Пътниците в БДЖ се стопяват с 8-10% всяка година

Влаковете между София и Перник - на 20 минути от догодина
5 юли 2016 20:54, Надежда Бочева
15
Пътниците в БДЖ се стопяват с 8-10% всяка година
Снимка: архив, БулФото

Пътниците на БДЖ намаляват с 8-10% всяка година и поради тази причина на много места линиите стават безсмислени, стана ясно на кръгла маса за развитието на железопътния транспорт.

Намалелият брой пътници води до неефективно ползване на обществен ресурс, заяви Димитър Костадинов, управител на „БДЖ - Пътнически превози“. Така собствените приходи на БДЖ са само около 20%, останалото е субсидия. Затова държавният ресурс трябва да се ползва максимално ефективно, каза шефът на превозвача.

Наистина има много губещи линии, припомни Костадинов, но увери, че няма да се закриват линии и гари.

Като пример за неефективна инфраструктура Костадинов посочи, че има гари, до които няма довеждащ транспорт - те са буквално в полето и пътниците трябва да си повикат такси. Проблемът е, че 80 - 90% от клиентите на БДЖ ползват влаковете заради по-ниските цени на билетите.

БДЖ предлага да има общи карти за влак и градски транспорт за пътниците към големите градове. Превозвачът вече е обсъдил идеята със Столичната община за основните крайградски линии до Перник и Своге. Засега няма вариант да се интегрират информационните системи на градския и жп транспорт, затова единственият вариант остават общите карти.

Влаковете между София и Перник ще се движат догодина през 20 минути в сутрешните и следобедните часове, когато перничани отиват и се връщат от работа в столицата, съобщи Ивайло Георгиев от БДЖ.

По направлението Пловдив - Димитровград влаковете ще се движат през 40 минути сутрин и следобед.

Костадинов уточни, че в случая не се променя броят на линиите, просто влаковете ще се движат на равни интервали за удобство на пътниците.

На конференцията стана ясно, че влаковете от столицата до морето ще минават догодина временно през Димитровград заради планираните ремонти по трасето София - Бургас. Това ще удължи пътуването с около 30 мин.

Представителите на БДЖ коментираха, че по второстепенните линии влаковете трябва да се движат през кратки интервали, за да станат атрактивни и хората да ги предпочитат пред автомобилите.

По данни на превозвача годишно БДЖ превозва 23 млн. пътници. Компанията е изчислила, че 210 млн. лв. са необходими за закупуването на 15 нови влака, които да обслужват трасетата София - Бургас и София - Свиленград.

Още икономически новини четете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


15
Още по темата: жп транспортБДЖ
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
11
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
БДЖ е жива заради държавната помощ.Причините са:- нисък жизнен стандарт на населениетоgerberastkata *** pitaiteПрочети още на: dnes.bg/obshtestvo/2016/07/05/pytnicite-v-bdj-se-stopiavat-s-8-10-vsiaka-godina.307976
10
2
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Хубаво е че накрая решиха да се съобразява с трафика на хора,например Перник -София специално бяха намалени влаковете с цел да се регулира потока на хора между двата града.Нещо няма споменаване за товарните превози ,където по принцип се реализират супер печалбите на всички железници по света?
9
2
 
9
 
! Отговори
уау преди 7 години
В трезвомислещите и логични държави отдавна са взели адекватно решение - автомобилният транспорт се развива само в направления, където няма жп транспорт.А у нас не е така.Що?
8
3
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Ако мога да стигна от София до Варна за 2/3 часа, естественно че ще го ползвам, точно така, както е в нормалните бели държави. Но да се лашкам в тези смърдящи и мръсни влакове, хайде не благодаря! Трябва да си много изпаднал, за да пътуваш с БДЖ
7
4
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
ГЕРБ източиха БДЖ и парите за нови влакове прехвърлиха към софийско метро и магистралите.
6
9
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
БДЖ е жива заради държавната помощ.Причините са: - нисък жизнен стандарт на населениетоТова е, друго няма.Не може да инвестираш в нови влакове, които струват стотици милиони евро. В нови високоскоростни линии, които струват също крупна сума пари и да возиш за 20-30? разстояние от 500км. Еми... Не става. Като искате лукс се плаща, иначе това е положението. - 50км/ч средна скорост.
5
2
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Естествено...Предпочетоха Терминал 2 с еднопосочен билет!
4
8
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
А задавали ли са си тези селенжъри въпроса защо пътникопотока е намалял драстично? Едва ли те нямат толкова мозък! Е ще им отворя селенжърските зъркели! Първото което е автобусните мутри. Второто е некачественият жп състав. Вагони на по 50 години кирляса ли и осмърдяни! Третото което е с влак пътуват само бабите старците работници от селата които работят в София и студентите!
3
1
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
В момента се возя във влак на БДЖ- купетата са супер, от тия ремонтираните, с цветя на прозорците. В целия влак има не повече от 25 пътника (6 вагона), а и да не забравя- той закъснява с 40 минути. Трябвали им нови влакове- и тях ли да разкарвате празни насам-натам за сметка на данакоплатеца?! Трябва пълна смяна на начина на работа!
2
8
 
5
 
! Отговори
ПЕРНИК преди 7 години
Да добавя че тогава преди много години влаковете бяха на ток , днес са дизели които замърсяват и ни убиват .
1
2
 
21
 
! Отговори
ПЕРНИК преди 7 години
Усещат се как се прави Държавен Бизнес , или по скоро социален .По времето на Бай Тощо имаше влак Перник - София - Перник на кръгъл и на половин час .Автобусите бяха на и 15 и без 15 .Кой каква нужда имаше - Централна Гара или Овча Купел .Това беше истинския Бизнес . Днес е Глупост .