Тъжно, но факт: Колите ни – средно на 20 г. Най-старите в ЕС са!

На 1000 българи се падат по 510 автомобили
Обновена: 13 окт 2017 11:54 | 13 окт 2017 09:20,
186
Тъжно, но факт: Колите ни – средно на 20 г. Най-старите в ЕС са!
Снимка: Булфото, архив

Българите карат най-старите коли в Европа, показват данни на Европейската асоциация на вносителите на автомобили за възрастта на автомобилите в ЕС през 2016 г. Средната възраст на автомобилите в ЕС като цяло е била 10,7 години, при над 20 години у нас, показват данните на асоциацията, цитирани от БТА.

Само за 10 години рязко се е вдигнала "възрастта" на автомобилите в Европа, като през 2007 г. средната възраст на автомобилния парк на Стария континент е била около 8 години. Експерти коментират този факт със световната икономическа криза, която е накарала европейците да карат за все по-дълъг период автомобилите си.

Средно на 1000 българи се падат около 510 регистрирани автомобила, показват данните на европейската асоциация, при среден показател за ЕС - 573 автомобила на 1000 жители.

По актуални данни на МВР - около 40 на сто от автомобилния парк у нас през миналата година е бил над 20 години, при общо регистрирани над 4 млн. автомобила в страната, което означава, че около 1,6 млн. леки коли над 20 години са се движили по пътищата у нас. Едва 17 на сто от колите у нас са били под 10 години.

Само за миналата година у нас са били закупени и регистрирани малко над 26 хиляди нови автомобила при внесени от ЕС над 266 хиляди употребявани коли.

От началото на годината до края на август регистрираните нови автомобили у нас са се увеличили с 18,1% на годишна база до общо 19 556 автомобила.

Регистрацията пък на екологични автомобили у нас е повече от символична: от КАТ отчитат регистрирани 2 474 хибрида (0,08 процента от автопарка) и едва 274 електромобила (0,009 процента от автопарка).

Най-нови коли в ЕС карат белгийците - средно на 7 години, отчитат от асоциацията на автомобилните производители. В Дания, Великобритания и Германия възрастта на автомобилите е средно 8 години, във Франция - 9, Италия - 10, Испания - 11, Португалия и Финландия - по 12 години.

Освен в България с регистриран над 20-годишен автопарк, най- стари автомобили като цяло са отчетени в Полша - 17 години, Латвия и Литва - 16 години, Румъния - 15 години, Унгария, Чехия и Гърция - по 14 години и др.

Най-много автомобили на глава от населението са маркирани в Малта - 775 автомобила на 1000 души. Следват: Люксембург - 745, Италия - 706, Германия - 600 и др.

В Румъния има най-малко автомобили на глава от населението - едва 308 на 1000 души. В Унгария - 377, Латвия и Хърватия - по 390, Словакия - 438 коли на 1000 души и др.

Повече от половината коли в ЕС карат с бензин - 56 процента. Около 40 процента са автомобилите на дизел и едва около 4 процента - с алтернативни горива.

В ЕС през миналата година са били регистрирани над 260 милиона нови леки автомобила, плюс около 40 милиона товарни, като по този показател общността е световен лидер пред САЩ, Китай и Япония. 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


186
Още по темата: автомобилиЕвропаколи
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
9
11
 
14
 
! Отговори
шофьор преди 6 години
Че няма пари и колите са стари е истина, но автопарка не е над 20 годишен. В тази статистика влизат всички изоставени лади и москвичи по селата, които не са дерегистрирани и се водят "коли". Поддръжката на кола над 20г. е скъпа и постоянно нещо се разваля. Сега може да се купи кола на 10г. 2-3 хил. лева.
8
4
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Да ама пък са много и луксозни. Как ще се унижаваме като другите източно европейци да си купим само по една Дачия или Шкода и цялото семейство да си изплаща и кара само нея.
7
3
 
25
 
! Отговори
Балкански Селяндури преди 6 години
Eeeee ама Мерцедеси, БМВ-та и Аудита.Страшни гъзари сме.Средностатистическия *** предпочита да си вземе БМВ на 20 години отколкото KIA на 5 ;)
6
4
 
45
 
! Отговори
Кон Дьо преди 6 години
Боже, това ли е най-тъжното?А че пенсионерите са ни най-бедните,а тинейджърите,най- неграмотните не е ли по тъжно!?Мога и да продължа- политиците най-продажните,чиновниците- най- много,народът-най-заспал,храните- най-менте,да продължавам ли!?По всичко май сме "най"!ББ може да се гордее!
5
3
 
28
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Хората изплащат безумни кредити и пари за нови коли няма!
4
3
 
37
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Дори и 20 годишна пак е лукс! Пълно е с хора, които въобще кола не могат да си позволят, с хубавите ни заплати...
3
6
 
34
 
! Отговори
Кое е тъжното? преди 6 години
Спирайте ги от движение. Спирайте коли да се продават без катализатори.Подгонете търговците по автокъщите. НАП подгони ли кварталните работилнички с недекларирани доходи. Давайте безлихвени заеми на млади семейства да купуват нови коли. Хибриди без данъци и винетки. Хора с гаражи - привилегии, безплатно им монтирайте антипаркинг у-ва. Градски транспорт - евтин, удобен, приятен. Трамваи, тролеи, метро - климатици.Всичко това е държавна политика. Автомобилите са отражение на държавата.
2
2
 
29
 
! Отговори
Дзъ преди 6 години
ами понеже нали забогатяхме тия 3 мандата и статистически сме с покупателна способност на западняка...та за това
1
10
 
30
 
! Отговори
Край преди 6 години
Колите в България са стари ама много. "В Румъния има най-малко автомобили на глава от населението - едва 308 на 1000 души. В Унгария - 377, Латвия и Хърватия - по 390, Словакия - 438 коли на 1000 души и др." все страни с по-висок стандарт от нашия. ИЗВОДА: В България НЯМА технически прегледи и е позволено да се движиш с откровена скрап, която замърсява, шуми, и е опасна.