2/3 от пътните знаци в България са невидими за шофьорите

Те не отговарят на изискванията
16 окт 2020 07:00, Нели Христова
35
2/3 от пътните знаци в България са невидими за шофьорите
Снимка: БГНЕС

Над 2/3 от пътните знаци не отговарят на изискванията и на практика са невидими за шофьорите. Това показва инспекция на експерти по пътна безопасност със специални уреди. Причината за проверката е поредицата от тежки катастрофи в последните седмици, предава NOVA.

Около мнението, че знаците и маркировката са причина за много от катастрофите се обединиха пътни експерти. Затова започнаха да правят проверки на качеството им в населените места. Стартът на инспекцията е близо до училище. Първо се прави оглед на знаците за това дали имат стикери за годност.

„Ако има стикер, минаваме на следващата стъпка, това е дали знакът е светлоотразителен”, заяви Диана Русинова от Европейски център за транспортни политики.

Оказва се, че повечето табели на практика са невидими за шофьорите. „Може би около 70% от пътните знаци в зоната, в която се намираме, не отговарят на минималните изисквания. Те трябва да бъдат подменени”, поясни Русинова.

Пътните експерти ще сезират всички общини, в които установят негодни знаци, за да стартира процедура по подмяната им.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


35
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
30
0
 
1
 
! Отговори
глас от тъдява преди 3 години
Добре са си невидими, щото в Испания имам обратния проблем- като включа автоматичните дълги светлини и колата почва да припознава отраженията от знаците за фарове на насрещноидващи автомобили и на всеки знак превключва от дълги на къси.
29
0
 
3
 
! Отговори
Край преди 3 години
2/3 са невидими другите па се не спазват.
28
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
нЕма грижи. Докато се толерира "шофиране с несъобразена скорост" без никъде да са упоменати критерии за това (дори и шофиране с 10 км/ч може да се упомене по същия начин) ще наказват шофьорите за изкривени в дупките по пътищата джанти, ще ги наказват и за невидимите зад дървета и храсти знаци/табели, които прото няма как да видят и т.н. Да живее <кафето> за КАТ-аджиите. И да пребъде статистиката...
27
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
След прочетеното горе става ясно че ще се подменят съществуващи знаци, а не ще се махат хранилки и безмислени ограничения. Има една приказка, документ работа не върши но работа отчита.
26
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Това се прави нарочно за да върви бизнеса и да има работа и за други категории хора, например за катаджиите да глобяват, данъчните да събират глоби, лекарите да лекуват пострадалите, да има съдебни дела и работа за юристите и най вече работа за администрацията която да се разпорежда и да пречи и ето най накрая работа и за любимците на народа нашите приятели журналистите.
25
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Това се прави нарочно за да върви бизнеса и да има работа и за други категории хора, например за катаджиите да глобяват, данъчните да събират глоби, лекарите да лекуват пострадалите, да има съдебни дела и работа за юристите и най вече работа за администрацията която да се разпорежда и да пречи и ето най накрая работа и за любимците на народа нашите приятели журналистите.
24
0
 
6
 
! Отговори
Много от пътните преди 3 години
знаци извън населените места са обрасли от растителността!Не виждам проблем,патрулите на КАТ,докато единият клечи в храстите или дреме в колата,другият предварително снабден и въоръжен с една лозарска ножица,да обхожда и обрязва избуялата растителност около знаците!?!На смени,по-график,хем полезно,хем приятно и доходоносно,че ще могат да си берат и билки за чай през зимата?!?От АПИ ножиците,а от МВР организацията,ентусиазма и мотивацията!!!Прав ли съм колеги шофьори???
23
0
 
5
 
! Отговори
Панов преди 3 години
2/3 невидими, 2/3 по-малко от необходимите, и около 3/3 напълно сбъркани...пътят вечерно време е по-невидим и от черна дупка, щото няма маркировка, или където има не се вижда почти нищо...
22
1
 
5
 
! Отговори
wgw преди 3 години
Пример, Цариградско с ограничение 80км/ч, след светофара на Горубляне до Църна маца 60/50. После магистрала 140. Разбира се , че това 60 или 50 никой не го спазва. Там има светофари!!!
21
0
 
11
 
! Отговори
wgw преди 3 години
By==Българските шофьори не могат да си вдигнат клавите от търсене на безопасни участъци по голяма част от пътищата. Никой не казва нищо за хоризонталната маркировка или за така наречените първокласни пътища. На много места е приключение да стигнеш без повреда за където си тръгнал,
20
0
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Важното е камерките да хващат в нарушение, че да се пълни хазната.
19
7
 
4
 
! Отговори
КАТ преди 3 години
2/3 от шофьорите в България са късогледи и с това се оправдават, като направят нарушение и не спазят пътен знак или маркировка.
18
0
 
3
 
! Отговори
Хахаха преди 3 години
А стига бе, верно ли?
17
7
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Абе те са видими, ама 2/3 от шофьорите в България просто не искат да ги видят. Така им изнася повече.
16
0
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Не стига, че асфалта е ронлив, сега пък и знаците били невидими.
15
0
 
9
 
! Отговори
Handel преди 3 години
Слчучайно едно време да участвах в "общинска комисия по безопасност на движението", та знам как ъв Бг се слагат забранителни знаци. Взема думата председателят на комисият и казва "Медиите ни обърнаха внимание, че на кръстовището на "XY" "YX" често стават катастрофи. Комисията препоръчва да се сложат светофари и да се огриничи скорстта до 30 км/ч! Всички гласуват "За" и секретарката подготвя отговор че са взети мерки до медиите. А това че по XY има поток от коли, YX - 1 кола на ден...
14
0
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Като цяло управленци няма! Администрират хора с мислене от на мутри от 1992.
13
3
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Като цяло мениджмънт няма! Администрират хора с мислене от 1973-та!! Карам в Англия. Има населени места с ограничение 80 км/ч има и 64, има и 50 - зависи, колко гъсто населени е. Пред училищата само при жълт светещ сигнал се намалява на 20 мили, а не през целия ден или лятото, когато няма училище. Тунелите - без намаляне на скорост. Светлините не са задължителни. Маркировката свети. Знаците са на място.. Пешеходни надлези. Интелигентни светофари.. Да дойдат да видят и да се учат тези!!
12
3
 
27
 
! Отговори
Реалист преди 3 години
Не само, че са невидими. Има много знаци, които са незаконни - поставени са в нарушения на изискванията на Закона. Например ограничение на скоростта на 40 или 50 км/час при разрешена скорост преди ззнака от 90 км/час, което е незаконно. Третият проблем е обезценяването на знаците - ненужни знаци, които никой не спазва и които водят и до неспазване на знаци, които трябва да се спазват.
11
2
 
24
 
! Отговори
Щерю преди 3 години
Катаджия пита ром шофьор:- Какъв е този знак?- От алумин.

Спонсорирани публикации