Над 100 живота можеше да бъдат спасени от предпазните колани

Без колан, лека катастрофа може да се превърне в падане от петия етаж
16 юни 2019 16:30, Нели Христова
16
Над 100 живота можеше да бъдат спасени от предпазните колани
Снимка: Pixabay

Около 100 човешки живота е можело да бъдат спасени, ако шофьорите и  пътниците носеха предпазни колани, това е съобщиха от Държавна агенция "Безопасност на движението по пътищата".

Държавната агенция заедно с пътна полиция и Българския червен кръст са организирали специална Зона за пътна безопасност в рамките на проявата. Лека катастрофа с непоставен колан може да се равнява на падане от 5-ия етаж, а според научна експертиза при челен сблъсък с автомобил, движещ се с 40 км/ч, пътник без колан бива изстрелян напред със сила 12 пъти по-голяма от собственото му тегло, което може да се равнява на падане от петия етаж, е станало известно по време на проявата.


16
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
16
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Отново безсмислена статия. Биха не биха.... няма факти , статистика. Ако коланите бяха доказано полезни никой не би си правил труда да ги прави задължителни със закон. Хората сами щяха да ги искат. А ако някой не иска си е негова работа . Мислите че на някой му пука за живота на другите ? Само повод полицията да глобява и да пълни хазната.
15
0
 
3
 
! Отговори
Щирлиц преди 1 месец
Колко българи щяха да са живи,ако не бяха малоумно поставените знаци и табели?Всеки ги вижда ежедневно.
14
4
 
8
 
! Отговори
анонимен преди 1 месец
Катастрофирал съм челно. Отпред бяхме с колани, а пътникът отзад без. Ударът беше с 40км/ч, пиропатроните на коланите гръмнаха и на нас ни нямаше нищо. Спътникът отзад си разби главата в предната седалка и беше със счупен нос и травми на ръцете, защото се беше хванал за седалката преди удара.
13
8
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Коланите колкото са полезни два пъти са по вредни. Ако не бяха с колани тези дето изгоряха на магистралата щяха да са живи преди да се взриви колата. Тези които се удавиха в реките също щяха да са живи ако не бяха с колани. По интересното е Фаровете колко живота спасиха нещо не виждам стъкмистика. От фарове през деня няма полза при това силно слънце само фарове ни липсват. Но пък едни другарчта печелят дебели пачки от крушки алтернатори и акумулаторчета. А баламите плащат.
12
3
 
4
 
! Отговори
шафьор преди 1 месец
Като съм пиян трудно ми е да нацеля колана в дупката. Иначе кога съм трезвен го слагам, че това дето пиука ме дразни. Кат съм пил съм надул чалга и не го чувам.
11
0
 
5
 
! Отговори
Жамбазин преди 1 месец
да разбира се , също ако всички шофираме 3 до 5 годишни автомобили, щяха да се спасят още поне 100 живота и много повече нямаше да имат трайни или временни поражения , но както е казал народа , ако баба ми имаше дръжка- щеше да е мъжка.
10
3
 
1
 
! Отговори
Жо преди 1 месец
До Анонимен №8
На изпита за шофьор с една ръка ли караше?
9
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
100 живота за какъв период - година, две, десет? При какъв процент от ТПТП, причина за смърт е непоставянето на предпазен колан? В колко от случаите поставянето му щеше да спаси живот и в колко щеше да превърне жертвата в инвалид? Въпроси още бол, да, предпазния колан може да спаси, но правейки кампании е добре да се започне от най-масовия проблем, при нас - пешеходци и каране през нощта. Е, ако просто искате да "усвоите" едни средства е друга тема.
8
3
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Абе Жожоба, това да не ти е Москвич 408 със заводския си луфт на волана?? Това на снимката е с електроусилвател, каквото е за лявата, такова е и за дясната ръка...
7
3
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
А тази дето се утрепа в стълба с колан ли е била? Май не й е помогнал много освен да не изхвърчи като двигателя на 4 метра. Тогава на стресираните хора трябва отделни клинични пътеки да открият при психолози.
6
6
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Бай Ганьо това не го интересува! Правилата са за балъците!
5
4
 
13
 
! Отговори
Жо преди 1 месец
НА СНИМКАТА е показана друга грешка, която води до фатални последици. Държане на волана с една ръка.
Така, както е на снимката, мускулите на човешката ръка имат два пъти по-малки възможности да завият рязко волана надясно. При критична ситуация това може да се окаже фатално. Когато десети от секундата са решителни, дясната ръка може светкавично да дръпне волана надясно, а лявата - наляво.
Другото се казва- "Лява ръка-десен джоб"- може, но по-добре е всяка ръка за своя джоб.
4
2
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Споко, и тези имитират работа.
3
1
 
31
 
! Отговори
привет от Германия преди 1 месец
И още хиляди животи могат да се спасят ако се шофира със съобразена скорост , трезви и не дрогирани !
2
4
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Тримата полицай от вчерашната катасрофа, с колани ли бяха?
1
5
 
27
 
! Отговори
Я па я..! преди 1 месец
А светещите фарове с колко намаляват катастрофите ?Дайте статистика.