КАТ: Глобите няма да решат проблемите с магическа пръчка!

До безнаказаността на пътя довели серия съдебни и кадрови решения
23 яну 2017 07:37, Златко Желев
40
КАТ: Глобите няма да решат проблемите с магическа пръчка!
Снимка: архив, Булфото

Влезлите в сила двойни глоби за нарушения на пътя няма да решат проблемите с магическа пръчка, твърди доклад на Пътна полиция. Според тях до бума на катастрофите и безнаказаността на пътя са довели серия съдебни и кадрови решения.

Още по темата

Нарушителите на пътя на практика са били абсолютно безнаказани през последните три години, отчете прокуратурата. Предстои да се извърши анализ на причините, поради които се очертава трайно тенденцията за намаляването на установени нарушения.

В момента 1900 квартални инспектора могат да глобяват из страната, след като преминаха обучение и изпит. Много от полицаите обаче не могат да пишат актове.

Шофьорите признават, че рядко обжалват глобите, но настояват за повече контрол.

Според тях агресията на пътя ще се овладее с наказанията в новия закон, които предвиждат сваляне на регистрационните табели на пияните, дрогираните и онези, които карат без книжка.


40
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
33
1
 
3
 
! Отговори
САМО ТАКА.... преди 1 година
ГЛОБИ ....ГЛОБИ ....ГЛОБИ И ТО.... АДСКИ!!!!!
НА ДЖИГИТИТЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕ......!!
32
0
 
3
 
! Отговори
Истината преди 1 година
Докато не се смени начина на мислене насаждан от КАТ, все така ще си има всеки ден десетки милиони нарушения по пътищата на България.
Сега е: правете нарушения и катастрофи и нека има загинали и ранени, за да може после КАТ да радва злобарите как наказва шофьорите, много често невинните шофьори, а не виновните. В нормалните държави, където правилата се спазват, правят нещо съвсем различно: там шофьорите са убедени в неизбежността на наказанието, ако нарушат правилата и не нарушават правилата.
31
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Навремето имаше един период в който за алкохол не само снемаха номерата,но за по тежки случаи пращаха в тухларната.15 дена задържане в поделение на МВР т.е.бачкаш в тухларната.Освен това пращаха писмо до шефа ти и целият колектив разбираше,че са те хванали да караш пил.Тогава нямаше видими резултати.
30
2
 
2
 
! Отговори
Проблемът е КАТ преди 1 година
С колкото и отнемания на книжки да се подпре глобата, това няма никакво значение. Липсва най-важното - неизбежността от налагането на глобата. какво като се наложи глоба на един и в същото време на други 100 хиляди не им се наложи същата глоба за същото нарушение. Учудващо е, колко много хора са успешно манипулирани от КАТ, че някакви особено тежки наказания ако се запишат в закона, нещо щяло да се промени! Е, 27 години това гледаме и нарушенията стават все повече. Осъзнайте се, така не става!
29
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Дали са двойни или петорни няма значение,до като глобата не се подпре с отнемане на книжка,нищо няма да стане!
28
0
 
4
 
! Отговори
LLL преди 1 година
Като няма да решат проблемите, защо направихте глобите двойни? За 10 години глобите са скочили 10 пъти, а жертвите на пътя растат. Никой не планира безконфликтна инфраструктура, сигнализация, превенция, премахване на очевадни хранилки - КАТ се превърна в единствено ***/рекетьор.
27
2
 
6
 
! Отговори
Салахадин преди 1 година
Здравейте колеги отново, :) ФАровете решиха ли проблемите?Че питам от едно, има няма 5-6 години :)
26
1
 
2
 
! Отговори
Факт преди 1 година
Не е проблем събираемостта на глобите, а проблема е в налагането им, а причината за това е в бездействието на КАТ. За да се иска да се събере една глоба, тя първо трябва да се наложи, а това се случва толкова рядко, че на практика можем да кажем, че не се случва. Всеки шофьор знае колко десетки хиляди нарушения е направил досега и дали изобщо КАТ му е наложил и една глоба. Напомням, че всяко превишение на разрешената скорост е нарушение, вкл. и превишението с до 10 км/час.
25
1
 
3
 
! Отговори
Бездействието на МВР преди 1 година
доведе до чувство на безнаказаност. Ако наложените глоби се събираха, а не да се оправдават със закона, то сега едва ли щяхме да четем как някой ударил катаджия заради забележка, че е паркирал на инвалидно място.
24
0
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Не знам в Германия или Австрия,но тук много хора бяха пребити и убити след проява на будна гражданска позиция.Ако не те пребият директно на улицата,то най-малко ще останеш без огледала и смачкани ламарини.Знаете ли колко случки съм видял на спорове с юмруци които не са заснети и остават за сметка на будният гражданин.Ако е луд,дрогиран или прокурорски син,какво ще направиш.Иначе по форумите всички са супер герои,но ако те срещне някоя откачалка можеш да пострадаш.
23
2
 
4
 
! Отговори
Край преди 1 година
Колко пъти на магистралата ви присветна кола да се махате от пътя и вие го направихте - стотици пъти. Докато отстъпвате на тези които нарушават закона - така ще е.
22
2
 
7
 
! Отговори
Край преди 1 година
Докато има обществена търпимост към кола на тротоара - нищо не може да направи държавата. Българите не уважават и не спазват законите си - като ги глобяват пък държавата им виновна - политиците не смеят да впрегнат апарата да налага санции щото това се има за непопулярно и така до края на света.
21
2
 
3
 
! Отговори
х-м преди 1 година
Решават, решават. С бой и глоби се постига ред. Друг начин няма.
20
2
 
8
 
! Отговори
Край преди 1 година
Хората си мислят че само КАТ трябва да контролира - А спете на непозволено място в Италия, Германия Австрия - Всеки шофьор който ви види ще скочи на клаксона и ще ви размаха пръст. Тука е прието че аварииките отменят закона и можеш да си купиш боза от спирката.
19
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Няма кой да осъществява контрол. КАТ е пълен с чиновници, а хората на терен ги няма.
18
0
 
5
 
! Отговори
Поручика преди 1 година
Най-големият проблем е "Ко праиме сеа?" и "А тия колко сакат за книжката?".
17
1
 
5
 
! Отговори
КАТ е вреден преди 1 година
Събираемостта на глобите изобщо не е такъв проблем, какъвто го представя КАТ. Проблема е в други КАТ не налагат глобите при нарушение на пътя. В нормалните държави гледат да има ефективност от санкцията, като ефективността на наказаниято зависи от НЕИЗБЕЖНОСТТА от налагането на наказанието, а размера на наказанието е несъществен.
16
1
 
3
 
! Отговори
От 16 поправка преди 1 година
КАТ санкционира за 1 на50 хиляди или 100 хиляди нарушения
15
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
И как съда е виновен за безнаказаността на пътя, когато КАТ "хваща" по 1 нарушение на всеки 50 хиляди или 1000 хиляди нарушения?!
14
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До безнаказаността на пътя доведе бездействието на КАТ, а не съдебните решения. Няма как при примерно 200 милиона нарушение средно на ден в България, КАТ да санкционира за 1000-1200 и после да ми твърди, че съда бил виновен.