Всеки втори у нас с автомобил – но пък "втора ръка"

У нас най-много са колите на възраст над 20 години
20 юни 2017 08:37,
36
Всеки втори у нас с автомобил – но пък "втора ръка"
Снимка: архив Булфото

Малко над 400 леки автомобила се падат на 1000 жители в България, сочат данни от анализ на Евростат за наличието на стари коли и купуването на нови автомобили в ЕС през 2015 г. Според анализа, броят на автомобилите в България се увеличава с по около 100 коли на година.

През 2011 г. автомобилите у нас са били малко над 2,7 милиона, през 2012 - 2,8 милиона, през 2013 - 2,9 милиона, през 2014 - 3 милиона и през 2015 г. малко над 3,1 милиона броя автомобила, пише БТА.

Още по темата

Броят на закупените от българите нови леки коли обаче е сравнително нисък в сравнение с вноса на автомобили "втора употреба". През 2016 г. у нас са били продадени 26 370 нови автомобила, през 2015 г. - 23 000, през 2014 г. - 20 356, през 2013 г. - 19 352 броя.

Към момента у нас най-много на брой са автомобилите на възраст над 20 години - над 1,7 млн. Като цяло най-голям е броят на автомобилите с бензинови двигатели - над 1,8 млн. броя, дизеловите автомобили са 1,6 млн., а останалите коли са на газ или хибридни.

Страната ни е и на едно от последните места в ЕС по брой на електроавтомобили - средно на 20 хиляди автомобила се пада по 1 кола с електрозадвижване. През 2013 г. у нас е имало 123 електромобила, докато през 2016 г. техният брой се е утроил - малко над 320 броя.

Сравнително нисък е и броят на автомобилите, ползващи комбинация от бензинов двигател и електромотор - 1862 броя. В момента у нас се предлагат 18 вида електроавтомобили от различни марки, като цената им варира от 35 000 - до 100 000 евро.

Най-много автомобили - над 660 броя на 1000 души население са регистрирани в Люксембург, отчита европейската статистика. По този показател най-нисък е делът на регистрираните автомобили на 1000 души в Румъния.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


36
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
31
1
 
2
 
! Отговори
Факт преди 6 години
Явно много хора не са наясно с въпроса, но пишат ли пишат.Първо още от 70-те години на миналия век, колата в България не е лукс, а необходимост. Второ, всеки, който употребява думи като таралясник, бракма и т.н., може да не бъде четен, защото очевидно не знае как стоят нещата. Трето, Колите в България са малко - доста под средното за ЕС на 1000 човека от населението. После, човек трябва да е наясно от каква гледна точка оценяваме колите - примерно, че с колите си вършим работа.
30
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Това не са автомобили, а трошки от Южна Италия, които в нормална държава не могат да минат технически преглед!Трябва да се забрани да се регистрират автомобили, които не покриват поне ЕВРО 3! Такива без катализатори и филтри за твърди частици да се спират от движение!Какво е това - продават се опасни за живота таралясници по 1000 лева, минават технически преглед, движат се по улиците с гуми десета употреба! Е, докога????
29
1
 
6
 
! Отговори
Край преди 6 години
Ако в София не се вземат мерки за намаляване на автомобилите до 3г. града ще стане непроходим и ще е излишно да имаш кола. Да имаш кола в София трябва да стане СКЪПО и парите от това да отидат в силен градски транспорт. Модела - всяко софянче с кола е ***.
28
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Е, много зависи и от семейството, имотите и т.н. Ние също даваме два апартамента за по 500 лв, но 1000 лв на днешно време до никъде не стигат, така че си работим, дори баба ми, която е пенсионерка не лежи вкъщи, а работи, че и градинка на вилата си гледа.
27
3
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
трябва да имате 10 апартамента, за да се издържа цялото семействоМоя хазяин дава само 3 апартамента под наем, но миналото лято беше 2 седмици море на Канарските острови.
26
5
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
"Първо, на кореняк софиянец му е нужен много по- малко автомобил"Те изобщо не са им нужни, но са ги купили на далавера и ги държат там като паметници да си начешат крастата. Някой ги ползват за части, други ги дават на децата да карат незаконно. С два апартамента в центъра по 500 лева наем и ето им 1000 лева да могат нищо да не правят. Едната позната реститутка има 9 апартамента които пуска под наем.
25
1
 
10
 
! Отговори
Николай преди 6 години
Ами за жалост "втора ръка" си е само израз. На практика повечето коли "у нас" са трета ръка, с добре превъртени километражи. А коренът на проблема със "стария автопарк" е в договорката между петролните босове, застрахователите и правителството. Важното за тях е да има оборот и да се начислява ДДС и акцизи. Няма смисъл да се делите на софиянци и на несофиянци и да се джафкате помежду си. Само с нови регулации и качествени техн.прегледи ще се оправят нещата!
24
2
 
6
 
! Отговори
До 27 преди 6 години
Малко не ми се връзва профилът, който описа. Първо, на кореняк софиянец му е нужен много по- малко автомобил, все пак няма да превозва с него тонове буркани и багажи. Второ, наемите в София не са чак толкова високи, трябва да имате 10 апартамента, за да се издържа цялото семейство без никой да работи. Иначе с 2-3 и традиционо некоректните наематели не става, трябва да работиш, за да може, ако те прецакат ти да ИМ платиш сметките.
23
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
То да беше само с колите! В България винаги количеството се цени повече от качеството.
22
6
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Всички кореняк софиянци в блока са с по 3-4 автомобила. Обаче само по 1 от тях е в движение. Нищо не работят, само седят с биричка на пейката пред блока и кибичат. Веднъж в месеца изкарват бракмата да отидат да съберат наемите от апартаментите си, които дават под наем.
21
6
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
СТАРИТЕ КОЛИ НЕ ТРЯБВА ДА СЕ ЗАБРАНЯВАТ. ПРОСТО ТРЯБВА ДА СЕ ОБЛОЖАТ С ПО-ВИСОКИ ДАНЪЦИ ОТ НОВИТЕ.
20
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
АКО СТАРИТЕ КОЛИ НЕ СА ЗА ИЗХВЪРЛЯНЕ, ЗАЩО ЕВРОПЕЙЦИТЕ ГИ ИЗХВЪРЛЯТ?ГЛУПАВИ ЛИ СА?
19
1
 
6
 
! Отговори
Кочо преди 6 години
Само да направя една вметка за всички спецове тук, никъде в цивилизованите страни не са забранени разни неща, колкото в България. Забраните както виждаме не носят нищо, България има чудесни закони и норми, проблемът е в неспазването им. Проблемите тръгват от нас, хората, като кажем политиците, ами те са хора от народа, те са част от нас, всеки като стане политик и изведнъж се променя и става крадец, не мисля. Такива сме си.
18
4
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Най-прости са така наречените кореняци-софиянци.Добре, че в София идват хора от другите градове, да привнесат интелект на столицата.
17
1
 
9
 
! Отговори
промо преди 6 години
Проблема ще се реши като се повиши стандарта на хората и се качат данъците на старите коли, всичко друго са си приказки, като нямаш пари как да си купиш нова кола ???
16
9
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Проблемите ще се решат лесно акоВсяка кола навършила 10 години, за всяка следваща година се облага с данък "бракма" по 1000 лв.Така любителите на евроценности ще бъдат принудени да си купят нова кола. Все пак доста пари получават от централата на С оро с
15
1
 
9
 
! Отговори
ЦЕННОСТИ преди 6 години
ЕВРОТРОШКИТЕ СА НАЙ-ЦЕННОТО НЕЩО, КОЕТО ПОЛУЧИХМЕ ОТ ЕВРОПА.
14
4
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Всеки от село си дошъл с каручкатаЗащо тогава 90 % от колите в София са софийска регистрация? Всички нови коли, които се появяват пред блоковете не са на хора от провинцията, които живеят в столицата под наем, а са на хора със софийско жителство.
13
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Не е всеки втори с автомобил, а всеки пети с по 3. В Китай те ограничават да имаш само едно дете, тук трябва да въведем закон само по един автомобил на човек.
12
7
 
1
 
! Отговори
Червен каскет преди 6 години
Червени каскети, не ви ли е срам да карате 30 годишни таратайки. Защо замърсявате въздуха, защо задръствате пътищата?Къде е Орешарски да ви намали тока с 2 лв?