Резултатите на 7 клас: Повече шестици и по-малко двойки

Средният успех по БЕЛ и математика на матурите е около "Добър"
8 юни 2017 18:00,
7
Резултатите на 7 клас: Повече шестици и по-малко двойки
Снимка: Архив, Булфото

По първия модул на националното външно оценяване по български език и литература /БЕЛ/ в седми клас слабите оценки са 7761, през 2016 г. "двойките" са били 9481. От първия модул по математика сега слабите оценки в седми клас са 13 533, а през миналата година "двойките" са били 17 983, съобщиха днес от Министерството на образованието и науката, представяйки анализ на резултатите от седми клас.

На националното външно оценяване в седми клас първите модули по БЕЛ и по математика са оценявани с точки и с оценки, а вторите модули - преразказът и по трудните задачи, само с точки.

Сега на първия модул по БЕЛ отличните оценки са 3304, а през 2016 г. "шестиците" са били 1437. На първия модул сега по математика отличните оценки са 3857, а през 2016 г. са били 2637, отчетоха от МОН.

През 2016 г. по български език в седми клас е имало само един ученик с максималните 100 точки, а сега има шестима ученици със 100 точки. По математика през 2016 г. 37 ученици са постигнали максималния резултат, а сега това са направили 25-има ученици.
С нула точки през 2016 г. по БЕЛ са били 164 седмокласници, а сега - само 105. По математика с нула точки през 2016 г. са били 253 седмокласници, а сега само 151.

Евгения Костадинова - директор на дирекцията "Съдържание на предучилищното и училищното образование" в МОН обобщи, че сега резултатите са по-високи, отколкото през миналата година. Тя уточни, цитирана от БТА, че сега са повече добрите и много добрите оценки в седми клас, като е увеличен броят на отличните оценки и е намален броят на слабите оценки в първия модул по математика.

През тази година се запазва тенденцията за това повече седмокласници да работят и по втория модул на изпитите. Почти всички региони в страната през тази година са повишили успеха си, като най-чувствително е това повишение по БЕЛ във Враца и Пазарджик, а по математика - в Смолян и Кърджали, отчетоха от МОН.

Сега средният успех от първия модул по БЕЛ е 34,67 точки /от 65 точки/ и той се равнява на оценка "добър". Средният резултат от първия модул по математика е 28,52 точки / от 65 точки/ и отново е равен на оценка "добър".

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


7
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
7
0
 
0
 
! Отговори
snejana mihalova преди 6 години
До Даскал Петров,
6
0
 
1
 
! Отговори
Даскал Петров, преди 6 години
напълно сте прав. Особено НВО за четвъртиклас. В тази си форма е по-добре да не се харчат пари и време за подобни тестове. Там изплуват случайности и се мери основно съсредоточеността и паметта. Не истинското знание и логическото мислене. Да, вярно е че лесно се проверяват с матрицата, но не това следва да е целта, ако се гони качество.У нас качеството обаче е непозната територия,затова сме по лесните варианти. С преписвания и подсказвания, с пазене от колегите в училището и проверка на място.
5
0
 
1
 
! Отговори
И какво от това? преди 6 години
Когато кривата на разпределението на резултатите няма формата на обърната камбана, а е наклонена към едната страна на абсцисата, то имаме проблем с теста - бил е много лесен, в случая или не е позволявал да се отсеят наистина добрите от средните ученици. Това се прави с различни по трудност задачи, но изготвени от професионалисти. Без да се допускат грешки, каквито и тази година имаше.За жалост у нас шуробаджанащината не позволява професионалистите да работят. Всичко се възлага на Наши хора.
4
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Тях да търсят затова статистиката сочи че сме назад във всеки един показател
3
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
И после децата неграмотни пълни иначе със 6 и оттам като идат да карат курсове не може да си попълне декларацията кои виновен отличния учител и затова го пратил на отлично място само че там ги не питат отличник лиси или си на едикои същотонени на пътя него питат кои как го е оправил това се видя оправянията дотука ко не искаме да гледаме трагедии стига толкова и московски като е почнал да продължава нее само софия а на други места става хептен но не са виновни те виновни са тия които ги оправят
2
1
 
9
 
! Отговори
Даскал Петров преди 6 години
По голяма заблуда от провеждането на външно оценяване особено в 4 кл. та макар и в 7 ми няма. Сами си заблуждаваме, та и обществото. Кой учителски колектив иска училището му да е изоставащо и да ги критикуват за слаба работа - естествен повод за подсказване и лъжа. Добре е да ги *** тия оценявания, ама да става анонимно, ненадейно, и то с компютри без възможности за подправки. Иначе - празна работа.
1
1
 
10
 
! Отговори
Dani преди 6 години
От випуск с 50000 ученици двойки по БЕЛ 7761- над 10%, по математика - 13533 двойки - това са почти 30%. Нямам коментар, просто съм потресена!