Матурите показали сериозен проблем по математика

Денков: Голяма част от проблемите са в учебниците
44
Матурите показали сериозен проблем по математика
Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Dnes.bg

Резултатите от матурите показват много сериозен проблем с математиката. Това коментира министърът на образованието и науката акад. Николай Денков в предаването "Говори сега" по БНТ, съобщи пресцентърът на Министерството на образованието и науката.

Министър Денков посочи, че разликата в успеха между българския език и литература, и математиката, е средно около 20 точки.

"Голяма част от проблемите са в учебниците, но чисто логически ние първо трябва да изчистим учебните програми. Вече завършихме техния преглед - къде точно, в кои класове и по кои предмети има проблеми. Имам 121 доклада за различите предмети. Те ще са основата за евентуалните промени през следващите два-три месеца", обясни акад. Николай Денков.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


44
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
23
5
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Математиката не е за всеки, ходил съм със студентки, нищо не помнят от гимназията или техникума, почват наново, да не говорим когато ги наемат в реалния живот на работа, все едно нищо не са учили досега :)))
22
2
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Не знам какъв е този проблем. Спомям си на времето как всички полудели по някакви курсове след 7ми клас. На нищо не ходих- 6.00 тест, 6.00 математика. После след 12ти клас пак всички полудели да ходят на курсове за СУ. На предварителен април месец- 5.80 по математика.Бях от езикова гимназия. Нищо не съм учил допълнително, освен че учителката ни ни даваше за домашно лятото да решим всичко от сборниците на Коларов по алгребра и геометрия. Който иска, ще се научи сам. Който не- ето ги малините в ЕС
21
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До 5Безплатни работи няма. Плащаме ги аз и ти.
20
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До Анонимен 12Мен винаги ме е бивало по история и география, докато съученика ми го биваше в математиката, тоест аз му помагах за тези два предмета а той по математика :))) За мен е проста работа едно, за него проста работа е друго, схващаш ли на къде бия :))))
19
0
 
11
 
! Отговори
Георги Георгиев преди 1 година
Като ученик много се забавлявах с тази математика. Не ми беше любим предмет, но обичах, когато решавахме задачи и особено по-сложни. Поне беше интересно да стигнеш до решението, да мислиш как да постъпиш, откъде да почнеш, какво да е решението. Макар че на контролните все 3-ки и 4-ки изкарвах. Като цяло - забавна беше.
18
2
 
13
 
! Отговори
До ааа преди 1 година
А мал0умните родители на тези деца? Любовта към знанията се формира в първите 7 години. Като баща ти се интересува от коли и футбол, а *** от молчета, като най-важното е почивки на море и планина, а детето никога не е видяло родителите си да четат книга, каква любов към науката и знанията може да развие?
17
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Аз с някое алгебрично уравнение мога да се справя, но с тази геометрия, стереометрия - направо ужас!
16
4
 
8
 
! Отговори
aaa преди 1 година
Глупости!. Голяма част от проблемите са в мързеливите деца и неангажираните учители. Но ние пак ще опростим материала, ще преиздадем нови учебници написани от "наши хора", ще вдигнем заплатите на учителите, вместо да им направим една сериозна атестация, а те ще стават все по незаинтересовани. Въобще Продължаваме промяната!
15
6
 
4
 
! Отговори
Костадин К. преди 1 година
И за кво ми е математика кат има калколатори?
14
4
 
12
 
! Отговори
Аман преди 1 година
и после още пари давайте на учителите. На нищо не ги учат и само за пари реват. Сега пак поредното увеличение. Децата все по неграмотни
13
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Едно време имахме много лош учител по математика, другарят Константин Димитров, още си е жив човекът, сигурно е някъде 90 - годишен, ама беше много лош, много шамари раздаваше, а нашият клас беше много зле по математика, грешката му беше, че не я преподаваше както трябва, решаваше задачите като машинка, ама само ЗА СЕБЕ СИ. Ние гледаме като гаааалооошииии и нищо не разбирахме. Още по наше време математиката не се преподаваше както трябва и не беше от любимите предмети.
12
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Математиката е една от най-лесните и логически науки. Схванеш ли веднъж логиката й, няма да се объркаш. Но там всичко е навързано, една теорема, едно доказателства да изпуснеш и отиде. Ще ти е трудна за цял живот.
11
0
 
1
 
! Отговори
До 8 преди 1 година
Винаги ми е било смешно когато неграмотни хора като теб критикуват другите.
10
3
 
11
 
! Отговори
Имам наблюдение преди 1 година
Върху учебниците за пети клас.Много фактически материал,написани са на висок академичен стил,неподходящ за тази възраст.Упебникът по литература е направо абсурден .По математика се учат обикновени и десетични дроби,но много малко време има за упражнения.Трябва да се махнат куб и паралелепипед,защото децата още нямат изградено пространствено виждани и се затрудняват.Може да ги преместят в седми клас .
9
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
проблемите са навсякъде, не само по математика. Нищо важното да има чалга и държавата да затъва. Скоро ще сме по зле от Сомалия
8
4
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Те затова са толкова "умни "америкачетатаЗащото учат дроби във втори клас ?Дивият запад . Повечето и името си немогат да напишат
7
2
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Деца в 4ти клас трябва да решават задачи за "лихва", ами нали първо трябва да им се обясни с примери от живота, какво е лихва, къде се ползва, защо и как се ползва, и т.н. ,що е то банкова система. Това си идиотизъм, празни глави могат да сложат такъв учебен материал, загуба на време и нерви. Не може малко дете да се занимава с такъв вид теория.
6
0
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Математиката е проблем за всеки и за всяко поколение, едни я разбират, други се научават само да смятат, така е било винаги :))) До основно добре е да разбереш некои основни нещица в геометрията и алгебрата, но в гимназията или техникума, требва да се набляга над това което иска да работи ученика, не да го засипват отвсякъде с предмети и накрая да ти остане главата празна :)))
5
4
 
3
 
! Отговори
До 2 преди 1 година
Учебниците са безплатни.Но ти толкова си запознат.
4
3
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Не евентуални промени , а 100% промени в учебниците по математика за всички класове, много труден и абсурдно ненужен материал, несъобразен с реалния живот. Като всички други предмети. Има над 110 урока във всеки учебник, без никакво време за обяснения в час, без никакво време за упражнения, просто нахвърлян огромен обем материал, да си измие някой ръцете в министерството, че е направил учебник и да вземе големи пари.