Нови правила в учебната кола: 6 часа извънградско, повече кормуване

С промените от бранша очакват курсовете да станат 1000 лева
12 ное 2019 12:33,
42
Нови правила в учебната кола: 6 часа извънградско, повече кормуване
Снимка: Pixabay

Повече практика и по-малко теория за бъдещите шофьори. Това гласят промени в шофьорските курсове, разписани от образователния министър Красимир Вълчев. Задължителните часове по кормуване за кандидат-шофьорите ще се увеличат от 31 на 42 часа. Но времето за теория е намалено с 14 часа, съобщи Йонко Иванов, председател на Съюза на инструкторите по авто-мото подготовка.

С промените ще стане задължително карането извън града и то поне 6 часа. От тях минимум 3 трябва да са магистрала, скоростен път или участък с интензивен трафик.

„Не е тайна, че обучението на курсисти минава по пет улици в един голям град. На тези пет улици е изпитът, на тези улици е курсът. А след това като вземем книжката, само на тези пет улици ли караме”, запита Красимир Георгиев, председател на Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България.

С промените всеки кандидат за книжка ще кара най-малко 10 часа по улици и булеварди с голям трафик. Поне 2 часа ще се шофира в мъгла и през нощта, съобщи "Нова тв.

„Дори ако по време на обучението самият курсист стигне до извода, че когато не се чувства подготвен, по-добре е да не тръгва на път, смятам, че това ще бъде изключително полезно”, заяви Таня Михайлова, зам.-министър на образованието.

От бранша пресмятат, че увеличението на часовете зад волана ще се отрази на цената на курса. Очаква се той да стане около 1000 лв. „Ако се увеличат задължително с 12 часа, приблизително цената ще хвръкне между 200 и 300 лева нагоре”, обясни Борис Гаврилов, председател на Български автомобилен съюз.

„Цената на курса няма да се увеличи. Увеличава се броят на часовете, което ще доведе до нова цена на курса”, заяви Йонко Иванов, председател на Съюза на инструкторите по авто- мото подготовка.

„И в момента имаме обучение на автомагистрала – 3 часа. За да излезем от София, ни трябва поне 1 час, останалите 2 часа, когато нямаме пътен възел на такова разстояние, че да се върнем, нарушаваме нормативните уредби и затова не се прави. Отделно автопаркът е амортизиран и хората предпочитат да не се кара бързо, защото колата може да се разпадне на съставни части”, коментира Иванов.

„Часовете се увеличават и се дава на хората възможност да придобият повече опит. А една сума от 150-200 лева не играе никаква роля, защото цената на един калник и един автомобил, когато неволно го чукнете е 250 лева най-малко”, заяви още Йонко Иванов.

Обсъждането на новите правила продължава.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


42
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
17
2
 
3
 
! Отговори
F5 преди 4 години
Сферата е за компютърни триизмерни ефекти, трябва и сферична тригонометрия .
16
2
 
2
 
! Отговори
F5 преди 4 години
Холивуд ако са такива алчни заддници и не моогат без да нараняват, да се научат и другите как да пресъздават реалистични сцени, фото сфера с интерполация ии матрицата като болезнени сетива му е майката, също биохимичнни добавки
15
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Не е проблема в количеството, а в качеството, точка!
14
3
 
2
 
! Отговори
F5 преди 4 години
А какви други убийствва и побоища са ставали по тези психиатрии, санитарките псуват и бият пациентите да чистят включителноо и кенефите, иначе завързват и бият, плаща им се за нищо, склоняват пациентите да уучастват при завързването, защото те сами не могат, свършва им тестостерона. Налагания с катинара до кръв.
13
0
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
В САЩ няма задължителни курсове. Повечето деца се учат на някоя от сeмeйните коли или на колите на свои приятели. На 15-16г. само с явяват на изпит теория и получават ограничена книжка. После си карат и като натрупат 1-2 години опит ограниченията отпадат. Самата книжка излиза около 100 долара.
12
4
 
2
 
! Отговори
F5 преди 4 години
Но да се вярва в Господ значи да се вярва и в сатанаа, и да се пазим от измамата!
11
3
 
2
 
! Отговори
F5 преди 4 години
Помните ли символистичното разперване на ръце на Роуз от Титаник, друг символ на кръста е точно този, свободен като птица.
10
1
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
И ела живеи със заплата от 510 лева и каквато е безработица тука и ще те питам 1500 2000 дали не са проблем ти ако си принца на Монако и Георгиев другите не са
9
5
 
1
 
! Отговори
F5 преди 4 години
И едни олекващи и безопасни самолети Май не всеки може да лети продължително време, но временно да, с графитено брезентово наметало. Иисус и Левски са можели да летят продължително и бързо да си превклюючват режима дали да летят. А шъ обесиш апостола на свободата, долна лъжа, имл си е двойник чех.
8
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Йонко брате здравеи пак лиси гладен бре сине *** виж София нее България какви електронни картони какви пет лева на тия в Ловеч елементи трима въртят по трисе минути бре Йонко немат ли съвест за какви 42 часа ми говориш
7
2
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Алооо печалбарите курса за водачи трябва да е с продължителност толкова колкото е необходимо за отделният водач. Има хора на които им трябват 5 часа и са готови защото не се качват за пръв път на автомобил, а има и такива на които и три месеца са им малко за да се научат. По времето на бай Тошо курса за любители беше 3 месеца а за професионалисти 6 месеца. Затова от школите излизаха напълно подготвени водачи. А сега излизат убиици и самоубиици.
6
2
 
5
 
! Отговори
F5 преди 4 години
С диАелекрик може и масата да става отрицателна и да се отблъскваме от земята, лъжат за термините, диелектрик не значи изолатор, а обратното, дори ни прави проводници и ни съсипва. Аелекрик значи изолатор, ди значи че излъчваа наоколо.
5
0
 
13
 
! Отговори
Мен преди 4 години
ХАХХАХА вместо да изкоренят проблема поставяйки камери и автоматизиране на тестовете, тези добавят повече часове, т.е плащат повече пари на тези, които после пак взимат пари под масата, за да дадат книжки. Е честито. Всеки карал курс знае после на изпита как поне няколко човека взимат книжки ;)
4
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Мъгли? Супер, но Ина периоди и районни в които мъгли няма по 10 месеца в година, или ако кма са в 5 сутринта. Аз не мига да стана АИ да карма в 5 сутринта...
3
5
 
3
 
! Отговори
F5 преди 4 години
Че ние можем да летим бе, не само Иисус е летял, не вярвате ли, я проверете как си променяте теглото, когато има мокра гума до вас, или мокро наметало брезент, мокро защото го развалят с магнит, или когато ядете моркови или лук. Но ни електризират и пречат с вредно желязо и други. И с колите е същото, и по-спортно! Натежава само в завоите, за да е стабилно, мокрете ги тия гуми. И едни безопасни саамолети
2
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До 1Милоля те ... това са глупости. Как така в цял свят се дава на по 18 години, на места и на по 16, а у нас искаме 21? Какво? По-*** ли сме, скапани или нещо такива?!?
1
11
 
10
 
! Отговори
Наблюдател преди 4 години
Да се забрани получаването на шофьорска книжка до навършване на 21 години! Това ке спаси животи!

Спонсорирани публикации