Три часа спор = стачката в БДЖ продължава

Ръководство и синдикати седнаха заедно, но не се споразумяха
30 ное 2011 18:25,
50
Три часа спор = стачката в БДЖ продължава
Снимка: БТА

Ръководството на БДЖ и представителите на стачните комитети към железниците не успяха да се споразумеят по време на напрегнатите преговори, продължили три часа. И двете страни декларираха готовност за подписване на стачно споразумение, но до такова така и не се стигна.

Синдикалните лидери изтъкнаха, че не са изпълнени клаузи от стачното споразумение от март тази година. Според ръководството на компанията неизпълнена клаузa е за неизплащани на заетите в БДЖ на ваучери за храна и работно облекло на обща стойност 2,3 млн. лв., или на човек по 200 лв.

Председателят на борда на директорите на железниците Владимир Владимиров каза, че ръководството има намерение да изпълни това задължение, макар и със закъснение. Той обаче подчерта, че общите забавени плащания на БДЖ към банки и доставчици са в размер на 280 милиона лева, като при плащанията към някои от банките забавянето е две години, а към доставчици пет години.

Изчисленията на БДЖ сочат, че среднодневните загуби при пътническите превози са 100 хиляди лева, а при товарните има увеличение на разходите средно с 20 хиляди лева на ден.

Другият препъни камък беше въпросът за подписването на колективния трудов договор. От синдикатите настояват той да се подпише в същия вид, какъвто е този от 2009 г. и да важи за срок от две години.

Изпълнителният директор на „Холдинг БДЖ“ Йордан Недев коментира, че ръководството ще се опита да изпълни голяма част от социалните искания в този договор, но за други няма обективна възможност поради липса на средства. Беше посочено, че ако се изпълнят всички социални искания на синдикатите, при персонал от 13 хиляди души в компанията, ще трябва да се платят 40 милиона лева над планираните.

Още по темата

Недев подчерта, че според група клаузи от предишния колективен договор синдикатите имат право пряко да се месят в управлението на дружеството, като само с тяхно писмено разрешение могат да се уволняват синдикални членове, дори те да са извършили дисциплинарни нарушения. Освен това синдикатите искат да имат представител на съвета на директорите в БДЖ.

Ръководството обаче не е съгласно с тези клаузи. Мотивът е, че в крайна сметка отговорност за управление на дружеството носи ръководството и това е пряка намеса в управленските функции.

Оживени спорове днес предизвика и въпросът за започналите съкращения в БДЖ. Синдикалните представители подчертаха, че този въпрос трябва да бъде съгласуван с тях и това е записано в споменатото стачно споразумение. Но ръководният екип на БДЖ отговори, че съгласие на синдикатите се иска само при съкращения на персонал, докато в случая вече близо 800 човека са се съгласили да напуснат доброволно работа, като им бъдат изплатени шест работни заплати.

В крайна сметка след съвещание синдикатите предложиха преговорите да продължат утре сутринта в 10 часа, като ще се разглеждат две основни точки – забавеното изплащане на ваучерите на заетите и подписването на нов колективен трудов договор.

Още икономически новини в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


50
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
27
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Еее...,и като сменим сегашните управляващи сега какво,какво ще стане ,да не би да доиде някои от небето и да ни оправи,може да ни оправят но няма да са от небето.Маиката му е работа и работа.Които не го разбира да върви на маината си,Не искам заради някои и аз да не съм добре,аз работя яко и искам яки пари за работата си,а които не работи яко маината му,да се оправя но не за моя сметка.
26
4
 
4
 
! Отговори
До 23 преди 12 години
В Англия стачкуват два милиона,пропорционално на броя на населението при нас би трябвало да са поне сто и петдесет хиляди,но от къде синдикатите да извадят толкова членове.А най-съществената ни разлика е,че в Англия пенсионните фондове съществуват вероятно от векове,при нас *** след 9.9.44 ги опапаха и нищо не остана,както и не остана нищо от държавата.Схвана ли.
25
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
и НА КРАЯ КАКВО НА БАБА ВИ ТОВА.е НЕ СТАВА
24
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Много е елементарно; зърнопроизводители-нали им дават повече от миналата година,полицаи -оле ,тия пък нямат никакво право да стачкуват имат милярд и нещо от парите на държавата за тях,да не говорим за осигоровките които им плаща държавата,железницата,ооо аз работя там като обикновен работник,наистина не разбирам за какво е тя.Всеки иска реформи,нови вагони,нови машини,нови и ремонтирани за висока скорост линии,що годе нормални заплати, а какво правим =нищо,почне ли реформа рев.Е на баба ви това
23
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
вижте стачката в Англия по повод на пенсионирането (и то не така драстично като нашето) - всенародна стачка, училища затворени, общински дейности спряни...
22
2
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Видях началото по канал 3Толкова надменно държание на шефа на БДЖ спрямо хората!Въобще, цялото управление на Герб е надменно и нагло.Заслужават наистина да видях какво значи народния гняв и да слязат от висините.
21
9
 
11
 
! Отговори
observer преди 12 години
Колко мъка и драскачи има по този свят. И като свалят ГЕРБ какво? По-добре ще стане така ли? Пари няма и няма откъде да се вземат. Колкото и да стачкуват ако ще и електроженистите да започнат стачка. А БДЖ колкото по-бързо фалира толкова по-добре. Икономически вампир, като Кремиковци, ето това е БДЖ. Господата земеделци са същата ***. Едно нещо като не го правиш на печалба няма смисъл да го правиш. Милиони са прибирали през годините и сега недоволни, че лесните пари намаляват.
20
4
 
5
 
! Отговори
do tikvata преди 12 години
gerb sa otkradnali tolkova mnogo sas tolkova malko tryd 4e nikoi ne e sposoben na tova dori i troinata koaliciq ostovete o6te dve godini i sigurno i pr1z nqma da ostane ot taz tikva moje samo nqkoe paket4e heroin ispadnalo ot djobovete mu
19
4
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Стачка и на учителите и лекарите ще свали ГЕРБ.
18
10
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
ЖЕЛЕЗНИЧАРИИИ, стачкуваите, че сте се *** в гащите си.
17
14
 
14
 
! Отговори
геро преди 12 години
Хора които подкрепяме Правителството.Дайте постоянно да тръбим от форума за показване публично даначните декларации на Синдикатите и техните семейства Да видим какви Синдикати ни защитават
16
22
 
11
 
! Отговори
A40 преди 12 години
Има автобусчета за пътуване-докато си изпия кафето на топличко и изгледам 1 филм си пристигам на село. Кой още ползва тая железария от комунистическо
15
6
 
15
 
! Отговори
Stas преди 12 години
Стачкувайте, след това чакайте за заплати. Това чакат автобусните фирми. Всичко това го правят тия шапкари предвид предстоящото увеличение на цените на билетите.
14
9
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Хахахахаха! съда днес прекратил делото срещу 10-те стачници:)))) Некадърници са ГЕРБ и това е очевадно!
13
15
 
13
 
! Отговори
Rad преди 12 години
Абе тия какво искат, съкращения има навсякъде-а и кой се вози още по тия несигурни железа. Отдавна трябваше да ги закрият или приватизират. Какво предлагат-мизерия и мангасарщина на цени колкото автобусния транспорт.
12
11
 
16
 
! Отговори
sa преди 12 години
Давайте железничари не им се оставяйте,нека не си меслят,че може да ни тъпчат.Всеки човек има право да недоволства от това тъпо управление на герб.
11
3
 
6
 
! Отговори
Бате Емо преди 12 години
Който плаща той поръчва музиката!И си носи отговорността за избора на мелодиите! А сега ми кажете къде се намират синдикатите в този вариант:)))
10
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
7Па мене ме боли фара за теб:)))
9
6
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Що така! нали стачката беше незаконна и нямаше да има преговори! Егати простите гербери! Нищо не могат да направят като хората:)
8
6
 
12
 
! Отговори
Kiko преди 12 години
Интересно е за какво стачкуват тия шапкари-ами да се откажат от привилегиите си да пътуват безплатно те и цялата им рода, карти за почивка на символични цени, да таксуват нередовните пътници с цял билет, а не с половинка, да оправят мизерията и *** по тия несигурни железници, и ще имат пътници.