Курорти ни баламосват, с кредити ни зарибяват... Внимавайте!

30 сигнала за нарушения по Коледа в Комисията за защита на потребителите
29 дек 2015 12:30, Анисия Иванова
10
Курорти ни баламосват, с кредити ни зарибяват... Внимавайте!
Архив: Булфото

Над 30 сигнала за нарушения са получени на горещия телефон в Комисията за защита на потребителите от Бъдни вечер до днес. Повечето от тях са свързани с рекламации след купуването на черна и бяла техника, дрехи и играчки, а няколко за некоректни туристически услуги.

Дрехи, козметика и техника, купени онлайн, държат първенството сред потребителски оплаквания тази Коледа. Една от причините – продуктите не отговарят на очакванията на клиентите. Но има и друга страна.

"Много хора искат да си върнат подаръците. И за това трябва да кажем, че първото нещо, което трябва да имаме, е касова бележка. След това, ако продуктът е купен по интернет, имаме 14 дни, в които можем да върнем стоката без каквото и да е обяснение", разказва пред телевизия Bulgaria ON AIR Богомил Николов от асоциация "Активни потребители".

Рекламации има и за некоректни туристически услуги в някои от зимните ни курорти.

Потребителите алармират, че информацията и снимките на хотелите се разминават с реалните условия. Други оплаквания са срещу неизгодните условия и високите вноски по изплащането на бързите кредити.

Николов препоръчва хората да не се подават на изкушението, на импулса и да взимат ненужни кредити, а добре да осмислят подобно решение.

"И е много важно да четем внимателно и да предприемаме действия преди да се случи някоя неприятност", съветва той.

От Асоциацията твърдят, че с всяка изминала година гражданите знаят все по-добре как да отстояват правата си. Сигналите за нередности през 2015-та са с цели 20% повече от миналата година.

"Отивам в магазина все по-често, срещам се с продавача, показвам му стоката, която е некачествена. Случвало ми се е да проявят разбиране и да ми дадат нова или пък да ми върнат парите", разказва потребител.

Традиционно, на Нова година много хора пътуват – у нас и зад граница. От "Активни потребители" напомнят, че ако даден куверт за хотел или ресторант не отговаря на качеството, обявено от туроператора, те имат право да поискат финансова компенсация.

И още нещо важно – в случай например, че туристите имат проблем с отменен полет заради лошо време, те не трябва да стоят и да чакат авиопревозвачът да се свърже с тях и сам да се сети да ги компенсира.

"Те могат да отидат в хотел, да си вземат фактура за тази нощувка и след това да я предявят към авиокомпанията", съветва Николов.

След Нова година от Комисията за защита на потребителите традиционно очакват сигнали за надвишени тарифи на таксита. Трябва да знаете, че договарянето на цена за превоз с таксиметровия шофьор е нарушение на правата ви. То е и нарушение на Закона за автомобилните превози, а глобата за превозвача е между 500 и 1000 лева. 

По темата вижте видеото на Bulgaria ON AIR

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


10
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
9
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
до номер 6 / точна така е редно , гаранцията тече от закупуването на първия продукт а не на този подменения
8
1
 
3
 
! Отговори
БОКО бАНКЯНСКИ преди 8 години
ЧЕСТИТ ДА ВИЕ НОВИЯТ СТАР ОКОЛОВРЪСТЕН ПЪТ В МОНТАНА КОЙТО СТРУВА САМО 48 МИЛИОНЧЕТА ЛЕВЧЕТА!!!!! ДНЕСКА МУ РЕЗНАХ ЛЕНТАТА!! ОЩЕ ВЕДНЪЖ ЧЕСТИТО И ДА НЕ ЗАБРАВЯТЕ ДА СИ ПЛАЩАТЕ ДАНЪЦИТЕ АКЦИЗИТЕ ГЛОБИТЕ И ТЕМ ПОДОБНИ бЛАГИНКИ ЧЕ НИЕ БОГО ИЗБРАНИТЕ НЯМА ДА ИМА КАКВО ДА СИ ДЕЛКАМЕ! АЙ ЧЕСТИТО И ДА ВИЕ ВЪТРЕ ОЩЕ 100 ГОДИНИ ТАРИКАТЧЕТА!!
7
1
 
5
 
! Отговори
технополис преди 8 години
Внимавайте с тия- повечето стоки са им дефектни, и ако искаш да я върнеш почват да те разтакават - ние сме само посредници, стоката е от еди коя си фирма, занесете я там те ще проверят дали не сте я повредили вие и ако наистина е дефектна ще я вземат на сервиз и щели да я попоравят и след 6-8 седмици да си я получите обратно.
6
1
 
10
 
! Отговори
А кажете сега! преди 8 години
Купих котлон. Изгоря след 3 месеца. Смениха ми го. Новият обаче не беше с нова гаранция една година, а с гаранцията на предишния. Тоест, новият бе с гаранция 9 месеца, а не 12. Дали това е редно?!
5
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Предпразничното време е на дядо Коледа. Следпразничното обаче принадлежи на частните съдебни изпълнители, които още отсега потриват алчно ръце колко пари ще натрупат от търсенето на просрочени задължения.
4
1
 
4
 
! Отговори
КЗП преди 8 години
ИМАМ ВЪПРОС КЪМ Г-Н МАРГАРИТО-ЗАЩО ПОЗВОЛИХТЕ НА Г-ЖА ЕЛЧИНОВА ДА НАЗНАЧИ В КОМИСИЯТА ВИ ЛИЦЕТО ЦВЕТОМИР ПЕТРОВ КАТО ГЛАВЕН ИНСПЕКТОР В ОТДЕЛА ВИ В МОНТАНА, ПРИ ПОЛОЖЕНИЕ ЧЕ ТОВА ЛИЦЕ НЯМА НУЖНИЯТ ПРОФЕСИОНАЛЕН СТАЖ ПОСОЧЕН КАТО ИЗИСКВАНЕ ЗА ДОПУСКАНЕТО ДО КОНКУРСА???? КАК ИСКАТЕ НЯКОЙ ДА ВЯРВА НА ТАЗИ КОМИСИЯ???А И КАКВО СТАНА С МЪЖА НА ЕЛЧИНОВА НАХОДИЛИ СЕ ПО ЖЕНИ В САЩ, ЧЕ НАВРЕМЕТО ТЯ ЛЪЖЕШЕ ЧЕ БИЛ ПОСЛАНИК ТАМ (ЛОЛ КОЛКО МИЗЕРНА ЖЕНА Е ТЯ)
3
1
 
33
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Бедния и необразован българин така и не разбра , че никоя банка не дава кредит , защото много те обича , а за да печели . Хубавото е , че който вземе един път някакъв кредит после не повтаря. Кредит се взима за бизнес , а не за почивки и купуване на телевизори и такива подобни. След като си нямал пари да си купиш тези неща как ще върнеш кредита , явно са ти ниски доходите.
2
1
 
6
 
! Отговори
Martin преди 8 години
Draskachut e pisal pulni gluposti i e zasegnal temite tolkova povurhnostno, che vsichko izglejda elementarno. Chasta za otmenenia polet i namiraneto na hotel e meko kazano smeshno obyasnena i absolutno neotgovaryashta na istinata!
1
11
 
4
 
! Отговори
Теглете на воля преди 8 години
Теглете яко кредити, хора. Теглете, защото знаете ли колко хора ще останат без работа, ако не теглите кредити - хиляди, хиляди хора ще останат без работа. А тези от вас, които не са изтеглили кредит, ще бъдете виновни за високата безработица и съвестта ви вечно ще ви гризе, че сте оставили хората без препитание.