20 км/ч ще е максималната скорост на електрическите тротинетки

Ще могат да ги карат и 14-годишни, но с 12 км в час
26 юли 2019 07:30, Анисия Иванова
40
20 км/ч ще е максималната скорост на електрическите тротинетки
Снимка: Архив

Електрическите тротинетки да се движат с максимална скорост от 20 километра в час, предлага Държавната агенция “Безопасност на движението по пътищата”.

Агенцията иска регулация за тези превозни средства в Закона за движение по пътищата и Закона за пътните превозни средства. Мотивът за това са няколкото инцидента с тях.

Оттам предлагат минимална възраст 14 г. за хората, които ползват тротинетки. Тогава обаче максимално допустимата скорост ще е 12 км в час до навършване на 16 г.

Ще има и правила за задължителните предпазни средства при управление на електрически тротинетки - каски и светлоотразителни жилетки, а може би и наколенки, но това подлежало на дискусия, казват от агенцията.

Другото изискване, е инфраструктура, по която ще се карат тротинетките. В някои държави те са забранени на велоалеи, казаха от агенцията. Ще се дискутира и дали да се въвеждазадължителна регистрация и застраховки за електрическите тротинетки.

През последния месец агенцията е направила преглед на европейския опит в тази посока, пише "24 часа". Подходът на страните членки е различен - в някои от тях се предполага, че са пешеходци и им е позволено да се движат по тротоари и велосипедната инфраструктура, докато в други това е напълно забранено.

Максимално разрешената скорост за тях също варира - между 18 км в час в Белгия, до 20 км в час във Франция и Германия. На места са въведени изисквания за регистрация, застраховка и задължителна минимална възраст на лицата, които ги управляват. В Дания правилата за движение по пътищата важат и за тротинетките, включително забраната за алкохол и наркотици.

Четири фирми - две български и две чужди, искат да започнат да предоставят под наем електрически тротинетки в столицата.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


40
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
27
0
 
5
 
! Отговори
До 27 преди 4 години
Ако искаш по-чист въздух по-добре дизелов, отколкото бензинов автомобил.Никой не казва, че автомобилите не замърсяват. Замърсяват, но в България малко замърсяват, пренебрежимо малко. Причините са ясни - малко автомобили с малък среден годишен пробег при малка плътност на населението.
26
0
 
5
 
! Отговори
До 24 Супер преди 4 години
Зле си с сметките. Колко километра мислиш, че ще изминеш преди батерията да се скапе? Хайде виж колко лева ти излизат 100 км само от цената на тротинетката. Батериите на твоята тротинетка как влияят на екологията?
25
2
 
4
 
! Отговори
Чистия въздух преди 4 години
До Анонимен 25Автомобилите и особено в България въобще не замърсяват.Това, че повечето са стари дизеляци с махнати катализатори, няма никакво значение.
24
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Мястото на електрическите тротинетки е на улицата при останалите моторни превозни средства.
23
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Замърсяването на въздуха от автомобилите в България е толкова незначително, че не си заслужава да се коментира. Проблемът е, че фандъкова дълги години лъжеше, че замърсяването в София било от автомобилите и 80-те процента повярваха на тази лъжа. Със или без автомобили, въздуха в София е почти еднакво чист/мръсен.
22
2
 
2
 
! Отговори
Супер преди 4 години
Само така ще се намали замърсяването на въздуха. С тези тротинетки раздхоът на 100км е около 1 лв. При нередовен градски транспорт и липсата на велоалеи това е едно много добро и удобно решение. Инвестицията се връща за около 2 г. от спестени пари за градски транспорт. Да не говорим за спестеното време от висене по спирки и задръствания. А регулация си трябва, за да бъде всичко цивилизовано.
21
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
И нищо чудно да се сменят, пешеходците са от малкото които имат време да разсъждават а това пречи на мнозина...
20
2
 
2
 
! Отговори
До 20 преди 4 години
Велоалея и тротоар не е едно и също. Не си измисляй правила - има ги в ЗДВП, както и в регламент(ЕС) 168/2013. Последния предстои да се актуализира. Управляващите знаят това. Влагате твърде много емоция и лично отношение срещу нещо добро. Застраховките няма да изгонят хората от площади, паркове и градини. Това и сега е забранено. Проблема е в контрола, а когато парите от застраховките ги приберат на никой няма да му пука за вашия тротоар. Както сега.А сега кряскайте в полза на застрахователите-
19
0
 
4
 
! Отговори
Писна ми преди 4 години
Правилата трябжва да се сменят - пешеходците трябва да бъдат пратени да слаломират между колите на улиците, а тротоарите да се освободят за въртипедалковци, за тротинеткаджии и там подобни, които и сега си карат там.
18
2
 
8
 
! Отговори
+++ преди 4 години
Всичко, което е с мотор е МПС (моторно превозно средство) и като такова, трябва да изпълнява общите изисквания към МПС. Кара се по улиците, без тротоари и велоалеи. Електрическият велосипед също на улицата, а не по тротоар или велоалея. На практика ел. велосипед и мотопеда не са много разлчини - само вида на мотора им е различен. Ел. тротинетка при всички случаи не трябва да е сред пешеходците.
17
3
 
2
 
! Отговори
Един преди 4 години
Правилата са едни и същи за влосипед и тротинетка, така както начина им на движение е аналогичен. Просто общините трябва да легализират движението им по велоалеите. Черна медийна кампания внушава, че липсват регулации. Това НЕ Е вярно. Разчита се на незнанието на хората, за да се постигнат определени ефекти. Имайте предвид, че тротинетките под наем, които ще плъзнат ще бъдат употребявани с туристически цели - тротоари, паркове, площади. Аз ходя от широк център до център на работа. Къде преча?
16
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Съгласен съм да се регулира малко къде и как карат, не може да си джитка лапето с 20 и от тротоара да префучи по пешеходната, това дори за велосипеди е забранено.Според мен трябва да се движат точно по вело алеите, принципа на колело/тротинетка е един и същи и трябва да важат правилата като за велосипед.
15
0
 
3
 
! Отговори
А после ще си купят преди 4 години
мотопед или мотор. Него ще го карат по софийските улици и тротоари с по над 100.
14
1
 
3
 
! Отговори
Кратун преди 4 години
Задължително със светнати фарове. И гражданска с бонус-малус им турете! Поради липса на предно стъкло, стикерът да се лепи на челото на водача! А техническия преглед - на долната част на гърба, ако ме разбирате правилно....
13
1
 
3
 
! Отговори
Трол Горянин преди 4 години
Няма как , другари - трябват правила, на село може да ги няма, но в големите градове е голяма главоблъсканица, как да ги влеят в движението . А откакто има и смъртни случаи вече съвсем не е шега работа.
12
0
 
10
 
! Отговори
Бау преди 4 години
и как ще разберете дали кара човек с 20 или максималното, което може ... 25 ?
11
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
И винетки задължително !!!
10
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Задължителна гражданска отговорност, акциз с бандероли и лицензионен режим на тротинетки, велосипеди, скейтборди, кънки, хвърчила, надуваеми пояси, федербал т.н. Трябва да има ред в тая държава!
9
3
 
12
 
! Отговори
Митьо хотелиер преди 4 години
Трябва да ги обримчат да плащат да им дойде акъла. Не мога да си карам спокойно джипа, за който съм заплатил над 200 000 честно изкарани левове. От всякъде ми се шмугват и въртят такива с тротинетки, колелета и секви щуротии. Утре ще прегазя някой, дет ми се навира сам под колелата и ще се размъквам и аз по съдилища да ме приказват познатите. Забранявайте ги тия и яко глоби, пътя е за колите, тия с тротинетките за по 400 лв. мишоци да си ги карат в парка или около блока
8
5
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Невероятно алчни ***. Застраховка, регистрация, данък, винетка, технически, каски, жилетки... Скоро ще има и винетки за пешеходците, понеже си позволяваме да ходим с обувки по вашия мега-гига-турбо-хипер качествен асфалт. Направо такса въздух. И данък върху живота. Ексзистенциален данък, един вид. Направо почвайте да ни татуирате номера на предмишниците като в Аушвиц и да се приключва.

Спонсорирани публикации