Подготвени ли са шофьорите за верижен ад на пътя?

У нас се взима книжка без да си спрял аварийно, обяви Димитър Илиев
48

Хората у нас взимат шофьорски книжки без никога да са спирали аварийно, алармира пред Bulgaria ON AIR автомобилният състезател Димитър Илиев.

Още по темата
Коментарът му идва след тежката верижна катастрофа с над 20 автомобила край Сандански, при която един човек загина, а над 10 бяха ранени. Мъгла и намалена видимост на АМ "Струма" са предполагаемите за трагичния инцидент.

"Във всяка верижна катастрофа има фактор, който подлъгва шофьора. Трябва да се опитаме да разпознаем тази опасност. В случая това е мъглата. Колкото по-високоскоростни са пътищата, толкова по-голям е рискът от инциденти. Първото нещо, което хората трябва да направят, е да обезопасят себе си. Много по-безопасно е да останем в автомобила, докато не се уверим, че е безопасно да излезем и да бягаме напред, а не назад", обясни Димитър Илиев.

По думите на рали шампиона у нас не се взимат превантивни мерки. Той даде пример, че когато има мъгла или катастрофа, в други европейски държави излизат малки бусчета със светещи табели и сигнализират. Според него правим нови пътища, но след това не ги поддъжаме и не взимаме всички необходими мерки, за да не се стига до инциденти.

"Понякога загиват хора заради състоянието на пътищата, а не заради техни грешки", отбеляза Илиев.

Емил Марков от Института за пътна безопасност също се обяви за светещи табели, които да информират шофьорите за опасностите на пътя.

"Имаме нужда и от по-динамичен контрол. В момента имаме една полицейска кола, която застава някъде, около нея всички намаляват и тя е едно кратко препятствие по пътя. "Пътна полиция" трябва да започне да участва активно в движението", подчерта той в "България сутрин".

По данни на Института за пътна безопасност в последните 2 месеца са станали около 10 тежки верижни катастрофи.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


48
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
24
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Ако карат бавно, ще ги блъснат отзад. Ако карат бързо, ще се блъснат отпред.
23
5
 
3
 
! Отговори
шматка преди 5 години
До 20Според теб как инструктура "печалбар"да подготви някого за зимни условия ако кара курса през лятото.Типичен коментар на средностатистически българин"Някой ми с** в гащите"Винаги казват на курсистите да съобразяват скороста с пътните условия но онези 80% трудно схващат
22
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Анонимен 21И не само там. По винкелщрасе към София преди Филиповци беше същото. Не случайно, преди да направят западната дъга, ***'алата редовно захлебваше на корем гръцки портокали и мандарини, от безплатните край пътя.
21
1
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
"Колкото по-високоскоростни са пътищата, толкова по-голям е рискът от инциденти."Пълна глупост.Не са виновни пътищата а *** кратуни на задволанните устройства.Никъде не е казано ,че като е разрешено да се кара със 140 км/ч трябва да се кара с толкова при всякакви обстоятелства.Има едно малко разтегливо понятие - съобразяване с пътните условия.На много от водачите това им убягва.
20
3
 
9
 
! Отговори
До 17, но не от 12 преди 5 години
Добре, че тия 20% има, щото нямаше начин да осмислим колко сме проЗти и вдлъбнати. И щяхме да виним мъглата, международното положение и студа в Щатите или жегата в Австралия за натискането на *** до ламарината.Така де, ние винаги си го можем карането, другите около нас не го могат. Даже и да сме насрещното...
19
3
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Декември 2018 г., малко преди Коледа. Минавам Калотина към 23 ч. Ограничение 60, мъгла, непресечена лииня. Карам със 60, все още има стотина метра видимост. 3 камиона ме изпреварват. Стигам до София, вече нищо не се вижда. Намалявам до 40 от 10 коли 9 ме изпреварват, единия пуснал дълги...
18
2
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
А някой учили ги как се шофира в намалена видимост. Едвали го пише и в новите им книжки на мутрите. Новите водачи са напълно неподготвени за пътя. Това знаете ли го. Неподготвени са нито за зимни условия нито за мъгливи условия. А й кой да ги подготви инструктора Печалбар ли. На него не му дреме много той гледа да минат часовете и да лапне мангизите. А дали е направил водач от някой слабо го интересува важното е да го научи да не му гасне колата при тръгване. Така водачи не се подготвят.
17
2
 
3
 
! Отговори
House M.D. преди 5 години
Колега #13, верижен ад е ад с вериги и без ремаркета и полуремаркета. Среща се през зимата, предимно в проходите Петрохан, Шипка и Троян-Кърнаре.
16
1
 
6
 
! Отговори
До 12 преди 5 години
Съвсем ясно е, че за вас 80-те процента, шофьорите са винаги виновни, или задкормилните устройства, както обикновено се изразявате, мислейки се за по-интересни. Извън кръга на вашите възможности е да осмислите случващото се в своята цялост.
15
6
 
12
 
! Отговори
Обективен преди 5 години
..., а на магистрала не се спира, трябва да стигнат до отбивка и там да спрат, ако успеят да я видят. Неясно е с каква скорост да продължат да шофират. Ако забавят много, ще ги ударят отзад. Ако забавят по-малко, ще ударят някой отпред. Ни така, ни иначе, защото магистралата не са я затворили. Общите приказки за съобразена скорост и дистанция, любими на КАТ и на някои тук, никаква работа не вършат в случая, но как да го обясниш на онези 80%, които като си наумят нещо, нищо не може да ги разубеди
14
2
 
5
 
! Отговори
House M.D. преди 5 години
Защо мъглата все още не е арестувана и подведена под отговорност?
13
3
 
7
 
! Отговори
Обективен преди 5 години
Че пътищата са с ниски ограничения е ясно - ограниченията са според колите с най-слаби характеристики през последните 50 години, т.е. на практика такива коли вече няма.Специални ограничения за мъгла няма,а в този случай трябваше магистралата да е затворена заради мъглата. Вероятността за такава верижна катастрофа при такава мъгла е почти 100%. Сега какво стана? Шофьорите навлизат в участък с гъста мъгла и би трябвало да спрат и да изчакат заради почти нулевата видимост,но са на магистрала, а на
12
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
"Подготвени ли са шофьорите за верижен ад на пътя?"Какво е това верижен ад, ***? Ад с вериги ли? А атеистите как да се подготвят за тоя ад?
11
1
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До 1Ами някои са успели да спрат и са ударени отзад! Това какво говори? Въпрос на задкормилно устройство! Като са ти написали 50 или 60 на разклон и имаш непрекъсната линия кой е виновен като минеш със 110 и изпреварваш дори завиващия наляво? Колко сме *** спазващи дистанция, ограниченията на скоростта, маркировка? То и в авариината лената не трябва да караш при задръстване! Спазваш ли го? "Невинни"!
10
4
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
А вие от БСП като бяхте на власт 26 години предупреждавахме ли за мъгла по пътищата?
9
4
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Къде е оня, където обясняваше, че колата му била бърза и нова, а пътищата били с много ниски ограничения? Айде сега пак да си помисли и да се засили и да си удари главата в стената. ЩОТО ЯВНО НЕ Е ПРАВ!
8
1
 
24
 
! Отговори
Мирослав преди 5 години
Вчера казаха, че загиналия човек е прегазен от ТИР каращ с 90км/ч... Това съобразена скорост с пътните условия и с времето ли е? Хората казаха че видимоста е била 2-3, макс 5 метра. Еми не може да караш бързо при такива условия, съгласете се с мен. Вярно че нямаме табла и знаци като в западна Европа, но и карането ни не е като в Западна Европа! Жалко за загиналия човек и семейството му...
7
1
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До 1А кой? Мъгла, нищо не вижда, а отнесъл човека с 90 км/ч? Вярно, че таблото не трябва да стой за окраса и да пожелава на добър път и скорост 140 км/ч. А да предупреждава, че има участък с намалена видимост. Но виждаш, че пред теб е пелена! Нормално чуство за самосъхранение, ако го имаш! Ами намаляваш до скорост с която да спреш, ако излезе препятствие. То и знаците сочат 110, 90 на мостовете и при сняг. Но "невинните" шофьори ме подминават с поне 180км/ч.
6
2
 
10
 
! Отговори
Agenta преди 5 години
До скоро шофьорската книжка беше стока, която се продаваше като картофите на пазара. Как искате да реагира в критична ситуаци, те се избиват в ясно слънцево времее...
5
1
 
26
 
! Отговори
Жо преди 5 години
ОПИТНИТЕ шофьори спазват НЕОБХОДИМАТА дистанция. Това им позволява да намаляват скоростта плавно, когато забележат в далечината пред тях проблем- катастрофа, мъгла и т.н.Рязкото спиране е също толкова опасно, колкото и мъглата. А, за да не ти се налага да спираш рязко, трябва да спазваш НЕОБХОДИМАТА дистанция.Какво е НЕОБХОДИМА дистанция?Тук е необходим малко интелект. Трябва да прецениш пътната обстановка, състоянието на настилката, техническото състояние на колата, колко човека возиш и т.н.