Всеки десети турист у нас – измамник, почива на аванта

Това са чужденци, т.нар. "професионални туристи"
43
Всеки десети турист у нас – измамник, почива на аванта
Снимка: Булфото, ахрив

Всеки десети турист у нас почива на аванта, благодарение на измама. 

Около 10% от гостите, избрали България за ваканцията си, са от категорията на т. нар. "професионални туристи", които в голямата си част са измамници, сочи неофициалната статистика на хотелиерите.

Повече от тях се домогват до безплатна ваканция плюс парично обезщетение, пише "Монитор". Тези почиващи с подробности са запознати с правата си и търсят пропуски в обслужването, за да си изпросят бонуси от домакините по време на почивката си.

Някои се задоволяват с "комплимент" от хотела под формата на шампанско и кошница с плодове, други имат мераци да получат безплатни спа процедури, трети искат преместване в по-луксозни стаи или апартаменти.

"Точният им брой не може да се посочи, защото те са от различни страни, идват у нас с различни туроператори и отсядат в различни хотели. Лошото е, че след като се разчуе за получените компенсации, други туристи също правят опити да получат бонуси", коментира експертът в туризма проф. д-р Стоян Маринов – декан на факултет "Управление" в Икономическия университет във Варна и член УС на Варненската туристическа камара.


43
Още от
Напиши коментар Коментари
33
1
 
7
 
! Отговори
razgradski pop преди 2 години
хората се възползват от некачествените услуги по курортите...не разбрах каква е “измамата“...
32
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До Анонимен 37.
Ми ти пък в най-отрепания курорт си са натресъл. Отиди в Албена като искаш спокойствие и качество.
31
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Миналата година за последно летувах (защото не съм почивал) в Марина долфин Гранд хотел Варна. Десет дни глад и мизерия за цялото ми семейство, срещу само 2800лв. Е, взеха ми и 50лв. за хладилник.
30
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
И аз считам, че предимно са немци. Манталитета им е такъв - живея от доста години и ги знам как действат. Все да минат метър и нещо да могат да изкярят аванта. И в собствената си държава са същите, защо на друго място пак да не го правят. Пък ако мине номера?
29
0
 
26
 
! Отговори
Вальо преди 2 години
Значи хора които си знаят правата са "измамници". Какви ужасни хора да не се примиряват с посредствените услуги на мутри превърнати в хотелиери а да очакват качествено обслужване! Как смеят! Естествено е в манталитета на нашенския мутро-хотелиер всеки който го кара да си размърда малко мозъка за да подобри услугата която предлага да бъде превърнат във враг. В България не клиента а хотелиера винаги е прав!
28
6
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Най-неприятните ми туристи са били немски руснаци. Платили са за мижаво хотелче далеч от морето, дойдоха в офиса да ми се оплакват, че по пътя към плажа видели някакъв гвоздей. Не се били наранили, но понеже МОЖЕЛО да се наранят искат компенсации. За такива туристи говори доц. Маринов. Хората в бранша са наясно. А че има много неуредици - има.
27
5
 
10
 
! Отговори
До 28 преди 2 години
За Дубай ти трябват 2000-3000лв!
Ако посетиш Дубай повече няма да стъпиш в нашето кирливо Черноморие.
26
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
dnes veche dokato vidyat moi komentar i triyat breei))) iztriite i tozi i mi yajte chorapite)))
25
7
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Ето хубаво ама къде в дубай за 500лв. ще почиваш ол инклузив?
24
9
 
16
 
! Отговори
Джентълмен от бегето преди 2 години
Трябва да съм леко луд да почивам със семейството си в българско!
Далече от мутри тип бай Ганьо,чалгари и чалгарки.
Нормалните хора предпочитат Гърция,Турция,Испания,Малдиви,Дубай и т.н.
23
4
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
За хубава лятно почивка отиваете в Сл.Бряг, търсите хотел 3 звезди, посочвам 3, защото 4 и 5 звезди вече идва дебело. Търсете на втора линия, защото на първа ще ви искат двойна цена а на всичкото отгоре там е най шумно, на втора линия е много по тихо и спокойно, а разликата е че ще вървите със 100м. повече до плажа. Задължително гледайте хотела да е с олинклузив- ядене и пиене на корем от сутрин до вечер, и да ви свият парите или ги загубите, имате осигурена храна на корем до края на престоя си.
22
1
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Уважаеми проф. д-р Стоян Маринов – декан на факултет "Управление" в Икономическия университет във Варна и член УС на Варненската туристическа камара Вие да не сте "калинка" че иначе не мога да си обесня как човек с такава диплома може да говори такива глупости
21
0
 
25
 
! Отговори
Почивал преди 2 години
Пообиколил съм много места по света. Спал съм в от скромни хотелчета до бунгало над водата във Френска Полинезия. Това как съм си изкарвал не е свързано само с настаняването. Имало е много случаи когато не съм искал да си развалям изкарването заради глупости и съм ги пренебрегвал. Наистина не разбирам хората които за да спестят някой лев започват да правят глупости. Иначе като сравнение обслужването на нашето море не е на най ниското ниво, но е доста близо до това и поради тази причина избягвам.
20
4
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Въпросът е, че не са им нарушени првата. Да, когато има серизоно нарушение, нормално е да се оплачеш. Но на мен са ми видгали скандал, защото климатикът в стаята не работил, ако е отворена вратата на балкона, а това е стандартна практика във всички хотели по света. Карали са ми се, че 3 дни валяло през 10-те дни от почивката им, а туропеараторът им бил обещал 90% хубаво време...Смея да твърдя, че българите са сред на-разбраните туристи, а тези номера ги въртят чужденците.
19
1
 
37
 
! Отговори
Кривондел преди 2 години
УЖАС! Туристи по Бетономорието, които не просто плащат като попове, а дори си знаят правата!
Кошмар! Викайте Хелзинкския комитет да спасява горките хотелиери - дискриминират ги с туристи, които имат претенции срещу парите си!!!
Това са измамници, които нарушават основния принцип на нашия туризъм "Плащай и се махай"!
18
0
 
37
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Добре де, туристите били добре запознати с правата си. Щом правата им са нарушени, значи те имат основание да се оплакват. Кое тогава не е наред и за какво мрънкат хотелиерите чрез тоя пишман професор? Елементарно! Значи хората да не си търсят правата, това ли искат хотелиерите? Нагли бе, нагли хотелиери... Що си търсели хората правата, е.г.а.т.и.
17
2
 
27
 
! Отговори
Мира преди 2 години
До 16
Основно са германци и ***. Да се чуди човек, уж висок стандарт имат, а се заяждат за всяка дреболия. (Пример: "на снимката на стаята, леглото беше от сенчестата страна на прозореца. Сега е от слънчевата и сутринта слънцето ми пречи да спя"?!?) Руснаците изобщо не стигат до рецепция. Те циркулират обменно бюро - бар - ресторант - басейн - бар - ресторант - бюро. Само жените им ни досаждат с въпроси: "где мой муж?"
16
1
 
29
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
добре де, ако всичко е Тип-Топ няма да получат нищо, нали?!
не е лошо и българите да се запознаят с правата си, току виж хотелите си оправили обслужването
15
5
 
36
 
! Отговори
Калоян преди 2 години
Най-големите измамници са самите български хотелиери. Никъде по света няма такава мръсотия и нагла безпардонност, както по българските курорти.
Никога не посещавайте български курорти, нито на планина нито на море!
14
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До Миро
Като даваш за пример Черна гора, стъпвал ли си на плажа в Будва? Или си Черногорски гражданин?