Московски недоумява: За 30 часа – книжка, малко е!

Трябва да се върнат и полигоните, отсече транспортният министър
Обновена: 14 май 2015 14:46 | 14 май 2015 13:00,
84
Московски недоумява: За 30 часа – книжка, малко е!
Снимка: архив, Булфото

Транспортният министър Ивайло Московски бе категоричен, че 30 часа са абсолютно недостатъчни за взимане на шофьорска книжа и придобиване на правоспособност.

"Привърженик съм на възможно най-крайните мерки, които ще дисциплинират процеса. На мнение съм, че вероятно трябва да се върнат и полигоните", обясни Московски, който така защити "Пътна полиция", която преди ден призова да се върне обучението на полигона за младите шофьори, както и да се увеличат часовете практика зад волана.

Според тях в момента времето за кормуване е крайно недостатъчно за неопитен човек да се научи да владее колата и затова често се стига до нелепи инциденти.

Още по темата

Катаджиите настояха и за повече часове извънградско и нощно кормуване, тъй като по тъмно и извън населените места стават най-бруталните катастрофи, с най-много жертви. Освен това експертите искат всеки кандидат шофьор да мина и през задължително препитване по техническата част на автомобила.

Московски днес посочи, че е необходимо да се внесат промени и даже е възложил на "Автомобилна администрация", съвместно с парламентарната Транспортна комисия, да обсъдят такъв вариант.

На последното си заседание Държавно-обществената консултативна комисия по проблемите на безопасносттана движението по пътищата разписа текстове, които да бъдат поместени в изцяло нов Закон за движение по пътищата. Част от тях касаят именно младежите, взели книжка. Идеята е непълнолетните, които са навършили16 години, да могат да шофират с придружител, каквато практика има в редица европейски държави, сред които и Германия.

Днес министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията откри директната авиолиния София – Цюрих на авиокомпания Swiss International Air Lines.

"Финансовото състояние не позволява на държавния оператор да прави инвестиции и да развива Летище "София", призна Московски. Той уточни обаче, че процедури за концесиониране на Летище "София" могат да се очакват до края на годината, ако анализите покажат, че такава стъпка е удачна.

"Ако не го покажат, другите алтернативи са държавният оператор да си развива летището, но ще бъде изключително затруднено, защото има фактология, която не позволява да се прави това поради липса на средства", пресметна министърът.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


84
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
45
3
 
1
 
! Отговори
anonimen преди 8 години
Nai-setne edno viarno reshenie !!!.kolko pati pisha,che 30ch.sa malko edin chovek da stane shofior.Za edin m. samo higienist moje da stane.dori i da zamete niakogo,ne e goliam problem.No shofiorlaka e drugo neshto-tam greshkite otnemat choveshki jivot.triabva da se varne staroto-3mes.uch.chasove. uspeh !
44
2
 
5
 
! Отговори
Пешко преди 8 години
За шофиране под влияние на алкохол, за неспазване на предимство, за превишена скорост и за неуважение на пешеходни пътеки, наказанията трябва да са брутални.
43
3
 
7
 
! Отговори
ТИР преди 8 години
За да си добър шофьор несъмнено е необходимо да познаваш автомобила, правилата за движение и да имаш развити двигателно-моторни навици, но най-важното е характера. Ако си темерут в живота, ще си и темерут на пътя. Ако нямаш базови познания по астрономия и вярваш, че света се върти около *** ти, никакви "шофьорски" умения няма да те направят добър шофьор.
42
3
 
3
 
! Отговори
Блъско преди 8 години
само старите курсове ,с полигони с реално изпитване ще подобри малко от малко нещата,не може НИКОГА да не си карал на зад,да си тръгвал от ръчна и да искаш да караш,това са курсове само за прибиране на пари от инструкторите
41
4
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Лепенките "Внимание, нов шофьор" и вниманието на останалите шофьори, решават проблема как новите шофьори да се научат да шофират. Никакви шофьорски курсове, колкото и продължителни да са те, не могат да направят един човек добър шофьор. Поне в София малко останаха нетолерантните шофьори, даже повечето такива не са с софийски номера.
40
6
 
6
 
! Отговори
77777 преди 8 години
Това са пълни глупости. Никой не се е научил да шофира на шофьорски курс, ако ще и 10 курса подред да е изкарал. Трябва си практика, както е било винаги досега. Ограниченията пердлагани за новите шофьори лишават хората от тази така необходима практика. Никой нов шофьор не се втурва да шофира веднага така сякаш шофира от години. Всеки нов шофьор доста дълго време много внимава как шофира и това се начучава, а не от шофьорският курс, който е за научаване на правилата и за някакви минимални умения
39
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
До Анонимен 27Да те скъсал 10 пъти.. Абе пич ти 5000 лв за нищо ги нямаш.Как ще къса 10 пъти?И какво начил си се да караш почти като Шумахер само дето някой къркан *** не мисли така когато те нацепи с 3.4 промила и джипа си някъде.
38
2
 
3
 
! Отговори
Ястреб Велики преди 8 години
По лесно ще е от *** да се направи пилот на Ф-35, отколкото от пияния балканоид шофЕр!
37
3
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
не часове, а контрол и яки глоби за простаците - елементарно е, но май депутатите се страхуват от яките глоби :))))))
36
1
 
2
 
! Отговори
Свидетел преди 8 години
Във моя град има училище по автотранспорт, чрез което се вадят книжки всяка година като топъл хляб. Болшинството е от чуждия етнос и голяма част от тях не могат да четат и пишат. Отделно, че повечето катастрофи са от малки населени места в които се взема книжка, като караш по прав път без трафик. Познавам доста хора, които дори след година зад волана се ужасяват да карат във по-големи градове или при по-интензивен трафик. Решението е едно - изпити при натоварен трафик и реални пътни условия.
35
2
 
7
 
! Отговори
ЦИНГА преди 8 години
Хора, ако някой е виждал бразилец да кара учебна кола, нека да ми цъкне минус! Аз не съм виждал и си пиша +. А ако трябва да се вземат някакви мерки, то ВСИЧКИ коли да се технически ограничат до 140 км/час. А някой ако иска, да си я ограничи до 90 км/час и да получи отстъпка 10% при пътния данък. А автопроизводителите да внедрят устройство, което да усеща кога някой кара неадекватно (вкл. пияно) и да му намали скоростта до 10 км/час колкото да не остане на кръстовището и да спре след 1 минута.
34
2
 
6
 
! Отговори
Титан преди 8 години
Плачевно е положението. ПЛАЧЕВНО! Шофирам със страх, когато до мен няма човек. Толкова ми е неуверено. Не вдигам повече от 50 в София и само ме псуват. И аз паркирах на зад само веднъж - това са 2 минути, а по програма имаш два часа! Да не говорим, че нощно кормуване нямах изобщо. По магистралата карах едва 30 км. За целият ми курс карах основно на 2-ра и 3-та. Все по един и същ маршрут. Изпитващия от комисията сам заяви на изпита, че тези 30 часа са абсурд и НЯМА как да сме готови шофьори...
33
3
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Шофирането е вродено. Няма как да научиш *** без рефлекси и никакво чувство за пространство да шофира. Тя е опасна за околните. Като цяло, тук не се кара зле. Къде, къде по-зле карат в Гърция, Италия, Испания. От друга страна всичко е въпрос на манталитет. Простакът си остава ***, както загубената *** си остава ***. Каквото и да се прави, манталитетът и вроденото чувство не можеш да промениш. И това ви го казва жена. Жена, която е сигурна, че жените са слаби шофьори (има и изключения).
32
2
 
7
 
! Отговори
Gorskio преди 8 години
Не е проблемът в часовете... Младите шофьори си карат прилично, лошото е че няма никакво УВАЖЕНИЕ към останалите участници в движението. Всички караме като изоглавени изтървани орангутани...
31
5
 
4
 
! Отговори
Пълни тъпотии ! преди 8 години
Не часовете са малко, а КАТ е корумпиран до самия връх. Освен това пътищата и организацията на движението са под всякаква критика и никой не прави нищо по въпроса. Важното е да се вземе комисионната за некачествено построените или ремонтирани пътища, а Бащицата Бойчо (или друг като него) да резне лентата. Жертвите по пътищата са 100% по вина на държавата и управляващите !
30
2
 
2
 
! Отговори
САЩ преди 8 години
Най-добре като братята американци взимаш колата на тате и на изпит. Само дето шубетата от ДАИ ще има да се кръстат да не ги претрепеш, а не да викат спри тука на пешеходна пътека и да те късат щото не си им спрял да си пиинат кафенце.
29
1
 
4
 
! Отговори
ггг преди 8 години
Не е въпроса в броя на часовете , а в принципа да се даде книжка на този който се е научил който може. На един му трябват 10 на друг и 300 не стигат, но пак не си вършат работата и изпитващите и инстукторите, какато и всички останали в бг. Масова некомпетентност.
28
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Ало госпожа, не е до часовете, а до манталитета на шофера.
27
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
До От първо лице!Прав си,че вината е в инструкторите и изпитващите.Така че и 2000лв да стане те пак ще си карат по същият начин,просто ще си увеличат печалбите само гилдията.А качеството ще си е същото на услугата.
26
1
 
5
 
! Отговори
Nick преди 8 години
И това няма да помогне. Послената знакова катастрофа в Яхиново го доказва. Цял ден пили и след това резултата е налице. Само драконови наказания от по 20 години затвор за такива случай ще помогнат.