Геометрия и история изтормозили четвъртокласниците

Учениците са се представили най-добре по предмета "Човекът и природата"
4 юни 2012 14:52,
35
Геометрия и история изтормозили четвъртокласниците
Сергей Игнатов Снимка: архив, БТА

И през тази година четвъртокласниците най-успешно са се представили на националното външно оценяване по предмета "Човекът и природата", където средният процент на верните отговори е 80,20. Tова съобщи  Евгения Костадинова, директор на дирекция "Образователни програми и образователно съдържание" в просветното министерство.

В този изпит са участвали 57 605 четвъртокласници. За шеста година през май в 1938 училища се състоя националното външно оценяване за четвърти клас по четири предмета.

По "Човекът и обществото" са се явили 57 752 четвъртокласници, като средният процент верни отговори е 72,70. По "Български език и литература" във външното оценяване са участвали 57 819 ученици от четвърти клас, а средният процент верни отговори е 72,65.

По "Математика" четвъртокласниците, които са се явили, са били 57 910. При това оценяване средният процент верни отговори е 70,90.

През тази година постиженията на четвъртокласниците са по-високи от предходните години по БЕЛ, по математика и по "Човекът и природата", коментира Костадинова.

Тя отбеляза, че при диктовката по български език и литература четвъртокласниците най-много са се затруднили при правописа на гласните в неударена сричка.

По математика най-много четвъртокласници са се затруднили с последната задача от теста, при която трябва да се "състави конструкция и да се реши", посочи Костадинова. По думите й най-ниските постижения на учениците от четвърти клас са при геометричните задачи, които изискват логическо мислене.

По "Човекът и природата" четвъртокласниците са се затруднили при въпроси за жизнените процеси и за физичните явления, а по "Човекът и обществото" - при задачи с историческо съдържание, изучавано в предходни класове.

"Образованието на нашите четвъртокласници е изключително добро", коментира образователният министър Сергей Игнатов. Той отбеляза, че учениците са креативни и резултатите им са по-добри от предишните години - като способност да извличат информация от текстове и да вземат решения.

Спрямо миналата година сега по-добри резултати са постигнати в Кърджали, Монтана, Разград и Търговище.

На първо място по постижения средно за четирите предмета са учениците от Смолян, следвани от децата от София и Благоевград.

На последно място по резултати във външното оценяване са учениците от Сливен. Най-високи са резултатите на училище от Кюстендил. В топ 5 няма нито едно софийско училище.

По традиция и по четирите предмета резултатите на момичетата са по-високи от тези на момчетата, заяви Евгения Костадинова.

"За догодина предвиждаме да има отворени въпроси не само в теста от националното външно оценяване по "Български език и литература" в четвърти клас, но и в останалите три теста  по предметите - "Човекът и обществото", "Човекът и природата" и "Математика", отбеляза тя. 

Малко ще се промени и формата на теста по БЕЛ за четвърти клас, като в него ще има повече упражнения и по-сериозни текстове, от които учениците да извличат информация и да покажат по-добре правописната си култура.

"Предвиждаме също да има промяна във формата на националното външно оценяване по БЕЛ - да има повече задачи с отворен отговор, както и повече задачи, които да поставят учениците в нестандартна ситуация", заяви заместник-министърът на образованието, младежта и науката Милена Дамянова.

Тя отбеляза, че подобен тип задачи ще накарат четвъртокласниците да покажат уменията си в една житейска ситуация.

"Още през лятото - преди началото на учебната година, ще публикуваме вариант на теста", каза заместник-министърът.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


35
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
31
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Подкрепям 33. Крайно време е да се спре тоя директорски произвол, който превръща и ученици, и учители в наведени подлизурковци. Срамно е да ги гледа човек.
30
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Я, какво вратле е отхранил Игнатов! В министерския съвет май хранят по-добре, отколкото при Сорос
29
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
КРАЙНО ВРЕМЕ И ДИРЕКТОРИТЕ НА УЧИЛИЩА ДА БЪДАТ С МАНДАТНОСТ, А НЕ КАТО ДИРИБЕИ ОТ ВРМЕТО НА ТУРСКО, ДА КОЛЯТ И ДА БЕСЯТ В УЧИЛИЩАТА И ДА СЕ ЧУВСТВАТ НЕСМИНЯЕМИ И НЕДОСЕГАЕМИ! НАПРАВО СЕ ЗАМОЗАБРАВЯТ ОТ КРАДЕНЕ!
28
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
този министър хал хабер от образование си няма. тай езобщо влизал ли е в основно училище или гимназия . г-н министър учениците в момента имат прекалено много права и много по малко задължения, а учителите никакви права, крайно време е да се направи цялостна реформа в образованието ни ... то се сбърка отще от времето на ВЕСО АРХИВА ПО ВРЕМЕТО НА СДС
27
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Много добре върви образованието,както и цялата ни държава!Мога да се обзаложа,че 80% от четвъртокласниците не знаят таблицата за умножение,около 50% не могат да четат и пишат,по-малко от 5% са тези,които могат да дадат определение за окръжност......
26
0
 
3
 
! Отговори
Томас преди 11 години
Четвъртокласници да занимаваш с геометрия си е чисто безумие, както по мое време всичките глупости на алгебрата в шести клас - само пълнят главите на децата с излишни формули и глупости - правят си учебните програми, преподават си ги, вземат си заплатите - полза никаква
25
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Уважаема г-жо Дамянова,но кого са нужни тези изпити? Повярвайте ми, на никого не му пука. Най-малко учениците се интересуват от това външно оценяване. Всичко е стъкмистика, вие вярвате ли на тези резултати.Истината е, че учениците са напълно неграмотни.С тези делигирани бюджети всички мислят само за пари, особено директорите.Не ми казвайте, че не знаете начините по които директорите крадат от същия този бюджет.Питайте учителите, те ще ви кажат.Това не може повече да продължава.Тъжно, нали?
24
0
 
13
 
! Отговори
УЧИТЕЛ преди 11 години
Какви изпити какви резултати бе г-н Министър.Децата са пълни неграмотници.На учителите и особено на директорите не им пука.Гледат да има повечко деца за да откраднат повечко.С тези делегирани бюджети директорите си правят каквото поискат.Излезте си от хралупите и се огледайте.За директорите това вече не е ПРОФЕСИЯ а БИЗНЕС
23
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Този върл почитател на Азис-ка, е вреден за децата като американско ГМО !
22
0
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Тази вдървена фигура, представящ се за министър, да каже, защо на първолаци, 6 годишни раниците им тежат 10 КИЛОГРАМА !Защо осакатяват децата от малки ?Половината поне от това фалшиво министерство трябва да бъдат изритани.
21
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Тази фигура на снимката Бойко не я бръсне за слива!Справка - Перник.
20
0
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Учениците са масово неграмотни. Виновни са и учители, и родители. То не може по цял ден да въртиш *** пред тв Планета и да си с голям умствен багаж
19
2
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Поздравявам всеки четвъртокласник, който е написал "робство" вместо "присъствие" каквато и оценка да е получил. Българите трябва да растат като българи, а не да позволяват на *** да им диктуват историята. Поздрави и за тяхните родители, възпитали ги като българи.
18
0
 
8
 
! Отговори
до Иван преди 11 години
то не само опитът на Швеция си струва внимание, ама .... между другото, ако се въведе националното външно оценяване по западноевропейски модел и от резултата от този изпит се определяше кой накъде - техникум, гимназия и т.н. (както е в Швеция, Холандия, Люксембург и др.), ще лъсне реалното ниво на образование, но и ще спре кранчето на частните уроци, и точно заради това не вярвам заетите в образованието сами да си отрежат клона, на който седят :-)
17
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
dnes ne se kazva...da skova ko4ina,dnes se kazva da realiziram ko4ina
16
2
 
7
 
! Отговори
Иван преди 11 години
Образователната система не се нуждае от изпити / "национално външно оценяване" / на подрастващите, с което да ги травмира и всячески разболява. Погледнете образователната система на Швеция и се опитайте поне малка част от нея да приложите в България.Там липсват оценки до 8 клас и въпреки всичко децата им са образовани и начетени.След 8 и 9 клас, според оценките се преценява кандидатстването в гимназия или в профилирано учебно заведение!
15
1
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
притесних се от задачата "да се "състави конструкция и да се реши", днес на кое му казват конструкция??? леко ми напомня за някогашните завоалирани имена на кофти професии в УПК....
14
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
признавам, минало е повечко време откакто съм бил ученик, но щом предметът "Български език и литература" се е превърнал в БЕЛ, ми е трудно да си правя положителни изводи за нивото на обучение....интересно ми е само - дали днес като се питат децата какво имат петия час, отговорът е "БЕЛ" или казват "български", както правехме ние?? ;-) и ако казват "БЕЛ", знаят ли какво е бел? :-)
13
0
 
4
 
! Отговори
mandja s grozde преди 11 години
titulovanite *** koito pi6at u4ebnicite ,zanimavat decata s nenujni gluposti. informaciata sadarja6ta se v taka nare4enite u4ebnici njama nikakva prakti4eska stoinost.vsi4ko e za da se priberat nekakvi pari ot nekoi ***, prepisval ot tuk i tam i sastavil u4ebnik
12
2
 
6
 
! Отговори
Зорлия преди 11 години
Като прочетох за тоя "предмет" - Човекът и природата - и ми се доходи до двете нули.