Порокът на университетите ни е, че се борят за повече студенти

Да завършиш трябва да е трудно, казва Пламен Моллов
18 юни 2020 22:42, Нели Христова
36

"Изходът от един университет трябва да е много труден. Борбата се води на ниво кой да приеме повече студенти, което е порок на нашите университети". Това каза пред Bulgaria ON AIR ректорът на УХТ-Пловдив проф. Пламен Моллов.

"Когато студентът трябва да изкласи, не завишаваме критериите към него. Знаем, че обучаващите се няма да ги покрият - това не е само при нас. Имаме много съвестни преподаватели, които държат на нивото си", подчерта събеседникът на Ганиела Ангелова.

По думите му кадрите на университета в Пловдив се реализират и се поддържа контакт с бизнеса.

"Порокът е, че заплащането е обвързано с броя на студентите. Много бавно вървят промените във висшето образование. Трябва да има единна дългосрочна политика на държавно ниво", посочи проф. Моллов.

И подчерта, че във висшето училище има немалки възможности за преподаване онлайн, но все пак остава нуждата от практически занимания. Практиките ще бъдат изнесени в следващия семестър.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


36
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
29
0
 
0
 
! Отговори
MaйMyнaтa преди 3 години
И накрая сичкото глyпaци стават учени, уж
28
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До До 29Има и живи свидетели.Това за квотите за прием с предимство е абсолютно вярно.Вярно е и това, че повишаваха тези квоти в определени моменти.Вярно е, че понякога цели отбори спортисти, отличили се на някое състезание, получаваха като награда правото да се запишат студенти без да са се явили на приемен изпит. Само не разбирам защо не ги записваха във ВИФ, а в СУ.За останалите поощрения е вярно каквото си писал и замисълът беше добър, но и там намираха начин да спекулират.
27
2
 
0
 
! Отговори
До 29 преди 3 години
Дрън, дрън ... пълни глупости. Ти си чел някъде нещо за подбора по онова време и то сигурно във вестник "Демокрация".Имаше подбор от рано, на всяко следващо стъпало в живота имаше конкурс някакъв.Имаше ТНТМ, имаше олимпиади, имаше държавни премии за забележими успехи.Който е печели олимпиади влиза с предимство, който има забележими разработки по ТНТМ му предлагаха израстване, в университетите имаше производствени бази, където който има талант му съдействат, спортистите имаха всичко безплатно.
26
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Порокът на държавата ни е, че имаме прекалено много университети, а в тях *** и пульо си купува "научна" степен и преподава нещо.Безконтролно се създават учебни прокрами, ненужни нито на държавата, нито на обществото и се обучават студенти, които получават знания по-ниски от средното образование при бай Тошо. (ако някой получава знания, повечето не получават и никой не получава умения)Така наречената "реформа" в образованието напълно го закопа.
25
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До Анонимен 26Това "Да дадем път на младите" го имаше и през соца. Само че въпросните "млади" биваха подбирани по критерии, които в повечето случаи нямаха нищо общо с подготовката им. Останалите млади така си и остаряваха с напразни наивни надежди.Днешното дередже и резултат от вчерашните прийоми за подбор на студенти и за даване на възможност за кариерно развитие на завършилите.
24
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До Анонимен 25Г-не (г-жо), по-долу има коментари, които сравняват днешното положение с това, което е било преди близо половин век, макар да са били различни причините за непосещаването на лекции. Но тогава наистина в Соф.университет по някои специалности имаше випуски с по над 200 човека.Не знам къде какво отсяване е ставало, но на преподавателите навремето им беше забранено да късат на изпит представителите на малцинствата. Още може да се пише по темата, но това само обяснява днешния хал.
23
2
 
7
 
! Отговори
знаещ преди 3 години
Порокът на висшето е че нивото на преподаване пада драстично. Назначават се все повече жени, които достигат до професорски титли с компилации и участие в колективи и интриги. Става все по важно кой познаваш, а не какво знаеш.
22
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До ПетровАми точно там е проблемът. Четат същите лекции, които те самите са слушали преди десетилетия.Наистина ли не знаеш, че много хора от БАН запълват времето си като обикалят страната и четат едни и същи лекции в по 5-6 и повече учебни заведения?
21
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Съвсем друг е въпросът, че след 2008 год. на качествените кадри, завършили с много учене, не им позволиха да работят по специалността. Мантрата стана "Да дадем път на младите", т.е. под 30 год. възраст. И на отговорни длъжности назначаваха и до днес назначават хора с купени или подарени дипломи и партийни протекции. Оттам качеството във всички професионални сфери падна драстично. Кадърните хора над 30 год. емигрираха с децата си.
20
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До Анонимен 10Кога е било това с 50 студенти в курс? Сега едва събират по 15-20 студенти в курс. И записват всекиго. Преди '90год. приемът беше планиран, защото беше държавен- толкова момичета, толкова момчета. Най- много 30-35 човека. И още първата година започваше сеч, отсяване. На 5-тата година се дипломираха 1/2 или 1/3 от общия брой. След '93-'94 год. започнаха да ги приемат всички, щото стана платено и раздаваха дипломи на килограм.
19
1
 
9
 
! Отговори
Иванов преди 3 години
Трябва образованието да е качествено. След като завърших и започнах работа, разбрах, че не знам много неща. А пък в университета ми преподаваха разни философии, психологии и социологии, които не ми трябват за нищо. Пълно е разни високомерни професоря и асистенти, високопарни плямпала.
18
3
 
8
 
! Отговори
. преди 3 години
Това е така, защото ВИСШЕТО ОБРАЗОВАНИЕ все повече се превръща във виШУ образУвание. Кратко, точно, ясно.
17
3
 
4
 
! Отговори
Петров преди 3 години
Какви лекции четат от БАН, те последната книга която са прочели е било когато са били студенти, виж кръчметата ги знаят наизуст около института си. Проблемът ее, че всеки сега иска да преподава и се смята за специалист по университетите. особено преииера - гангстер.
16
1
 
22
 
! Отговори
Harin преди 3 години
А какво се очаква, след като им се плаща на глава? Куцо, кьораво и сакато вече е студент. В Германия никой не драпа, макар и нямаш желание да учи, да му се връчи една тапия. Има си професионални училища, в които децата учат за стругари, сервитьорки, готвачи. После си печелят така парите. Тук в главата й само чалга, но завършва финанси. После работи като продавачка на *** в мола. Объркана работа.
15
3
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
2 го е обобщил най-точно.Имаме 52 университета и колежи, а населението ни е 7 милиона.По света на всеки 1 милион от населението на страната се пада по 1 висши училище, а у нас на всеки 1 милион население се падат по 7.5 университета.Богата и мощна страна сме, няма що!
14
3
 
11
 
! Отговори
До Срамно е (№9) преди 3 години
Пропускаш БАН.Именно те масово четат лекции и в софийските, и в провинциалните университети и колежи. Заплатата, която получават в БАН им тече като някаква социална помощ, на която имат право само защото са нечии протежета или пък са вече шефове в БАН, но са започнали пътя си там пак като протежета.Ако се включат в планова задача на институтите си, то е само ако тази задача е проект, за който им се плаща допълнително над заплатата.Затова ни е такова дереджето и на науката, и на образованието.
13
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До Срамно еКакво означава МБ?
12
2
 
17
 
! Отговори
ВМЕИ преди 3 години
Образованието стана търговия...Приемат се студенти за да има постъпления за университетите.Премахнати са фундаментални дисциплини за да може да се изкара до 5 курс.Резултата накрая - слаба подготовка и доволни униврситети ,че са имали пари за да я карат някак си...
11
2
 
4
 
! Отговори
Пак до 10 преди 3 години
, за да не се събират и да коментират събитията младежите, които следват специалности, обвързани с идеологията.Пак с такава цел била увеличена драстично квотата за прием с предимство на лица от изоставащи окръзи, инвалиди, малцинства и така наречените работнически набори за ВУЗ-овете, в които "набори" влизали работници под 30 г., които са членове на БКП.Едва през 1976 г. бе въведена така наречената "Нова система", с която се направи опит да бъдат накарани да присъстват на лекции задължително.
10
2
 
6
 
! Отговори
До 10 - продължение преди 3 години
Упражненията биваха скупчвани само в два дена - понеделник от 7.00 ч. до 21.00 ч., с един "прозорец" - за едни 11.00-13.00 ч., а за други 13.00 ч.-15.00 ч., за да има време да обядват.Във вторник упражненията биваха преди обед - 7.00 ч.-13.00 ч.После студентите си заминаваха по родните места, за да се върнат чак в неделя вечерта.От онези от по-горните курсове се разбра, че този безумен режим е въведен след Пражката пролет,за да не се събират наедно място младежите, учещи в идеологизираните сп