Сметката: Коланите в стар автобус ще струват 2 хил. лв.

У нас има 15 хил. автобуса, средната им възраст - 15-20 г.
7 сеп 2018 15:38, Екип на Investor.bg
24
Сметката: Коланите в стар автобус ще струват 2 хил. лв.
Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Dnes.bg

Преоборудване на стар автобус с колани струва около 2 хил. лева.

Ако коланите се използват при инцидент, жертвите със сигурност ще са по-малко. Това коментира председателят на Асоциацията на пострадалите при катастрофи Владимир Тодоров в ефира на "Нова телевизия".

Още по темата
"След проведени разговори с лаборатории стана известно, че цената за даване на становище и сертифициране е около 500 лв. Най-близката подобна лаборатория до България е в Турция", каза той и добави, че цената на един колан е около 15 лв., а общата сума за един автобус е около 2 хил. лв.

Според него проблемът е, че седалките в старите автобуси не са оразмерени конструктивно да понесат въпросното натоварване, когато се добавят коланите.

“Това е технически проблем", посочи Петър Захариев, член на управителния съвет на Сдружението на автобусните превозвачи.

По думите му един нов автобус струва от 200 000 лева нагоре и затова не е толкова лесно да се купи.

"Ако се приеме нова наредба за задължителни колани във всички автобуси, има опасност от фалит на много фирми", смята Захариев, който заяви, че проверка на Централната автогара в София е показала, че 99% от автобусите са с колани и имат видеорегистратори.

По думите му в страната има 15 хиляди автобуса, а средната възраст е между 15-20. Той напомни, че в автобуса от катастрофата край Своге коланите са били налични, но не са били използвани.

Продължението четете на Investor.bg


24
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
22
0
 
4
 
! Отговори
baihui преди 2 години
Автобуси над 10 години стават само за скрап!
21
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Аз друго не разбрах тая глупост с осигоровките каква е ако е безработен човек отде да ги плати.значи а от моя жоб
20
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Те не ги ли сложиха преди 10 години или това пране на пари нее спирало тия само пари правят без обучение
19
0
 
3
 
! Отговори
А преди 2 години
А нали увеличиха цените на винетките ? Защо пътищата стават по-лоши от преди ?
18
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
ето ги и фактите:"в автобуса от катастрофата край Своге коланите са били налични, но не са били използвани""Ако коланите се използват при инцидент, жертвите със сигурност ще са по-малко"Т.е и да задължиш всички да имат колани, като не се ползват, каква файда?Сещам се като задължаваха автомобилите винаги да са с колани, на въпроса "какво съветвате хората преди да сложат колан?" отговора бе "да го изтриете с кърпичка че сигурно е прашасал".
17
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Добре де, преди да приемат законодателно тази инициатива, правена ли е ОЦЕНКА НА РИСКА от монтирането на НЯКАКВИ колани в старите автобуси. Да не стане като с машините за гласуване - има закон, а няма условия за прилагане!!!
16
0
 
3
 
! Отговори
Мда преди 2 години
Самолетните колани не са да предпазят пътниците при удар в земята-тогава всички така или иначе загиват.Функцията им е да държат пасажерите на място при турболенции,наклони и прочее.Затова са и двуточкови.По принцип най-ефективният колан е четириточковия(като на състезателен автомобил или военен самолет),ама за автобус трудно ще стане.
15
0
 
6
 
! Отговори
А бе преди 2 години
Коланите са полезно нещо-няма да търсят убитите по деретата,а ще са си в автобуса!Режат тавана и ги вадят.
14
4
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Водачите и шофьорите на автобуси се преименуват на пилоти на автобуси. По-авторитетно е. "Говори пилотът на автобъс, затегнете коланите, излитаме!"
13
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
15лв. цени на едро и възможно най-евтините ще поръчат. Така че като стане белята да не можеш да го освободиш и си жив изгорял.
12
3
 
8
 
! Отговори
Xa-xa преди 2 години
От догодина Airbag на всяка седалка.И поне двама стюарда в автобус да закопчават и разкопчават коланите :) , щото пътника не му стига пипето да разбере защо са сложени колани
11
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
15 лв ? от китай ли ще ги поръчвате ?
10
3
 
13
 
! Отговори
Че Гевара преди 2 години
Какви са тия фирми ,дето 2000 лева ги обръщат на фалит ! Толкова струват две нови гуми !
9
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Отделно демонтаж на седалката, монтиране на колан, монтиране на седалката. за ръждиви и скъсани болтове по седалката не говорим. Само труда по една седалка е 1-2 часа
8
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Цената на 1 бр. колан е 25 лева - статичен. Динамичните са 35-45 лв
7
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До ЧиновникЩо така бре чиновник, искаш да кажеш, че един автобус може да падне по високо от самолет, където коланите са през кръста само. Нещо си си объркал. Цялата седалка в автобуса е сувсем различна от тази в колата, а скоростта също.
6
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
15лв. колана плюс още толкова за монтаж и сметката излиза долу-горе.
5
5
 
9
 
! Отговори
Чиновник преди 2 години
Голяма грешка е, че коланите, които ще се ползват в автобусите не са триточкови, както в леките автомобили. Двуточковите, каквито масово се монтират в новите автобуси, причиняват един куп травми, от които човек може да остане инвалид и реално е по- добре без колан, отколкото с двуточков колан.
4
0
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Колани пак няма да се слага, защото хората масово са без грам акъл в главата. С други думи това е естествен подбор. КОйто иска да слага, който иска да не слага колани. Но е добре да се направят законодателин промени и всеки, пострадал при инцидент на пътя и без колан, да поема сам лечението си в болница!
3
0
 
4
 
! Отговори
Истината преди 2 години
Няма проблеми те да са без колан, при тях бройката в производство не е проблем