливане на две черни дупки
Археолози създадоха наръчник за колонизиране на други планети
Кой е създал мистериозните 5200 дупки в Андите в Перу