Стоките на промоция предпочитани в условия на инфлация

При хранителните продукти българските доставчици са предпочитани
8 сеп 2022 19:10, Анисия Иванова
7
Стоките на промоция предпочитани в условия на инфлация
Снимка: Bloomberg TV Bulgaria

В потребителското поведение от началото на годината се забелязват промени в отговор на повишената инфлация. Те се характеризират с намаляване на стойността на покупките и с по-чести покупки, както и ориентиране към стоки, които са в промоция или с намалена цена. Това е нормално и разумно поведение за ситуацията, в която се намираме. Това каза Николай Вълканов, изпълнителен директор на Сдружение за модерна търговия, в предаването „В развитие” с водещ Вероника Денизова.

Големите търговски вериги си остават атрактивен канал за покупка от страна на домакинствата заради ценовите промоции и акции. При собствените марки на хранителните вериги се регистрира стабилно търсене, породено от изключително добрата комбинация между цена и качество. При тези марки качеството се съблюдава изключително строго, защото обикновено е по рецептура на самите търговски вериги. При хранителните продукти българските доставчици са предпочитани, защото потребителят ги търси. Търговските вериги имат интерес да развиват и задълбочават отношенията с българските производители. Държавата обаче трябва да си свърши работата чрез по-интелигентно управление на подкрепата за дадени сектори, за да се обезпечи тяхната производствена ефективност и да могат те да са конкурентни на вноса.

"Има изключително добри български производители и доставчици, които работят перфектно с търговските вериги и практически успяха да се развият благодарение на отношенията с един толкова голям пазар, какъвто предоставят търговските вериги”.

Търговските вериги в сектора на строителството и мебелите в момента предлагат сериозни акции и може да се направят много изгодни покупки.

"Компаниите полагат страхотни усилия, така че ценовият шок да не се усеща толкова много от потребителите”.

По отношение на кризата с доставките събеседникът посочи, че се забелязва преориентиране на част от компаниите към алтернативни доставчици, които работят по-близо и по-лесно могат да адаптират производството си. Виждаме процес на приближаване на доставчиците до компаниите чисто географски.

Логистичните предизвикателства в момента са много големи. Случващото се по река Дунав със засушаването и спирането на превоза по нея, пренасочи трафика към двата единствени моста, които имаме между България и Румъния. Това доведе до огромни задръствания и опашки, както и до много сериозни усилия въпреки това асортиментът по щандовете да бъде постоянен. Тук много остро се вижда огромното изоставане на България по отношение на обезпечаване на транспортна и логистична осигуреност. Виждаме, че на българските граници трафикът се затормозява изключително много и затова трябва да се вземат спешни мерки от страна на държавата.

В диалога между Сдружението за модерна търговия и държавата може да се отбележи известен успех по отношение на нормативната рамка, каза Вълканов и даде за пример отпадането на ДДС върху дарените храни.

"В момента е много важно да се акцентира върху възобновяемите източници и възможностите да се набавят алтернативни енергийни източници. Важно е да се облекчи процедурата по присъединяване към енергопреносната мрежа. Това са два ключови елемента, които могат много да помогнат на бизнеса в днешната изключително трудна ситуация”.

За да пестят енергия и разходи, там, където е възможно в търговските вериги нощно време не се отоплява или охлажда. На места се преминава от газ към други източници на енергия, забелязва се и по-голям стремеж към инсталиране на фотоволтаици върху покривите на големите самостоятелни търговски обекти, разказа гостът.

Целия разговор може да видите във видеото на Bloomberg TV Bulgaria

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


7
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
7
1
 
0
 
! Отговори
Albi преди 1 година
Къде видяхте промоции в България? Ако нещо е намалено или е развалено-хран. стоки или се разпада стояло 5 години по складовете и още толкова в магазина - нехранителни стоки. Вече ме е страх *** редовна цена да купувам. От Кауфланд *** се натрових. Колбаси, месо пробутват пред разваляне, яйца също. Плодове, звленчуци полуизгнили. Првпарати, шампоани и подобни - разредени. От топлата витрина всичко е гранясало и това на баснословно цени. Вече си загубих апетита.
6
2
 
1
 
! Отговори
ха-ха преди 1 година
Ха-ха , прИмоцията е най-лекият начин да се пробутват вносни и наши 6okлyцu ...
5
2
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
На номер 1 му предлагам да купи 100-2000кг сирене или друга храна и да яде и да има още и още . Може да си купи и 2-3перални, 2-3 бойлера, 20 нови гуми, и 2-3кубика бензин. Ще живее спокойно и в безопасност
4
4
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Кире и Асен ни направиха на страната на промоцийте
3
2
 
4
 
! Отговори
Беден човек преди 1 година
Ми аз и без инфлация винаги гледам за интересни намаления. Много по-приятно ми е да взема нещо на -50 или -70. То стоката е една и съща и в двата случая. Та така си купувам 3 дрехи на цената на една. При храната е същото, купувам и изяждам до 24 часа. Пътувам със самолет в сряда и така. Догодина ще почивам и началото на септември. Така сме ние бедните.
2
2
 
4
 
! Отговори
До 1 преди 1 година
И като се наредят 200, като теб, пред магазина и всеки реши да си купи 2 кг сирене, за да има, но в магазина е налично само 100 кг, то 2/3 от тези на опашката няма да могат да си купят. На следващия ден вече ще има истерия "няма сирене" и опашките ще са от 5 сутринта, а цената в магазина ще е нагоре, защото 500 човека чакат пред магазина. Така се създава инфлация, а не с потребление. Ако искаш "дефлация" то трябва да не купуваш, за да има свръх предлагане. От там цените да падат.
1
5
 
3
 
! Отговори
Мале, преди 1 година
Точно обратното. Разумното поведение при хиперинфлацията е да се купува много, защото за същите пари утре може и да не може дасе купи същото. Изобщо, къде учат икономика тези икономисти?

Спонсорирани публикации