Зад волана мислим за всичко друго, освен за безопасността

Чатим, говорим и накрая "скачаме" на спирачката
Обновена: 14 дек 2022 15:32 | 14 дек 2022 15:11, Йоана Цонева
8
Зад волана мислим за всичко друго, освен за безопасността
Снимка: Pixabay

Българинът зад волана мисли за всичко друго, но не и за движението и безопасността. Това заяви пред bTV Красимир Георгиев, председател на управителния съвет на Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България.

Коментарът му бе по повод вчерашната катастрофа с 8 коли в центъра на София, при която пострадаха четирима души, а сред тях и две деца.

"Когато сме зад волана си чатим на телефона, говорим си и подобни неща, в един момент се оказва, че този пред нас е спрял. Тогава изпадаме в паника и скачаме на спирачката", обясни той.

По негови думи шофьорът е живият фактор, който може да компенсира недостатъците на неодушевените фактори.

Още по темата
Ако шофьорът не бърза, 60% от катастрофите ще бъдат спестени, подчерта експертът.

Той изрази мнение, че в системата за правоспособност има пропуск, което позволява на водачи с епилепсия да шофират, тъй като връзката между КАТ и болничните заведения я няма.

Това била една малка причина, като по думи на Георгиев на 100 катастрофи една е причинена от това.

Георгиев обясни, че факторите за катастрофите са комплексни. Относно почистването на пътната настилка той отбеляза, че в България това все още става с луга и пясък.

Що се отнася до 4-милиметровия грайфер за зимните гуми, експертът обясни, че той има отношение, ако тръгнем да правим офроуд.

За доброто сцепление на гумата значение имат съставните части при производството - колко полиестер, колко каучук има, а това е съобразено от температурните условия, в които ще се кара, уточни той.

Георгиев предупреди, че летните гуми се втвърдяват през зимата, което намалява сцеплението.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


8
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари