Учебниците ни пълни с тежки до нечовечност знания

Вижте и други интересни теми от печата днес, 3 декември
Обновена: 3 дек 2014 07:16 | 3 дек 2014 07:15,
38
Учебниците ни пълни с тежки до нечовечност знания
Тодор Танев Снимка: архив, Булфото

Учебниците са пълни с тежки до нечовечност знания, но никой не учи децата ни как да бъдат граждани, констатира в интервю за "24 часа" просветният министър Тодор Танев.

 "Децата ни ще станат граждани, ще гласуват, ще гледат новини. Ще вземат кредити и ще следят цените на енергийните източници. Все ще им се наложи да се срещнат с адвокати и правни документи. Кажете ми по кой предмет се получават адекватни базови знания по политика, икономика, право - изобщо по професията на всички ни "граждани"? А подготовката по чужди езици в епоха на глобализация? Май не е като в Холандия. Същевременно има тежки до нечовечност обеми от научни "знания" в учебниците, които затрудняват даже родители-висшист", заявява той.

"Геният Айнщайн е казал: образованието е само това, което остане, след като всичко друго е забравено. Значи
трябва да се тръгне по веригата: нов закон - нови програми - нови учебници, за да има мислещо ново поколение, а не вторично неграмотни кандидат - емигранти", допълва министърът.

От страниците на "Монитор" Милена Дамянова, председател на образователната комисия в НС, призовава: Крайно време е да спрем само да констатираме препоръки на Брюксел или доклади на Световната банка за това, че българските ученици са на последните места по грамотност. Това е диагноза за обществото ни и трябва да се работи, а не да се повтаря и да се зацикля в спорове от тип - оценки или точки... Отговорност на политиците е да покажат политическа воля за реформи. И учители, и родители, и експерти си свършиха работата. Наш ред е!"

Цял свят коментира спирането от руска страна на проекта "Южен поток". Повечето определят случилото се като дипломатическа победа на Запада над Русия, пише под глава "24 часа".

Под заглавие на първа страница "Игра на нерви за "Южен поток" "Стандарт" акцентира: От Брюксел не видяха драма в отказа и обявиха, че страната ни няма основания да иска компенсации. Но свикаха тристранна среща за преговори по проекта на 9 декември, която Москва е приела.

Решението на Путин не е изненада за експерта Илиян Василев. Пред "Преса" той изтъква, че моментът на истината е дошъл. "Още повече, след като стана ясно, че тръбополагащият кораб платформа на компанията "Сайпем" е в акваторията ни и не може безкрайно да стои там, без да действа. Трябваше да бъде взето решение и тъй като това не стана, е безсмислено да се полагат тръби при сегашните политико-икономически, финансови и други условия. Путин просто заяви ясно", анализира Василев. Той пресмята, че "Енергийния шлем" е най-скъпо струващият ни флирт с геополитиката, а разходите ще се плащат от поколения напред.

"Южен поток" ще тече южно от България", е заглавието над интервю в "Телеграф" с Валентин Кънев, мениджър на Балканската и черноморска петролна и газова асоциация. По думите на експерта има вероятност да се върви към построяване на допълнителен газопровод до Турция и оттам да се развива инфраструктурата за износ от Турция към Европа. "Но ако такова нещо се направи от "Газпром", той влиза в конкуренция с трансадриатическия газопровод, той минава през Гърция и отива към Италия. Макар някои да казват, че става въпрос за допълване, а не за конкуренция, така или иначе, от една страна, имаме руския газ, от друга този от Азербайджан за Италия. Турция и сега си има доста източници освен руски газ - ирански, азерски, втечнен от Алжир. При едно такова опростяване на нещата може да се каже, че "Южен поток" вече ще тече южно от България", анализира Кънев.

В интервю за "Сега" Даниел Вълчев, редови член на "Движение "България на гражданите", описва ситуацията в Реформаторския блок: "Ще цитирам един велик човек - Нилс Бор, датчанин, на когото е кръстен елемент от Менделеевата таблица. Той обичал да казва, че в света има неща, които са толкова сериозни, че за тях може да се говори само на шега. Та и при нас така стоят нещата. Запазваме чувството си за хумор, когато говорим за сериозни неща, слава богу с едно взаимно уважение, надявам се. Моето мнение винаги е било, че РБ е един труден проект. В него участват организации и хора, които имат различна политическа биография, имат нееднакво отношение към това, което се е случвало през последните 25 години в България. Има много неща, по които се различаваме, но продължавам да се надявам, че преобладават тези, които ни обединяват. Като съгласието за това, че са нужни бързи и енергични реформи например."

"Ситуацията с КТБ не може да се повтори", прогнозира в интервю за "Труд" Левон Хампарцумян, председател на управата на Асоциацията на банките в България и главен изпълнителен директор на УниКредит Булбанк. "Това, че надзорът не се справи с една от институциите, не означава, че става въпрос за масово явление.

КТБ е доста частичен или изолиран случай. Дори само публичното внимание, съсредоточено върху всички институции, отговорни за надзора върху банките, е достатъчна предпоставка да не очакваме такива драматични развития", смята експертът. Въпреки това от репутационна гледна точка КТБ е удар върху системата, както и
върху регулаторите.

"Тук не визирам само БНБ, но и финансовото разузнаване, данъчните и др. Това са всички части от имунната система на държавата, които би трябвало да реагират на такъв проблем на по-ранен етап", категоричен е Хампарцумян.


 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


38
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
26
1
 
1
 
! Отговори
PD преди 9 години
Да, децата учат пълни малоумия, но като дочетох коментара на министъра, разбрах, че е поредния кръгъл ***. Преди да стане гражданин, всеки съзряващ индивид трябва да стане човек. От къде се вземате господа завършени ***, да управлявате род и родина. Аналитичните ви способности са под тези на човекоподобна ***.
25
2
 
2
 
! Отговори
кали преди 9 години
В превод : да се възвърне безплатното образование на българите !!! Приятното и незадължителното !!! Истинската образователна система за култура и образование , в която няма изпитна форма !!!
24
1
 
2
 
! Отговори
кали преди 9 години
Подрепям думите на професорът , защото наистина е много тежък и труден за усвояване учебният материал !!! Децата се мъчат и се затрудняват много !!! Не удобрявам подобна система !!! Искам по-добър образователен критерий за децата !!! Искам да се възвърне отново българският образователен стандарт !!!
23
4
 
8
 
! Отговори
ВЕЩИЦАТА преди 9 години
АВТОРИТЕ НА УЧЕБНИЦИТЕ СЕ НАДПРЕВАРВАТ ДА ПИШАТ УЧЕБНИЦИ НА ВИСОК И НЕРАЗБИРАЕМ СТИЛ, С МНОГО ЧУЖДИЦИ "НАЛИ ПОДРАЖААВАМЕ НА ЗАПАДА" И НАЙ ВЕЧЕ КОЙ ПОВЕЧЕ ЩЕ СПЕЧЕЛИ ОТ ТОЗИ ЦЕЛИЯ АБСУРД. ЗАЩО ТЕЗИ ОТ 60-ТЕ ГОДИНИ ИМАТ ТРАЙНИ ЗНАНИЯ И ДО СЕГА, А СЕГАШНИТЕ УЧЕНИЦИ НЕ. АМИ ЗАЩОТО ЕДНО ВРЕМЕ ПО ПРОСТИЧКО БЯХА НАПИСАНИ УЧЕБНИЦИТЕ , НО И ЛЕСНО РАЗБИРАЕМИ.
22
1
 
20
 
! Отговори
мима преди 9 години
Не е въпроса в учебниците само. Трябва да се върне дисциплината в училище. Премахнете делегираните бюджети, защото каквито и промени да правите, докато учениците знаят, че от тях зависи всяко финансиране на училището, ще си правят каквото поискат - а учението не влиза в тази категория.
21
6
 
5
 
! Отговори
анонимен преди 9 години
ВЕЧЕ КАЗАХ---ВЬРНЕТЕ УЧЕБНИЦИТЕ ОТПРЕДИ1989--сьщо и НАЧИНА НА ВОДЕНЕ НА УЧЕБНИТЕЗАНИЯТИЯ--до ОБЕД В УЧИЛИЩЕ след обед--ПАК ТАМ -НА САМОПОДГОТОВКА С УЧИТЕЛИТЕ РАЗБИРА СЕ
20
1
 
19
 
! Отговори
Ел преди 9 години
Този проекто-закон ,готвен от една специалистка без посочена бакалавърска степен,без нито един изнесен урок,е пълен с недоразумения.Но най-опасното,което ще ликвидира средното образование е деленето на гимназията на две.Такова чедо няма никъде по света.И знаете ли коя е истинската му цел?Да създаде две образователни системи-една за богатите/с 11 и 12 класове/ и друга за бедните/до 7 и евентуално 10 класове/,с което да затвори пътя на бедните деца до висшето образование!?Сега нека всяко българско
19
2
 
15
 
! Отговори
Mitko преди 9 години
Самият министър не е достатъчно образован. Той твърди: "Геният Айнщайн е казал: образованието е само това, което остане, след като всичко друго е забравено." Фразата принадлежи на един американец на име Бъръс Фредерик Скинър. Айнщайн няма нищо общо.
18
5
 
19
 
! Отговори
с. преди 9 години
Не може раницата на ученик в 3-ти клас да тежи 15 кила!Това са пълни тъпни!В белите държави имат далеч по-различна стратегия за обучаването и образованието на децата и така като гледам са доста по-успели от нас във всяко едно отношение!Децата трябва да бъдат учени да разсъждават и да са креативни,а не да зазубрят простотии,които забравят веднага след като мине часа и нямат никаква полза от тях!
17
3
 
19
 
! Отговори
Me4o преди 9 години
С бързи стъпки вървим към "Рибния буквар", не напразно намериха цели 2 екземпляра в хранилището! Там така си и пише: "Делението е сложно нещо и не е за всяка глава занимавка"! Ама има полезни съвети как се лекува кашлица с кантарион, как се прави петмез и пр. Направо ако го прочете министърът, ще се влюби! Ако изобщо може да чете, де..
16
4
 
10
 
! Отговори
Ние преди 9 години
И този министър и тази Дамяница са вторите Слави Бинев,Бойко Борисов ,Цветан Цветанов...По-скоро те са техен продукт!
15
4
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Знанията не са много тежки ,матряла който остана в България не може да го проумее и затова вини ромите, че не могат да го възприемат.
14
4
 
10
 
! Отговори
......... преди 9 години
Защо в новия закон ,отново съсипвате извунучилищни дейности,ОДК,ЦРД, децата нямат ли нужда да пеят,свирят,играят............
13
1
 
7
 
! Отговори
рОмсървиз преди 9 години
ази полдзвам амен амен 20 до 15 думи, ама стигат
12
8
 
5
 
! Отговори
ДАСКАЛ преди 9 години
нищо им няма на , да четат ... А НА НАС ДА НИ УВЕЛИЧАТ ЗАПЛАТИТЕ ОТНОВО!
11
2
 
13
 
! Отговори
До художника преди 9 години
А ти започни да учиш децата направо на сюрреализъм, и после ми обяснявай кой какви функции има. Идеята за практичността на знанията в училище не е от вчера. И всички опити за практична насоченост на знанията, създават ограничени индивиди. *** има достатъчно. Мислещи няма. Учат клишета от най ранна възраст, и губят желание за знания. Така един ден когато станат отговорни за група повтарят едни и същи *** идеи с цел да прикрият неумението да мислят.
10
6
 
43
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Учиш 12 г. математика, накрая не знаеш как да изчислиш % или колко тапети да си купиш, учиш 12 г. англ. ез, накрая не можеш да обелиш две думи на английски, учиш биология на академично ниво и накрая не знаеш как да окажеш първа помощ и елементарни познания и симптоми които ти подсказват, че трябва да отидеш на лекар за да спасиш здравето си, учиш химия а ти липват елементарни познания и понякога това ти коства безопасността...това е Бг у-щето пълна безсмислица, която няма връзка с реалния живот.
9
8
 
23
 
! Отговори
Ученик 12 класс преди 9 години
Не само че са тежки, но и са непотребни. Примерно за човек, който няма да се занимава с математика, според мен са му нужни базови познания, основни, а не това което например се учи в 12 клас, от любопитство всеки може да погледне какво се учи и да се хване за главата, надали в реалния живот някога някой го е прилагал, а ?
8
3
 
15
 
! Отговори
художника преди 9 години
До PDУчилището те прави гражданин, а семейството те изгражда като човек. Или ти искаш Държавата да поеме и твоите функции? Ми тогава да ти направи и децата !!!
7
3
 
34
 
! Отговори
Поп Грую преди 9 години
Гражданинът на бъдещето - с кредит, знаещ цените на енергийните източници, клиент на адвокати... Приказка!