Влаковете на изчезване, чакат ли ни по-лоши условия?

Няма оздравителен план за БДЖ, алармира бивш директор на БДЖ
37

Не съществува план за оздравяване на БДЖ и никой не работи по него. Няма предвидени пари за нови влакове, а БДЖ няма как да си ги купи, подчерта пред Bulgaria On Air бившият директор на БДЖ Християн Кръстев.

Преди дни главният прокурор Сотир Цацаров разпореди проверка в БДЖ, заради сигналите за некачествени ремонти. БСП от своя страна поиска освобождаването на цялото ръководство на Българските държавни железници. ГЕРБ пък отговориха, че не виждат основание за това.

Християн Кръстев обясни, че отпусканият капиталов трансфер е в рамките на 35 млн. лева, докато поръчката би била за около 350 млн. лева. Това означава с тези пари да бъдат платени влаковете за 10 години.

"Няма фирма, която би се съгласила на такова плащане. Без банкова структура зад такава сделка също няма как да стане, а БДЖ дължи пари на банковите структури", поясни бившият директор на БДЖ.

Той потвърди съмненията за корупционни схеми с обществените поръчки за железницата.

"Прегледи или ремонти на влакове, не можах да разбера?! Знаят ли какви договори са подписали или знаят доколкото им изнася? Правим състезание с един кон, на другите фирми са им отнети лицензите за да не участват", каза още гостът в "България сутрин".

Християн Кръстев настоя, че държавата трябва да вземе мерки - да се подобрят условията на труд и да се види как БДЖ се управлява със заплахи, уволнения и назначения на хора, които нямат общо с Железницата. Много е важно дали проверките ще излязат с реално представяне на нещата, отбеляза той.

Попитан как ще се отрази случващото се в БДЖ на пътниците, Християн Кръстев отговори: "Хората ще се возят в тези и дори в по-лоши условия. Пътническите вагони намаляват като брой, влаковете по-често ще ги виждате с един локомотив и един вагон. Под 200 броя до 6 месеца ще бъдат вагоните в експлоатация, а трябва да бъдат 570".

Bulgaria ON AIR отправи официална покана към ръководството на БДЖ за участие в "България сутрин", за да стане ясна позицията им по отношение на твърденията за източване на БДЖ.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


37
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
14
1
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До Симеонов 13Решението е то е да се въведе такса замърсяване на въздуха за автобусните превозвачи и тези пари да оитват за поддържане на БДЖ.
13
1
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Влакове трябва да има. В нормалните страни хората непозват раздрънкани автобуси за да се предвижат.Използват се влакове.
12
5
 
6
 
! Отговори
Симеонов преди 6 години
И ЖП транспорта е услуга,струваща пари.Още през социализма ЖП почна да запада,защото там разходите са огромни,а приходите малки,някой трябва да плаща.Англия - държавата с най-развита ЖП структура още преди 30 г. закри огромна част от линиите и гарите.В нашите влакове пътуват основно ци гани(те билети не купуват) и пенсионери с намаление,при това заетоста на местата е минимална.Наскоро видях на гарата в Хисар да тръгва влак с няколко пътници.ЖП по добре да им беше наело едно такси-по-евтино е.
11
1
 
12
 
! Отговори
vlady преди 6 години
Персоналът на БДЖ беше раздут, нямаше съвременна техника, никой не мислеше за пестене на гориво и енергия, военизацията на стопанска структура като цяло има по-скоро отрицателен ефект - никаква инициатива за подобрения, скатаване, отбиване на номера и т.н. За съжаление след 1989г. вместо кадърни ръководители дойдоха некадърни и крадливи и нещата тръгнаха съвсем зле.
10
2
 
14
 
! Отговори
vlady преди 6 години
И тогава не беше особено добре работеща - съсипаха се читавите дизелови локомотиви с хидропредавка серия 04 вместо да се използват ефективно за пътнически влакове и се смениха с отмъщения на Чаушеуску и руски лами, закупиха се други отмъщения на Чаушеску серия 46 вместо далеч по-модерни, икономични и качествени локомотиви от Чехословакия с управляем тиристорен изправител и т.н. Нямаше леки и икономични дизелови мотриси за по-слабо натоварените неелектрифицирани линии.
9
1
 
24
 
! Отговори
Реалист преди 6 години
Железницата е най-сигурния и екологичен транспорт. Иска се държавна воля, но няма как да се разбие логото на автобусните превозвачи.
8
0
 
25
 
! Отговори
3M-54Э преди 6 години
По Татово време БДЖ-то беше една добре работеща структура, може би защото бе военизирана. След идването на т.н. демокрация започна една разсипия меко казано- разпродадоха се вагони, стотици товарни ж.п. вагони отидоха за скрап, стотици километри ж.п. линии бяха нарязани /там където имаше гари с няколко коловоза оставиха само един, другите линии на вторични суровини/ стотици ж.п. гари бяха превърнати в спирки, тоест без персонал а сградите ограбени и разрушени от *** ни събратя ... те това
7
1
 
22
 
! Отговори
vlady преди 6 години
За да се оправи БДЖ трябва ръководител от ранга на Влад Цепеш.
6
0
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Ами Б.Борисов да не харчи милиони тайно за Н Г и Коледа да не отпуска още 50 милиона за европейските търтеи ами да погледне и към БДЖ.Народа много го търпи.трябва да бъдст изметени всички гербаджии.
5
6
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Защо трябва да изчезнат влаковете,в останалите държави дали са изчезнали.Трябва да се модернизират и приватизират,защото има ли държавно - има нещо за лапане.
4
1
 
15
 
! Отговори
Discovery преди 6 години
Ти, като беше директор кво блея та не го "оздрави" БДЖ-то бе келешшш??? Или беше зает да *** де що има за лапанне... Само за физиономията ще му лепна на тоя мин 3 години ефективно!!
3
0
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Влаковете може и да изчезват, условията може и да се влошават, но за сметка на това билетите поскъпват - уж за подобряване на условията
2
0
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Този бойковски министър на транспорта освен далавери върши ли нещо полезно за България - да не е от Тутракан?
1
0
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Всяка година отпускат влакове през час само за Софийска област и каквото остане от бракуваните за провинцията.