Нашият жп транспорт – най-зле! След нас – хървати, румънци

От 2020 г. железопътни оператори ще заработят у нас
Обновена: 9 дек 2016 08:59 | 9 дек 2016 08:36,
43
Нашият жп транспорт – най-зле! След нас – хървати, румънци
Снимка: архив, Bulphoto

Българите са най-недоволни от жп транспорта в целия Европейски съюз. Това показва изследване на еврокомисията, което беше представено в Брюксел, предаде БНТ.

Според него жителите на Литва, Люксембург и Австрия са най-доволни от влаковете, а освен България сред много недоволните страни са още Хърватия и Румъния. Ситуацията обаче трябва да се промени с приемането на нови жп-правила, които ще влезнат в сила до 2020 г.

Железопътните оператори от всички страни в Европейския съюз ще могат да работят в България след 2020 г. Това предвижда така нареченият четвърти законодателен пакет на ЕС, който беше приет на първо четене в комитета по транспорт и туризъм в ЕП. До няколко дни текстовете ще бъдат внесени за гласуване и в пленарна зала.

Костис Йерарис, докладчик към ЕП по транпортните въпроси: Новите правила в жп транспорта предвиждат четири основни промени – въвеждане на общи стандарти за този вид транспорт за целия ЕС, подкрепа на притежателите на жп инфраструктура, отваряне на вътрешните пазари и поддържане на висококвалифицирани кадри.

"Време е да започнем да реагираме не след като нещо се случи в жп сектора, а превантивно. Железопътният транспорт е в пъти по-малко замърсяващ от авиотранспорт освен това е в пъти по-екологичен от авиацията, например", коментира Майкъл Крамър, член на комитета по транспорт и туризъм към Европейския парламент.

Железопътната мрежа в Евросъюза е над 215 00 километра, а компаниите, които оперират в сектора са 804. Заети са над половин милион души. В момента в България само 1 оператор превозва пътници.

От ЕП очакват, че след 2020 г. ситуацията значително ще се промени в по-добра посока. Колкото повече играчи навлязат на пазара, толкова по-голяма ще бъде конкуренцията и по-висококачествени предоставените услуги.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


43
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
30
0
 
0
 
! Отговори
Фронто преди 7 години
Време е да се разбере:Или правим 'влакове_стрели';Или теснолинеики за социален транспортСредно положение няма. 21_ви век сме!
29
0
 
3
 
! Отговори
ко, а ? преди 7 години
Нашият жп транспорт най-зле, а след нас хървати, румънци...Последно нашият ли е най-зле или има и по-зле?
28
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
До Щирлиц Ивановточно тези години съм пътувал софия драгоман редовно. влака тръгваше от коловоз 8 на цгникога не ми е искан подкуп. билетчето се дупчеше от кондуктора без драма.стига лъжи бе ***. не се наплюхте
27
0
 
0
 
! Отговори
lol преди 7 години
До Един българинтолкова и знаеш ти. има стотици автобусни компании. 90% са частни. градски транспорт е на загува и е субсидиран. доста големи градове и общини си имат тяхна автобусна агенция.а що се отнася до greyhound, тя е най известната в америка с най много дестинации. но да твърдиш че са едиствените или че няма частни линии, си як ***
26
1
 
4
 
! Отговори
Минетоди преди 7 години
До ФронтоПо соц.време железницата беше на НИВО проблеми е имало както и проблоеми но са незначителни от както уж демокразията се завърна .
25
1
 
0
 
! Отговори
Данчо преди 7 години
Г-це Несторова, къде сте тръгнали да пишете статии, след като не сте научили български още?! Няма да се изненадам, ако не сте чували, че не е правилно да се казва "ще влЕЗНАт", а "ще влязат"!
24
0
 
7
 
! Отговори
До Един българин преди 7 години
ЖП инфраструктура у нас има от поне 120 години въпросът е че послените години тя не се подържа ! Що се касае до вагони и техника нека не забравяме че от 1990 г насам всичко читаво се разпродаде и унищожи . Помните ли че имахме един министър на таранспорта ДЖОЖЕ Николай Василев ? Та той е продал най-новите пътнически вагони и закупува втора употреба рециклирани ! Та 1 от тези вагони горя по линията София-Кардам 9 души умряха но Василев е на свобота !
23
6
 
3
 
! Отговори
Фронто преди 7 години
Преди 1944 Българските железници наред сшвейцарските са еталон в Европа! Без никакво преувеличение! След 44 по същите железни пътища, при същото население хората в тоалетните пътуваха. До каквото комунист се докосне огън го гори!
22
0
 
4
 
! Отговори
барон Гацо Пернишки преди 7 години
Уникални сме със своето геогравско положение , уникални сме с традициите си с развитата железопътна инфраструктура и управляващите я криминални типове . 1 Как е възможно спедиторите работещи с БДЖ да са на печалба при положение че превозвача е губещ ? 2 Защо няма вкаран министър на транспорта в затвора ? След пускането на ЖП тунелът под Босфора Ние се явяваме най-прекият и кратък път от Европа към Азия ! След морският най-евтин транспорт трябва да е ЖП транспорта.
21
1
 
2
 
! Отговори
Щирлиц Иванов преди 7 години
У нас има логични закономерности ! Няма как по линията Драгоман - София кондукторите и началниците на влака да събират от пътниците пари за път без да им искат билети (От всяко купе кондукторът изискваше 120 лв в периода 1990-1998 г! Това е на много места по регионалните линии . Няма как да е на пеалба БДЖ когато товарни превози се водят умишлено към фалит а фирмите спедитори работещи с БДЖ са в разцвета на печалбите си !
20
0
 
5
 
! Отговори
vlady преди 7 години
До До 11На загуба са пътническите влакове на кратки разстояния. Бързите на разстояния над 150-200km нормално са на печалба.
19
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
ние сме най, но тези дето са по-по, са преди нас, но според авторката са след. Дали се разбрахме, а?
18
0
 
5
 
! Отговори
ивчо преди 7 години
вагоните са най мслкия проблем, линиите са калпави, постоянно се смъква скоростта с цел безопастност. А софия варна никога не го е праеил експреса за 6 часа.И не са виновни автобусите, всеки си вади хляба, щом са по удобни и бързи .....въпрос на казао по модерно му маркетинг и мениджмънт.
17
6
 
2
 
! Отговори
Цичко преди 7 години
Всичко е ясно , ама защо не се търсят виновниците ? Герп продължават разграбването и съсипването на железниците
16
2
 
8
 
! Отговори
BG преди 7 години
Да се отлепи от дъното БДЖ, трябва железничарите дето по цял ден си приказват и пушат по пероните да почнат да си вършат работата !!!Какво се иска от едно пътуване с влак - що - годе удобно разписание, чистички и топли вагони ! Това е ! Къде е проблема ?! Който е пътувал с БДЖ знае как е - незатварящи се врати и прозорци през зимата, отвратителна мърсотия, липса на всякаква информация за влаковете ?! Кой е виновен - железничарите ! Дето после протестират че ги съкращавали !
15
1
 
8
 
! Отговори
Аз преди 7 години
За да отлепи от дъното БДЖ ще трябва да вдигне цените, но със сигурност ще последват протести. Колкото и да се субсидира този транспорт с цени от по няколко лева в посока няма как да получаваме качество като в нормалните държваи, където цените им са в пъти по-високи, а пак се субсидират. Докато на БДЖ се гледа като на "социален" транспорт за бедните ще се возим във влакове на по 50 години...
14
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
"Железопътният транспорт е в пъти по-малко замърсяващ от авиотранспорт освен това е в пъти по-екологичен от авиацията" Ко каза КО?
13
0
 
3
 
! Отговори
до 16 преди 7 години
Американците приватизират техния жп транспорт но се случва нормалното, а именно тръгва към фалит. Затоващатите си купуват обратно железниците и си ги субсидират. Но и те са на загуба
12
1
 
4
 
! Отговори
До 11 преди 7 години
По принцип пътническия жп транспорт е винаги на загуба. Германците наскоро го изкараха на печалба и то заради товарните превози. Но жп транспорта орта всяка държава ежава си го субсидира. Това е така нареченото социално благо, и не трябва да се изхвърля на ***
11
1
 
9
 
! Отговори
Буфера преди 7 години
Колкото е по-зле БДЖ, толкова повече частни превозвачи ! Ако бяхме нормална държава , влака щеше да трака в ползу роду ! Но тук системата е: 300 зяпат, 2-*** лапат !

Спонсорирани публикации