Експерти: Шумът от колите и моторите ни разболява

Контролен орган с шумомер не сме виждали, допълниха те
7 юни 2022 09:28, Анисия Иванова
34

В Закона за движението по пътищата е записано, че ревящите коли, мотори и камиони, които превишават нормите за шум, трябва незабавно да бъдат спирани от движение, а водачите им - глобявани. Това обаче остава само на хартия.

"На места трябва да изградим шумоизолиращи бариери - където шумът е прекомерен и няма как да се справим с него. Другата страна е законът за поведението на водача. Всяко превозно средства има различна граница на шум, която трябва да отделя. Шумът води до изнервяне, а в някои случаи и до оглушаване", заяви Диана Русинова от Европейския център по транспортни политики.

В студиото на "България сутрин" тя посочи, че още на ниво преглед на автомобила може изобщо да не допуснем той да вдига шум на хората.

"Може да дигитализираме и нивата на шума, но реформата спря. Чий е интересът да не се върже тази система и тази реформа да бъде провалена? Това беше вариант да се спре с фиктивните прегледи. Тези разходи за чия сметка ще бъдат? Всички хора са инвестирали много пари, но няма да получим повече екология и безопасност, няма да решим проблема с шума. Кой е автор на тази промяна?", настоя Русинова.

Тя подчерта, че единствено имаме право да променим цвета на нашия автомобил и евентуално да си сменим двигателя със същия. Всичко останало излиза извън нормите.

"Хайде да се замислим колко преправени коли има, които са причина да се стига до смърт на пътя", изтъкна Русинова.

Експертът по проблемите на обществения превоз Красимир Пъргов на свой ред напомни, че всеки производител, преди да пусне превозното средство на пазара, е необходимо да направи нужните изпитания и да бъде изваден документ - типово одобрение. В него са описани в какви граници са параметрите на шума.

"В Закона за движението по пътищата е записано, че всичко над тези граници трябва да бъде спирано. Това би трябвало да се контролира с шумомери, но за да бъде реално измерено и да не падне след това в съда, този шумомер трябва да отговаря на определени условия. Има такива устройства, но не съм виждал контролен орган с шумомер", подчерта той пред Bulgaria ON AIR.

Друг парадокс - пунктовете за технически прегледи нямат задължение за притежание на шумомер.

"Да кажем, че имат задължение. Пунктовете откъде ще разберат за допустимите граници на въпросното превозно средство?", попита Пъргов.

По думите му хората единствено могат да алармират контролните органи за извършат проверка. Те обаче трябва да бъдат оборудвани. Нито полицаят на пътя може да разбере какви трябва да бъдат параметрите на шума, нито техническите специалисти в пункта, предупреди Пъргов.

"С намаляването на скоростта нищо няма да постигнем. Ако контролът е истински, в крайна сметка ще се постигнат резултати. Но той трябва да е превантивен", категоричен е експертът.

Двамата гости в студиото обявиха, че ще бъде заведено дело срещу "Автомобилна администрация", която, според тях, не си върши работата и лъже неправителствена организация.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


34
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
11
0
 
14
 
! Отговори
София преди 1 година
Защо уважаемите не отидат през деня или привечер в центъра на София да видят какво се случва. Всякакви селяни си форсират колите и моторите си по централни улици да избият немалкото събрана комплексарщина.
10
0
 
9
 
! Отговори
баба мара преди 1 година
30 години вкарваме трошките от моргите в зап европа защо не забранихте дизеловитеколи които сутрин в 5 часа огласят комплексите отворили прозорците и чалга селее на воля
9
0
 
13
 
! Отговори
Кина преди 1 година
За комплексарите, които форсират возилата си, няма сила в милата ни родина, която да ги ограничи, камо ли да ги глоби, или спре.
8
1
 
2
 
! Отговори
Зелен Демократ преди 1 година
Минавам само да поздравя нашите Войни във войната ни срещу наглия ***, гледайки ги на снимката се чувствам горд от поредния ни избор, макар и толкова много идьооти наколо да има не е лесно да подбереш най-амбициозните и недостойни от тях. Ваксинирайте се!
7
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Има много дразнители, безспорно, кой от келешлък или гъзария, кой от мърлявщина и хич не е лошо да се направи нещо по въпроса. Само че тази, самопровъзгласила се за някакъв едва ли не контролен орган, мъжкарана, която на всичкото отгоре не е и доказано сертифицирана и компетентна да дава становища и препоръки, доста дразни с поведението си.
6
0
 
8
 
! Отговори
Ех времена преди 1 година
По времето на "развитият социализъм", ме глобиха и ми спряха от движение Москвича, защото му беше изгоряло гърнето. Сега тези с мотоциклетите са доста по-шумни от милият ми Москвич.
5
4
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Има си шум,много ясно. Шум няма да има ако всички стоим на едно място като статуи без да мърдаме. Умници. Строежът отсреща също ми прави шум,но трябва да се строи.
4
6
 
2
 
! Отговори
Сатир преди 1 година
Шумът води до изнервяне, а в някои случаи и до оглушаване", заяви Диана Русинова от Европейския център по транспортни политики. Кой пуска тази адиотка в ефир??????
3
7
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Има по- належащи и важни проблеми за решаване от този.
2
2
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
За това продължавайте да строите блокове направо на улицата. Еваларка.
1
6
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Искат да ни качат на електрически коли под наем. Нема да стане.