КТ "Подкрепа": Градският транспорт да е безплатен за пътниците

Така ще се намалят драстично въглеродните емисии
Обновена: 12 апр 2022 18:55 | 12 апр 2022 12:13, Елка Василева
61
КТ "Подкрепа": Градският транспорт да е безплатен за пътниците
Снимка: архив, БГНЕС

Публичният градски транспорт да стане безплатен и услугата да се финансира от държавните и общинските бюджети – за това настоява Конфедерация на труда "Подкрепа", обяви икономическият съветник в синдиката Ваня Григорова на кръгла маса за ролята на обществения транспорт в условията на пандемия и енергийна криза.

Още по темата
"Това е вариантът да намалим драстично въглеродните емисии, няма как да стане с допълнително орязване и с увеличение на цените на превозните документи. Виждаме борбата между двете власти – централна и местни власти, кой да поеме отговорността. Който и да поеме отговорността, е ясно, че това ще дойде през данъци и такси, които се събират в държавния бюджет, съответно общинския бюджет, защото безплатно ползване все пак не означава безплатен труд, безплатни резервни части и безплатни горива", каза Ваня Григорова, цитирана от БНР.

Кметът на София Йорданка Фандъкова коментира, че в момента финансовата ситуация в столичния градски транспорт е изключително тежка.

"Държавата предоставя около 10 процента от това, което финансира общината. Нека не забравяме, че нищо безплатно няма, всичко се плаща по някакъв начин. В момента данъците на софиянци – над 35%, отиват за подкрепа за градския транспорт. Това означава, че други проекти са пренебрегнати, които са също доста важни," обясни Фандъкова.

С актуализацията на държавния бюджет от 1 юли Столична община настоява да ѝ бъдат отпуснати допълнителни поне 120 милиона лева за градския транспорт. Засега не се предвижда увеличение на цената на билетите.

Вижте още в репортажа на телевизия Bulgaria ON AIR


 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


61
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
30
1
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Нови маршрути и по малко чакане на спирките. Чакаш 10-15 минути за две спирки и нищо не минава. После се изсипят накуп 2 трамвая и 4 рейса. След това пак ги няма 10-15 минути.
29
4
 
8
 
! Отговори
Асан преди 2 години
Махай паяците и сините зони че идваме с Червената армия да ви изринем като Мариупол :)))
28
3
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Алоууууууу ....стига с тази мизерия, която сътворявате. Да се вдигнат заплатите, за това уж сте избрани и аз не знам от кого. В този живот няма нищо безплатно! Комунизма рухна заради безплатното!!!Кого лъжете...СЕБЕ СИ ЛИ????
27
2
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Безплатен е и сега за някои. А другите им плащат. Правилно е да стане за всички безплатен.
26
4
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
За използването на градския транспорт в София, цената не е най-важната. Важното е да върши работа, а хората не го ползват точно защото не върши работа. Не знам как е в другите населени места в България. При това даже и цената на пътуване с личния автомобил е по-ниска от пътуването с градския транспорт, а за времето на пътуване да не говорим.
25
1
 
6
 
! Отговори
Асан преди 2 години
Тарикати Асан от Каспичан ли да ви плаща метрото :)))
24
5
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Спаси София се бъркат, където не им е работата. Нямат понятие от транспорта.
23
6
 
5
 
! Отговори
Джиб преди 2 години
Аз не искам данъка ми да отива в грАДСКИ транспорт, искам да ми е нисък данъка и да си карам джиБа. Не ме интересуват другите! Не съм длъжен на никого!!!
22
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
тия кого подкрепят 20 години-високите си заплати?
21
4
 
11
 
! Отговори
Ели преди 2 години
Лошото е, че е и мизерно. А стане ли безплатно, ще стане и още по-мизерно. Ще привлечете едни хора, но ще изгоните други от транспорта.
20
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Да при тия цени на ток и горива безплатен градски транспорт ще имаме. И кой ше плаща масфара?
19
3
 
7
 
! Отговори
балък преди 2 години
Хубава идея, но е невъзможна, защото живеем в капиталистически свят! Когато се премне към комунизъм, тогава може, ама ние и децата на децата ни няма да го дочакат!
18
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Тази да ходи пеша така ще се намалят драстично въглеродните емисии. Не разбахте ли, че намалянето на въглеродните емисии представлява мизерия и смърт за вас Малко ли ви е инфлацията?
17
1
 
14
 
! Отговори
Тъмно зелен преди 2 години
Че той и сега е безплатен...
16
3
 
11
 
! Отговори
Алекс преди 2 години
Безплатен обяд няма.Безплатен градски транспорт означава по-високи данъци.Идеята не е добра.В София месечната карта за цялата мрежа е 50лв. и е по-изгодно от автомобил.
15
1
 
7
 
! Отговори
До 12 преди 2 години
Въпрос на виждане.След 30 години само личен автомобил аз се чувствам много добре да пътувам с градски транспорт без грижите по поддръжка и сигурност на автомобил.Освен това ходя повече и не допринасям за замърсяването на въздуха и климатичните промени.
14
1
 
4
 
! Отговори
Целуй преди 2 години
До анонимен 12: единственото удобно на личния автомобил е, че може да шиеш злобарки в седалката без да се съобразяваш с околните. Иначе е по-скъпо и по бавно.
13
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
кой ще плаща безплатното в крайна сметка?
12
0
 
14
 
! Отговори
Хах преди 2 години
Малко клошари и ромеи пътуват сега и осмърдяват положението, че дайте да набутаме всичките вътре. Баси кретенsките идеи.
11
0
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Аз съм за. Така или иначе ние плащащите возиме и не лащащите. Поне да не се дразним излишно, а и да престане това дискриминиране на плащащите пред неплащащите. Глей къв майтап. Ще построим социализъма усред дивия капитализъм... Ццц.

Спонсорирани публикации