"Автомагистрали" ЕАД ще изгради последните 88,9 км от АМ "Хемус"

МРРБ е едноличен собственик на 100 процента от капитала на фирмата
20 дек 2019 23:10,
35
"Автомагистрали" ЕАД ще изгради последните 88,9 км от АМ "Хемус"
Снимка: Булфото архив

"Автомагистрали" ЕАД ще проектира и изгради и последните 88,9 км от АМ "Хемус". Това е отсечката между 222-ри и 310-ти километър - след връзката с пътя Русе - Велико Търново до строящия се в момента участък Белокопитово - Буховци, съобщиха от Агенция "Пътна инфраструктура".

Още по темата

АПИ възлага проектирането и изпълнението на строително-монтажните работи на основание чл. 14, ал. 1, т. 6 от Закона за обществените поръчки, тъй като МРРБ е едноличен собственик на 100 процента от капитала на "Автомагистрали" ЕАД и правата на държавата в дружеството се упражняват от министъра на регионалното развитие и благоустройството. АПИ също е второстепенен разпоредител на бюджетни средства към министъра на регионалното развитие и благоустройството.

През миналата година Министерският съвет предостави 1,3 млрд. лв. за строителството на 134 км в отсечката от Боаза до връзката с пътя Русе - Велико Търново. Този участък също е възложен на "Автомагистрали" ЕАД, напомнят от пътната агенция.

Цялостното доизграждане на АМ "Хемус" е основен приоритет в Управленската програма на правителството, тъй като бъдещето на Северна България и модернизирането на региона е свързано със строителството на автомагистралата и осигуряването на бърза и безопасна пътна комуникация между София и Варна. В момента в експлоатация са участъците от София до Боаза и от с. Белокопитово до Варна, с обща дължина от около 180 км. Неизградената част, започваща от п. в. "Боаза" и завършваща при с. Белокопитово, ще свърже вече изградените участъци от двете страни на магистралата.

Новият договор е на стойност 1 150 000 000 лв. без ДДС. Той е за проектирането и строителството на последните три участъка от АМ "Хемус".

На заседанието си на 11 декември 2019 г. Министерският съвет пое ангажимент за осигуряване на 1 380 000 000 лв. по бюджета на МРРБ за изграждането на последните 88,9 км от АМ "Хемус". Целият обем на тези средства ще бъде предоставен през следващите три години. През 2019 г. на МРРБ се осигуриха 483 000 000 лв. за предстоящи плащания. Средствата ще постъпят в сметката в БНБ, в която е и предоставеният досега ресурс за строителството на АМ "Хемус", и ще бъдат използвани за предстоящи разплащания.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


35
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
14
25
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Ще строят я, щом комунистите не са я построили 50 години, кой да я построи ако не ГЕРБ
13
5
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Процентите на Борисов са 40 плюс още за калинките , затова е такава цената.Гойко без комисион няма да допусне нещо, а че качество няма да има, кой му пука нали сега му е паднало , като не останаха нормални българи да протестират и да се борят.
12
5
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
"През миналата година Министерският съвет предостави 1,3 млрд. лв. за строителството на 134 км в отсечката от Боаза до връзката с пътя Русе - Велико Търново."Добре де, не ви ли се струва прекалено 10 милиона за километър? По милион за сто метра? Те метро да прокопаят по отсечката излиза по-евтино?
11
1
 
13
 
! Отговори
Да не спорим преди 4 години
"".... свързано с осигуряването на бърза и безопасна пътна комуникация..."" - малеииййй! Дано не е ""безопасна""колко АМ Тракия,щото..... Весела Коледа на всички ,все пак!!!
10
1
 
10
 
! Отговори
ответен удар преди 4 години
Абе в т'ва ЕАД дали търсят да назначат медицински сестри......поне една !!!
9
4
 
13
 
! Отговори
Kate преди 4 години
Далавера след далавера
8
1
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
това на снимката по ападноевропейските стандарти е първокласен коларски път. За магистрала са необходими поне 3 ленти с банкет, канал покрай пътя за оттичане на водата при силен дъжд, стълбове с осветление или поне светлоотразителни плочки по лентите, аварийни отбивки с телефони за пътна помощ и знаци на български както и на разбираем английки. На всеки 30-40 км трябва да има бензиностанция и поне едно заведение с тоалетна
7
5
 
28
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
По времето на ГЕРБ държавният дълг от 10млрд. стана 30млрд.Просто ми е непонятно какви са тези самохвалства от тях,и претенции за това колко били успешни,след като държавата става все по-задлъжняла и дълговете ще ги плащат и нашите внуци.И лошото е че по-голямата част от тези милиарди е открадната,и много малко са отишли по предназначение.Къде са тия милиарди,някой вижда ли къде са отишли?
6
3
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
И колко ще издържи до първия ремонт? А до ремонта след ремонта?
5
2
 
32
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Перфектно!!! Министерството е едноличен собственик на фирма, а фирмата, която няма техника и хора да построи тоалетна избира без обществени поръчки веднага фирми на Пеевски, при които да изсипе милиардитеИ после нямало ГЕРБ+ДПС, ха-ха-ха
4
3
 
24
 
! Отговори
TerribleThunderLizza преди 4 години
За толкова години една магистрала не можем да построим от край до край, а в Азия направиха мост свързващ Хонконг, Макао и град Джухай с дължина 60 км ! Да 60 км! За 7 години! Пак повтарям мост, всичко струва 10 млрд окончателно
3
7
 
31
 
! Отговори
Китай преди 4 години
Автомагистрали е държавна компания, която строй на космически цени, а Китай ни предлагаха за 2 млрд от Варна до София за 3.5 години ама нашите отказаха. И защо се строй отсечка по отсечка ? Да не би защото няма достатъчно машини и работна ръка за да направите 5-6 лот-а наведнъж, които да свържете? Или защото ви се краде за по-дълго време
2
2
 
12
 
! Отговори
Хо преди 4 години
Кирията не е в строежа, а в ремонтите след пуска.
1
4
 
29
 
! Отговори
Павката преди 4 години
1.34 млрд за 133 км магистрала означава над 10 000 лв за метър ! Голяма лапаница пак падна. За тия пари трябваше да има аутобан с 4 ленти, осветление и бетоново легло

Спонсорирани публикации