Пак на дневен ред: Концесията на Летище София

Управляващи и опозиция спорят дали да се осъществи
28 юни 2018 14:52, Надежда Бочева
22
Пак на дневен ред: Концесията на Летище София
Снимка: архив, БулФото

Депутати от БСП се обявиха против вчерашното решение на правителството за концесия на Летище София. Това е втори опит на управляващите да намерят концесионер, след като служебното правителство на Огнян Герджиков прекрати първата процедура. И при първия опит социалистите бяха против концесията.

"Нито един български гражданин, освен служителите в Министерството на транспорта и тези, които са подготвили процедурата, не знаят нейните параметри“, заяви пред медии в парламента зам.-председателят на групата на социалистите Георги Свиленски, цитиран от пресцентъра на БСП.

"Всички ще бъдем изненадани, когато тази процедура бъде обявена", обясни той. По думите му летището е обект и на национална сигурност и не може да бъде отдадено на концесия "по този тъмен и непрозрачен начин".

От БСП за пореден път заявиха, че при първото стартиране на процедурата е имало съмнения за отдаването на Летище "София" на турска фирма.

Свиленски припомни, че концесията е обвързана със състоянието на БДЖ. "Вчера изтече срокът, в който трябваше БДЖ да се разплати с облигационерите. От днес сградата на ул. "Иван Вазов" може да бъде продадена и изпълнителният директор да работи на тротоара. 1200 вагона също са запорирани и могат да бъдат продадени", заяви той.

В отговор министърът на транспорта Ивайло Московски припомни, че процедурата за летището стартира след консултации със Световната банка и ЕБВР. Московски допълни, че цялата информация ще бъде публикувана в Официалния вестник на ЕС.

Московски коментира, че концесията в никакъв случай не означава смяна на собствеността, тя си остава публично държавна, както и при летищата във Варна и Бургас, концесионирани при управление на БСП. Той отбеляза, че концесията е нормален икономически инструмент, който може да привлече допълнително инвестиции и да гарантира професионално управление на летищната инфраструктура. Това е единственото, което целим и искаме да направим с развитието на Летище София, добави Московски, цитиран от БТА.

Той отрече на Летище София да има масови уволнения, както твърдят от БСП, и отбеляза, че в последните няколко месеца са назначени около сто човека допълнително.

За БДЖ транспортният министър каза, че водят преговори с кредиторите от повече от седмица с цел намаляване на наказателните лихви. Той добави, че има и уговорка с министъра на финансите за безлихвен заем от държавния бюджет, така че нямало да има нито продажба на активи, нито на вагони, нито на сградата на БДЖ.

Още икономически новини четете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


22
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
21
0
 
10
 
! Отговори
мехуро преди 5 години
А едни дългове, на един авиопревозвач към летището? Тях какво ги правим? Че даже не можем да им споменем името в тоя сайт, понеже го цензурират :)
20
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Не концесия,съкращения на пиявиците трябва.шуробаджанащина.
19
0
 
11
 
! Отговори
Слав преди 5 години
Първо да дадем парламента на концесия. Виде се близо 30 години тея вътре не действат нито законосъобразно нито целе-съобразно. В резултат държавата е на минус.. икономически, геополитически, качествена популация. Да си вземем политици под наем..
18
0
 
11
 
! Отговори
ИКАР преди 5 години
Вижте какви " корифей " управляват летището сега !!!!! Изп. директор - възпитаник на ВИФ и НСО , Борд на директорите - бившата любовница на московски и една друга *** ...Директорите на дирекции - от кол и въже ....НИТО ЕДИН КОЙТО ИМА И МАЛКО ПОНЯТИЕ ОТ УПРАВЛЕНИЕ НА ЛЕТИЩЕ !!!!!
17
10
 
3
 
! Отговори
Експерт преди 5 години
До АХЕДържавата няма визия и опит да управлява летище. Необходими са инвестиции и развитие на световно ниво. За момента летище София изостава по всеки един параметър от своите съседки и концесионер е повече от необходим. Крайно време беше да се вземе това решение...
16
8
 
3
 
! Отговори
Летище експерт преди 5 години
Със сегашната инфраструктура летище София не може да се справи с нарастващия трафик и инвестиции в разширение на терминала са плачещо необходими...нещо, което държавата като стопанин не може да извърши. Да не говорим, че концесионерите разширяват и маршрутните връзки. Ако не сте запознати World Bank правиха концесията и когато летището ни стане на световно ниво..ще се хвалите с него...
15
10
 
3
 
! Отговори
Летище експерт преди 5 години
Летищата по целия свят се оперират под формата на концесии. В случая държата ще получава годишна такса и процент от оборота от концесионера - тази сума със сигурност надвиша текущия принос на летището в държавния бюджет. Струва си да спомена и че собствеността на летището през тези 30 или 35 години остава на държавата.
14
4
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Мама им крадлива и ГЕРБерасти мръсни
13
4
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
И аз щях да пиша същото, като чичо Гошо - ГЕРБ усещат, че народа вече не ги търпи и крадат като за последно, вкл. и с тази концесия.
12
2
 
22
 
! Отговори
(-_-) преди 5 години
Концесии, приватизации или аренди разни - всичкото е пладнешки обир. Предприятия, построени с държавна пара се отдават на печалбари срещу определен процент.. Като искат да инвестират защо не си построят сами инфраструктура, ами ще експлоатират готови сгради и съоръжения? Пиявици
11
3
 
21
 
! Отговори
чичо Гошо преди 5 години
Герберастите усещат че идва краят им и сега бързат да доокрадат каквото могат.Примери много.
10
2
 
28
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Откакто министърът на транспорта е Ивайло Московски,насякъде -батак.
9
2
 
24
 
! Отговори
zeus преди 5 години
Едно време разправяха колко са неефективни държавните предприятия, приватизираха ги, после ги фалираха, хората останаха на улицата, а всичко беше нарязано за скрап. Каквото остана неприватизирано сега пак с уговорката, че се управлява лошо, се отдава на концесия.
8
2
 
24
 
! Отговори
Бате Гойко преди 5 години
Тоя още ли е министър? Не трябваше ли да е в затвора за убийство?
7
4
 
28
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Такава лакома партия за пари и власт като гербаджиите никога не сме имали!Боже раздай възмездие!
6
18
 
8
 
! Отговори
Тео преди 5 години
Много огладнели тия от БСП ! Само контра го играят, дано капне някаква делавера!
5
3
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Нет летище нет праблем питайте дрогаря Костов той много разбира от Сталинизъм.
4
4
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
На тиквата хората с който играе мач всеки ден на Дианабад тия около него взимат всички концесиии ,как суджука ще изспусне друг да *** аре стига.та така че България се ръководи от Дианабад с тия където рита суджука.
3
3
 
17
 
! Отговори
АХЕ преди 5 години
Значи чакаме новата "Гинка" на Бойко!!!! Летището е ок и работи качествено, но го саботират яко, особено Московски!!!!!!!!!!!!!!!!!! Аре стига постановки ала Държавна сигурност и тончо тодоров, камо ли Милко Балев и Луканов. Върнахме се в онези времене и то с плонж!!!!!!!!!!!!!!! Даже Царя ми липсва. Този ни премиер е най лакомото.............................отова отзад в слиповете
2
4
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Летището е дадено на Сталийски от Тиквата ,колко години лапат тия на гърба на народа ,ви е бедна фантазията ,сталлийски държи още всичко докато не падне тиквата от власт.