Над 100 живота можеше да бъдат спасени от предпазните колани

Без колан, лека катастрофа може да се превърне в падане от петия етаж
16 юни 2019 16:30, Нели Христова
16
Над 100 живота можеше да бъдат спасени от предпазните колани
Снимка: Pixabay

Около 100 човешки живота е можело да бъдат спасени, ако шофьорите и  пътниците носеха предпазни колани, това е съобщиха от Държавна агенция "Безопасност на движението по пътищата".

Държавната агенция заедно с пътна полиция и Българския червен кръст са организирали специална Зона за пътна безопасност в рамките на проявата. Лека катастрофа с непоставен колан може да се равнява на падане от 5-ия етаж, а според научна експертиза при челен сблъсък с автомобил, движещ се с 40 км/ч, пътник без колан бива изстрелян напред със сила 12 пъти по-голяма от собственото му тегло, което може да се равнява на падане от петия етаж, е станало известно по време на проявата.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


16
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
15
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Отново безсмислена статия. Биха не биха.... няма факти , статистика. Ако коланите бяха доказано полезни никой не би си правил труда да ги прави задължителни със закон. Хората сами щяха да ги искат. А ако някой не иска си е негова работа . Мислите че на някой му пука за живота на другите ? Само повод полицията да глобява и да пълни хазната.
14
0
 
3
 
! Отговори
Щирлиц преди 4 години
Колко българи щяха да са живи,ако не бяха малоумно поставените знаци и табели?Всеки ги вижда ежедневно.
13
4
 
8
 
! Отговори
анонимен преди 4 години
Катастрофирал съм челно. Отпред бяхме с колани, а пътникът отзад без. Ударът беше с 40км/ч, пиропатроните на коланите гръмнаха и на нас ни нямаше нищо. Спътникът отзад си разби главата в предната седалка и беше със счупен нос и травми на ръцете, защото се беше хванал за седалката преди удара.
12
8
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Коланите колкото са полезни два пъти са по вредни. Ако не бяха с колани тези дето изгоряха на магистралата щяха да са живи преди да се взриви колата. Тези които се удавиха в реките също щяха да са живи ако не бяха с колани. По интересното е Фаровете колко живота спасиха нещо не виждам стъкмистика. От фарове през деня няма полза при това силно слънце само фарове ни липсват. Но пък едни другарчта печелят дебели пачки от крушки алтернатори и акумулаторчета. А баламите плащат.
11
3
 
4
 
! Отговори
шафьор преди 4 години
Като съм пиян трудно ми е да нацеля колана в дупката. Иначе кога съм трезвен го слагам, че това дето пиука ме дразни. Кат съм пил съм надул чалга и не го чувам.
10
0
 
5
 
! Отговори
Жамбазин преди 4 години
да разбира се , също ако всички шофираме 3 до 5 годишни автомобили, щяха да се спасят още поне 100 живота и много повече нямаше да имат трайни или временни поражения , но както е казал народа , ако баба ми имаше дръжка- щеше да е мъжка.
9
3
 
1
 
! Отговори
Жо преди 4 години
До Анонимен 8На изпита за шофьор с една ръка ли караше?
8
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
100 живота за какъв период - година, две, десет? При какъв процент от ТПТП, причина за смърт е непоставянето на предпазен колан? В колко от случаите поставянето му щеше да спаси живот и в колко щеше да превърне жертвата в инвалид? Въпроси още бол, да, предпазния колан може да спаси, но правейки кампании е добре да се започне от най-масовия проблем, при нас - пешеходци и каране през нощта. Е, ако просто искате да "усвоите" едни средства е друга тема.
7
3
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
А тази дето се утрепа в стълба с колан ли е била? Май не й е помогнал много освен да не изхвърчи като двигателя на 4 метра. Тогава на стресираните хора трябва отделни клинични пътеки да открият при психолози.
6
6
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Бай *** това не го интересува! Правилата са за балъците!
5
4
 
13
 
! Отговори
Жо преди 4 години
НА СНИМКАТА е показана друга грешка, която води до фатални последици. Държане на волана с една ръка.Така, както е на снимката, мускулите на човешката ръка имат два пъти по-малки възможности да завият рязко волана надясно. При критична ситуация това може да се окаже фатално. Когато десети от секундата са решителни, дясната ръка може светкавично да дръпне волана надясно, а лявата - наляво.Другото се казва- "Лява ръка-десен джоб"- може, но по-добре е всяка ръка за своя джоб.
4
2
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Споко, и тези имитират работа.
3
1
 
31
 
! Отговори
привет от Германия преди 4 години
И още хиляди животи могат да се спасят ако се шофира със съобразена скорост , трезви и не дрогирани !
2
4
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Тримата полицай от вчерашната катасрофа, с колани ли бяха?
1
5
 
27
 
! Отговори
Я па я..! преди 4 години
А светещите фарове с колко намаляват катастрофите ?Дайте статистика.