Камера за средна скорост се бъгна – скъпа им била таксата на КАТ

Спряна била през декември, дотогава засякла 60 000 джигити
1 юни 2017 09:07, Боряна Павлова
40
Камера за средна скорост се бъгна – скъпа им била таксата на КАТ
Снимка: Олег Попов, Dnes.bg

МВР е отказало да плати на британска фирма за поддръжка на единствената у нас система за засичане на средна скорост. Затова вече седми месец не работят камерите при тунела на магистрала "Люлин", съобщава "Труд".

Системата е от две двойки камери и сървър, монтиран на петия етаж в сградата на Дирекция на полицията в столичния квартал "Младост".

Купена е за 240 000 лева и е пусната експериментално през 2014 г. Започва да снима и през 2016 г. достига максимален капацитет от 30 000 заснети нарушения.

Още по темата

Общо до злополучното спиране през декември м.г. са засечени над 60 000 джигити. В "Пътна полиция" пък била създадена специална група, която да обработва снимките и да праща електронни фишове.

Целият процес спрял по две причини. Първо от британската фирма, която държи лиценза на софтуера, поискали сума, която се сторила висока на нашите шефове от КАТ.

И второ – връзките и системите в МВР, към които спадал и злополучният сървър на петия етаж, са защитени още от времето на студената война.

И така, вместо да бъде платена някаква сума от порядъка на 40 000-50 000 лв., вътрешното ведомство спряло системата, която може да носи до 2-3 млн. лв. приходи в държавната хазна.

Междувременно пък стана ясно, че в новите патрулки не могат да се монтират мобилните снимащи радари, тъй като стъклата на автомобил КИА са с различен наклон и друг кварцов състав от тези на досегашните коли "Опел".


40
Още от
Напиши коментар Коментари
31
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
Даваш, има кой да взима! Аз на кука пари не съм дал от 1997г. Разбира се имам актове за превишена скорост!

Запомнете, докато има кой да дава, ще има кой да прибира! Затворен кръг
30
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
"Междувременно пък стана ясно, че в новите патрулки не могат да се монтират мобилните снимащи радари, тъй като стъклата на автомобил КИА са с различен наклон и друг кварцов състав от тези на досегашните коли "Опел"."

Това много ме развесели :) Това потвърждава колко мозък имат.
29
4
 
4
 
! Отговори
шофьор преди 8 месеца
на гербаджии вяра нямам! Възможно е това че уж не можели да се прехвърлят старите около 150 системи ТФРМ-1 на новите коли да е лъжа с цел да се оборудват новите коли с нови системи, като обаче и старите 148 им остават за ползване Ако направим една елементарна сметка 278+148 прави 426 оборудвани с радарни системи коли смятай! И както цялото ръководство на герП + пътно ченге №1 вече се обявиха за премахване на знака преди камерите тея се канят много здраво да ни дерат, дано не им излезе сметката!!
28
5
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
Стига с тия камери и простотии. Вместо да се крият в храстите и да те рекетират, да бяха оправили дупките по пътищата, да бяха построили магистрали, нямаше да има значение как си минал в тунела
27
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
Еми ако след 1 - 2 седмици няма нарушители, тогава ще има далеч по - малко инциденти, щ паднат застраховките, ще се одължи живота на колите, от което ще намалее вноса(щото не произвеждаме у нас), от където ще се пооправи търговския баланс, ще има повече оборотни средства на вътрешния пазар, щв се повиши вътрешното търсене, ще се повиши родното производство, ще се вдигнат заплатите, и пак - АЕЦ Белене, Южен Поток, Магистрала до луната и подмяна на паметниците ;)
26
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
Калинке, малинке, добра си ми ти,
калинке, малинке, крилца разтвори.
Да зная посоката твоя да зная,
да бутам рушвет или да си трая...
25
1
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
Тази осемдесет хилядна банда потомствени тъпунгери и рушветчии,прави всичко възможно нещата да не работят автоматично ,за да могат да спират автомобили и да хленчат за двайсетаче. Камерите им не работят,таблетите им не работят, микрофоните накъсаха и начупиха, направо трагедия. Но виж да муфтят пари,нямат равни. Като целият този цирк струва над два милиарда лева годишно,само преки разходи.
24
0
 
8
 
! Отговори
До 27 преди 8 месеца
По принцип си прав, но при 100% глобяване на нарушителите, след една-две седмици вече няма да се правят нарушения или ще бъдат съвсем малко и тогава хем рекета на КАТ ще спре, хем няма да можем да си платим за това, което си изброил.
23
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
Това с разкатаването в КАТ имало двуяка цел... Ами с разкатаването в данъчното. в общината, в болниците, в която и да се сетиш държавна или общинска структура? Цялата работа идва от некадърните меринджеи, назначаващи управленски кадри и от връзкарски, корумпарски, роднински, сексуални и всякакъв друг вид връзки. Навремето имаше един израз "калинки". Дойде от щерката на един приятел на сегашния "първи". Цялата държава е калинчеста. И камерата се е окалинчила. На власт е посредствеността ;)
22
0
 
12
 
! Отговори
КАТ да се закрие преди 8 месеца
КАТ искат едно нещо - да могат да ни налагат все по-голям рекет. Как КАТ увеличават размера на рекета е пределно ясно - като прокарват все по-строги наказания в закона за движение по пътищата, изтъквайки една фалшива загриженост за безопасността на движението. Разбира се при все по-високи наказания, които се налагат по-рядко, резултата е ясен предварително - повече нарушения, по-лесен рекет за КАТ и повече катастрофи, ранени и загинали. Това го гледаме през последните 27 години,но някои са слепи
21
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
Ако се глобяват 100% от нарушителите и се прибират 100% от сумите, ще изплатим външния дълг на България за половин година, а за другата половина ще построим АЕЦ Белене, Южен поток, магистрала до луната и ще махнем всички паметници, които не значат нищо за никого, но има историческа стойност. А, и ще ги заменим с някаква нищо не значеща глупост.
20
0
 
4
 
! Отговори
Чел много преди 8 месеца
Понти, това с разкарването и проблемите, които ти създават от КАТ да си платиш глобата имат двуяка цел: да те тормозят и мачкат, да покажат, че те са на власт и каквото кажат ще изпълняваш; втората цел е да се разплатиш на пътя и да ти е леко на душата. Явно ти ползваш втория вариант и ти е леко....И правилно постъпваш. В края на краищата един живот живеем, както се пееше в една песен.
19
0
 
4
 
! Отговори
до ponti преди 8 месеца
Не ми пречи че ще платя глобата пречи ми, че трябва да се размотавам и ми взимат такса превод(по скоро яд за таксата)
18
8
 
10
 
! Отговори
ponti преди 8 месеца
100 пъти предпочитам да дам на полицая от колкото на държавата. Винаги имам едни 20лв. в документите.. Още повече при последните промени в ЗДП, където глобите са х2, х3, х4 от работната заплата за страната. Тези 240 "умника" им пожелавам рак да ги хване!
17
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
На бълга*рака все някой друг му е виновен.
Пътищата, марсианците, задължителните светлини, цената на горивото......ХА-ХА-ХА.
За това избират вече 10 години една Тиква да ги Оправя защото е като тях.
А всъщност единственият виновник за всичките им беди са КУХИТЕ им глАви.
Кажи му бълга*рак и не го обиждай повече.
16
3
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
Не камерата а бълг*араците са "бъгнати".
По-отрепан народ на тази земя НЯМА!
15
3
 
18
 
! Отговори
Българина преди 8 месеца
Естествено че по цял свят продават коли вдигащи над 130 но там са създали условия да не им се налага да вдигат повече или ако вдигат да не е опасно. За нашите скапани условия камери за средна скорост са абсурд. Меркел искаше да въведе първия мандат ограничение на скоростта по магистралите, скочиха и първо бизнеса, че ще утрепе икономиката, и въпреки това германия е с най малко жертви на пътя... Пътища трябват а не камери
14
2
 
4
 
! Отговори
МРАВКА преди 8 месеца
КОЛКО ЛОШО ЧЕ НА ПОЛИЦИЯТА НЕ РАБОТИ ПЕЧАТНИЦАТА ЗА ПАРИ.
13
1
 
20
 
! Отговори
до 14 Българина преди 8 месеца
Коли, развиващи над 130 продават по цял свят, не е там проблемът. Проблемът е поравно в инфраструктурата и задволанните устройства! А и влаковете в Европа са доста соленички, дори понякога е по- евтино да летиш.
12
12
 
9
 
! Отговори
Българина преди 8 месеца
Лицемерието е следното при движение по пътищата..разрешават за продажба на коли вдигащи над 130 обаче не може повече на магистралата. Все едно са пуснем наркотиците в кауфланд и да глобявамв купувача! Отделно в България е най лошия организиран цялостен транспорт!!! Няма такава дупка като тука. В европа има влакове за големи и средни разстояния. Тук няма бдж а турски вмирисани автобуси каращи с 60 по калдаръм. ББ върна България в 18'в