Трябва ли ни професия "шофьор"?

Строги мерки, промени в закона искат от бранша след ада на "Цариградско"
Обновена: 12 юли 2013 11:31 | 12 юли 2013 11:22,
32
Трябва ли ни професия "шофьор"?
Снимка: Bulgaria On Air

"Необходимо е още другата седмица транспортният министър Данаил Папазов да състави работна група, която да обсъди бързо промени в Закона за движение по пътищата. В дебата трябва да участва и общината“, заяви Йонко Иванов, председател на Сдружението на инструкторите по авто-мото подготовка в ефира на Bulgaria On Air.

По думите му трябва да се помисли за факта, че купуването на шофьорски книжки и психологическо изследване за таксиметров шофьор продължава да бъде практика.

„Трябва да се въведе професия „шофьор“, защото в момента няма такава. След това да се въведат правила за контрол над тях– когато човек влиза в такси му става неудобно от брадясалия шофьор с къси панталонки“, коментира Иванов.

Според него държавата обаче е виновна за многобройните произшествия по пътищата в страната.

„Черната статистика ще бъде увеличена през юли и август, когато всички отиват на почивка. С пускането на автомагистрала „Тракия“ ще има още повече проблеми, защото в България шофьорите не свикнали да поддържат висока скорост в продължение на 3,5 часа. През половината път от магистралата няма място, където човек, ако се измори, да си почине, няма и тоалетни, а това е недопустимо“, категоричен беше Иванов.

„Искаме да се въведе регистър, в който да се вписват всички актове на таксиметровите шофьори. Трябва да се въведат много строги мерки срещу употребата им на алкохол като отнемане на лиценза за шофиране на обществен транспорт/такси до края на живота“, каза Владимир Тодоров, председател на Българската асоциация на застраховани и пострадали при катастрофи.

Той посочи, че тази година има спад в броя на жертвите по пътищата. От началото на годината са загинали около 260, а за цялата 2012 г. е имало около 600 жертви.

По думите му е необходима промяна в контрола на столичния булевард „Цариградско шосе“. „Не е нормално за тези 12-15 километра път да има само две камери. Те са полезни. Има висока събираемост на актовете, съставени благодарение на камерите“, твърди Тодоров.

„Мерките, които искаме, са по-строги санкции при нарушения. Всеки българин, който излезе зад граница, спазва правилата. Законът за движение по пътищата в страната трябва да се промени“, заяви Румен Крумов, представител на Националния съюз на превозвачите. Според него също трябва да се въведат строги санкции за шофьори, употребили алкохол по време на работа – да им се отнемат правомощията за шофиране на обществен транспорт или такси.

По думите му е необходимо създаване на работна група, в която да участват хората от бранша, както и да има бързи действия в законодателните промени.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


32
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
26
0
 
1
 
! Отговори
пръднята преди 10 години
Трябват:1. Редовни технически превози на гнусните им трошки! Повечето таксита са пред разпад в момента.2. Редовни психотестове и проверки на способностите им за шофиране.3. Най-после да облекат някаква униформа, защото наистина ми се повръща от голите им крака, кореми и какво ли не.4. Специален квалификационен курс за превозвачите на хора, т.е да ти набият в глава какво защо как.
25
0
 
1
 
! Отговори
дядо пешо преди 10 години
Значи кво излиза хващат ме с таксито пиян няма повече да карам такси качвам се на личната кола пиян и пак ще си карам така ли *** защо да има двоен аршин или за всичките едно или нищо скапани комунисто-турски *** а смяташ ли господине че само вчера в катастрофи измряха 5 човека *** като гледам изказването ти май не а да смята ме ли само за софия на ден колко катастрофи има без участия на таксита или и те не са важни ами на ден колко пияни се хващат ама нито дума за това
24
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
то и професия "полицай" ни трябва...тия сега са милиционери
23
2
 
6
 
! Отговори
psn преди 10 години
Абсурдно е да искат от всички шофьори да се явяват на изпити през определено време. Може би има резон за хората, които работят това - таксиметрови шофьори, шофьори на автобуси, тирове и т.н. В противен случай излиза, че само се чудят как да изкрънкат още пари. Но при хората, които постоянно се занимават с превоз трябва да има строги правила и контрол.
22
1
 
1
 
! Отговори
maq преди 10 години
v GARCIQ licenza za taksi se predava nasledstveno ot ba6tata na sina, tam e mnogo trudno da vlezesh po drug na4in v tazi profesiq!!!!!! pomislete za6to sled tolkova smartni slu4ai v BG
21
0
 
2
 
! Отговори
abv... преди 10 години
TEZI MERKI MOGAT DA SE PRILOJAT I PRI TAKSITATA ! VSI4KO E VAPROS NA JELANIE ! SAVSEM DRUG E VAPROSA, 4E NJKOI NJAMAT INTERES OT TOVA!!!
20
3
 
2
 
! Отговори
Georgi преди 10 години
Докато в БГ глобите не станат като в чужбина, до тогава няма да се оправим. Единственият вариант за да се накара българина да направи нещо е като му се бръкне дълбоко в джоба. Нещо като в Канада!!!
19
1
 
5
 
! Отговори
Стършел преди 10 години
Разберете на първо място ни трябва ДЪРЖАВА. Сега проблема е с такситата. Писах вчера по тази тема затова ще обърна внимание на нещо друго. АВТОБУСИТЕ и ТИРОВЕТЕ. Вероятно всеки от вас е шофирал по магистрала. Десетки пъти на мен ми се е случвало при скорост от 130-140 км.ч. да ме изпреварват автобуси и по-рядко тирове. Нали имат ограничения, записващи устройства и т.н. Кой ги проверява, кой одобрява разписанията на междуградските автобуси след като е ясно, че при спазване на всички ограничения, качване, слизане на пътници не е възможно от точка А до точка Б да стигнеш за толкова време? Ясно к
18
0
 
1
 
! Отговори
И този минава преди 10 години
за експерт?! Да си прочете класификатора за професиите и да види, че вътре има шофьори всякакви, включително и таксиметров го мързи, но да ръси акъл в телевизия, за радост на баба си може.
17
1
 
0
 
! Отговори
*** преди 10 години
Държавата от лакомия реши, че проблемите с ПТП ще се решат с актове и високи глоби. Аз казвам не. Първоначално трябва да бъде отнемане на книжката за определен период и не високам глоба. При шофиране без книжка- жестока глоба и многократно увеличение на времето за отнемане, дори и завинаги. Много хора се препитават спомощта на автомобилите си- ходят на работа , превозват стоките си, карат таксита и мн. други. Аставането без начин да печелят пари, ще ги накара сериозно да се замислят.
16
0
 
0
 
! Отговори
Темерут преди 10 години
Това с медицинските прегледи, добре... но чак пък всеки път преди да се качиш да караш... иначе на точно определени периоди да се минава на задължителни медицински прегледи - да...
15
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Това е чудесно за алкохола и прегледа, но как ще се прилага извън гаража на фирмата? В случая с такситата, те са масово лизингови и шофьорите потеглят от домовете си. А в случая с тежките камиони, пътуващи на повече от 300 км от базов гараж, е съвсем невъзможно. За сега е приложимо и на теория и на практика в градския транпорт и редовните автобусни линии, но и те са задължени по закон в момента да го правят. Евентуално може да се приложи за такситата, защото те също работят в рамките на града.
14
3
 
1
 
! Отговори
abv... преди 10 години
ZADALJITELNO : PROBA ZA ALCOHOL I PREDPATEN MEDICINSKI PREGLED NA VSI4KI VODA4I NA MPS PREDI RABOTA ! TOVA E RESHENIETO ! VSI4KO DRUGO SA PRAZNI PRIKAZKI !!!
13
0
 
9
 
! Отговори
Темерут преди 10 години
То професия шофьор има, отдавна... тоя хич не е в час... Нямало професия шофьор... хахаха
12
1
 
12
 
! Отговори
адвокат преди 10 години
сбъркана ни е цялата система на наказанията. ако се промени хората ще се съобразят. ще стане като с отвличанията. Като се въведе затвор за шофиране с алкохол, без възможност за замяна с администартивно по чл.78 НК или с пробация и т.н. глупости, независимо от показанията на дрегера, като се въведе доживотно лишаване от книжка, тогава ще се променят нещата, а не някакви *** карат с по 20 акта, не си носят синия талон щото нямат /глоба 10 лева/ и тн. като не ставаш за кола - карай колело!
11
0
 
7
 
! Отговори
учител преди 10 години
Този Иванов от Марс пада.Председател на мото клубовете .Вижте го хубаво.Заради този и колегите му се е стигнало до това положение.Книжките се купуват.Ако не доброволно то с рекет.
10
1
 
8
 
! Отговори
hjk преди 10 години
Бат Бойко да си дооправи магистралите от които цоцна толкова милиони.Аутобан без паркинги няма никаде по белия свят.Човек няма каде да спре да се изпикае.За бензиностанции пък да бе говорим.Пак-БЪЛГАРСКА РАБОТА!
9
5
 
6
 
! Отговори
Manuelle преди 10 години
Аз па не моа ви рАзбера - имате кинти за някой десетгодишен таралясник, имате кинти да му сипвате, имате кинти и за цигарки, понеже аз човек де не пуши не познавам, а немате ни за гуми, ни за курсове, ни за нищо. Как става тая работа, че за едното все се намират пари, ама като някой реши да ви очовечва - и изведнъж пари нема...А това да се ходи направо на изпит без курсове... Аз предлагам да не се и ходи на изпит, кво ше кажеш? Свободааа...
8
0
 
8
 
! Отговори
Курешарски преди 10 години
Трябва ни професия шофьор, не ни трябва професия журналист и социолог........
7
1
 
8
 
! Отговори
избирател преди 10 години
Наслушал съм се на искания за по-скъпо платени курсове.Не разбирам обаче основанието за това искане.Предизвиквам всеки мастит инструктор на съревнование със сложни маневри на заден ход.Веднъж с прикачно ремарке и с прицепно такова....То само да искаш не става.